  • Data: 2003-04-03 20:37:16
    Temat: Kanar+ dane osobowe
    Od: "Klemens" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów.
    Spotkałem się ostatnio z następującą systuacją. W moim mieście obowiązują
    bilety czasowe. Pewien mężczyzna jechał tramwajem na odcinku o czasie
    trwania 19 min, więc skasował bilet 20 min. Tramwaj miał 5 min. spóźnienia i
    kontrolerzy, więc kontrolerzy stwierdzili, że bilet jest nieważny i wypisali
    mandat. Tramwaje nie mają zamontowanych komputerów mogących stwierdzić
    opóznienia, czasu przyjazdu na poszczególne przystanki itd. Kontrolowana
    osoba tłumaczyła się, że wsiadła na tym przystanku i że czas przejazdu
    wynosi 19 min. Kontrolerzy skwitowali to krótko: To proszę to udowodnić.
    Dodam jeszcze, że zgodnie z regulaminem nie bierze się faktycznego czasu
    przejazdu środka komunikacji. lecz czas planowany. Kontrolerzy wypisali
    mandat i sprawa się skończyła.
    Teraz przejdę do sedna sprawy.
    Jeżeli spotkałaby mnie podobna sytuacja to chciałbym maksymalnie utrudnić
    pracę takiemu kontrolerowi. Załóżmy, że nie dam mu żadnego dokumentu
    tożsamości, wtedy wzywa Policje. Mam w związku z tym pytania:
    1. Czy Policja może udostępnić moje dane osobowe??
    2. Jeżeli tak, to czy wystarczy, że kontroler chce te dane i Policja bez
    mrugnięcia okiem mu je udostępnia??? (czy może jest potrzebny jakis pisemny
    wniosek). Jak taka procedura wygląda??
    3. Czy Policja może mnie przeszukać w poszukiwaniu dokumentów?
    Proszę także od podstawy prawne. Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    --
    Klemens