-
21. Data: 2008-11-19 10:49:58
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: "SJS" <s...@w...pl>
> Co nie zmienia faktu, że podsłuch klientów i pracowników w świetle prawa
> (bez ich wiedzy) a tym samym zgody jest nielegalny.
podsłuch - tak
ale nie monitoring wizyjny czy akustyczny
co próbowałem delikatnie, wczesniej przekazac
SJS
-
22. Data: 2008-11-19 11:42:09
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>
Dnia Wed, 19 Nov 2008 11:49:58 +0100, SJS napisał(a):
> ale nie monitoring wizyjny czy akustyczny
Telewizja przemysłowa to system przekazywania obrazu od skrótu CCTV.
W składniki telewizji przemysłowej nie wchodzi mikrofon akustyczny lub
kamera z takim mikrofonem. Analizując przepisy prawa ciężko doszukać się
umocowań odnośnie nagrań audio a logika nakazuje interpretować takie
urządzenie jako źródło podsłuchu. Jeśli zatem nie ma stosownej,
ogólnodostepnej informacji o nagrywaniu czy podsłuchu czynności te są
nielegalne.
--
===Tomy===
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.
-
23. Data: 2008-11-19 11:58:28
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: "SJS" <s...@w...pl>
masz taką sytuację
zagrożenie - miały miejsca wydarzenia które zagrażały lub są jako relane
przewidywane zagrożenia które można wykrywac za pomoca mikrofonów - krzyk,
hałas, wołanie o pomoc, cisza a powinno coś być i wtedy montujesz mikrofony
jak częśc systemu ochrony
warunki jak wyżej
SJS
-
24. Data: 2008-11-19 18:55:35
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: "e-zop" <e...@o...pl>
Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
news:1ubiegndyiu6b$.dlg@piki.fixed...
> Dnia Tue, 18 Nov 2008 08:25:32 +0100, SJS napisał(a):
>
>> istnieje pojęcie monitoringu wizyjnego i akustycznego
>
> No dobra, to pisales o:
> 1. kamerach
> 2. osobach ktore sa o tym uprzedzone
>
> Pozatym co innego klient, a co innego pracownik.
> Jakies konkrety o nagrywaniu rozmow klientow? Nawet na roznych infoliniach
> maja obowiazek poinformowac ze rozmowy sa nagrywane
>
> --
> marcin
>
A jaka jest roznica pomiedzy pracownikiem i klientem ?
-
25. Data: 2008-11-19 20:06:28
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: zly <b...@p...fm>
Dnia Wed, 19 Nov 2008 19:55:35 +0100, e-zop napisał(a):
> A jaka jest roznica pomiedzy pracownikiem i klientem ?
taka, ze pracownik ma podpisane umowy i zazwyczaj pare innych papierkow o
tym, ze wie, ze jest monitorowany, o odpowiedzialnosci materialnej etc
--
marcin
-
26. Data: 2008-11-19 20:18:55
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: "e-zop" <e...@o...pl>
Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
news:12brpr8is0qvn$.dlg@piki.fixed...
> Dnia Wed, 19 Nov 2008 19:55:35 +0100, e-zop napisał(a):
>
>> A jaka jest roznica pomiedzy pracownikiem i klientem ?
>
> taka, ze pracownik ma podpisane umowy i zazwyczaj pare innych papierkow o
> tym, ze wie, ze jest monitorowany, o odpowiedzialnosci materialnej etc
> --
> marcin
>
...aaaa...jak wie ze jest monitorowany, kiedy pracuje, to nie moze przeciwko
temu protestowac...!!!
OK.
-
27. Data: 2008-11-19 20:58:25
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:gg1sbl$9fb$02$1@news.t-online.com e-zop
<e...@o...pl> pisze:
>>> A jaka jest roznica pomiedzy pracownikiem i klientem ?
>> taka, ze pracownik ma podpisane umowy i zazwyczaj pare innych papierkow o
>> tym, ze wie, ze jest monitorowany, o odpowiedzialnosci materialnej etc
> ...aaaa...jak wie ze jest monitorowany, kiedy pracuje, to nie moze
> przeciwko temu protestowac...!!!
> OK.
Protestować zawsze może, to wolny kraj... :)
Monitoring pracownika jest formą kontroli i/lub ochrony. Gadanie o tym bez
odwoływania się do podstaw prawnych jest jałowe.
http://kadry.infor.pl/poradniki/55,Kontrola-pracowni
kow-w-firmie.html
http://www.bhp.org.pl/Article1092.html
--
Jotte
-
28. Data: 2008-11-19 21:13:37
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: "e-zop" <e...@o...pl>
Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:gg1ull$gag$1@news.dialog.net.pl...
>W wiadomości news:gg1sbl$9fb$02$1@news.t-online.com e-zop
> <e...@o...pl> pisze:
>
>>>> A jaka jest roznica pomiedzy pracownikiem i klientem ?
>>> taka, ze pracownik ma podpisane umowy i zazwyczaj pare innych papierkow
>>> o
>>> tym, ze wie, ze jest monitorowany, o odpowiedzialnosci materialnej etc
>> ...aaaa...jak wie ze jest monitorowany, kiedy pracuje, to nie moze
>> przeciwko temu protestowac...!!!
>> OK.
> Protestować zawsze może, to wolny kraj... :)
> Monitoring pracownika jest formą kontroli i/lub ochrony. Gadanie o tym bez
> odwoływania się do podstaw prawnych jest jałowe.
> http://kadry.infor.pl/poradniki/55,Kontrola-pracowni
kow-w-firmie.html
> http://www.bhp.org.pl/Article1092.html
>
> --
> Jotte
>
Pracownik, ktory nalezycie wykonuje swoje obwiazki zawodowe, nie powinien
miec zastrzezen do kontroli w miejscu pracy.
Tylko lewusy i zlodzieje krytykuja prawo do kontroli.
-
29. Data: 2008-11-19 21:30:25
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:gg1vi7$inp$01$1@news.t-online.com e-zop
<e...@o...pl> pisze:
> Pracownik, ktory nalezycie wykonuje swoje obwiazki zawodowe, nie powinien
> miec zastrzezen do kontroli w miejscu pracy.
> Tylko lewusy i zlodzieje krytykuja prawo do kontroli.
Ujmujesz problem z właściwą sobie powierzchownością i brakiem znajomości
stanu prawnego.
Kwestią jest zakres i forma kontroli (przeczytałeś linki, które podałem?).
Pracodawca nie ma prawa czynić tego w sposób dowolny. Postepując w ten
sposób narazić się może nawet na zarzuty o charakterze karnym.
--
Jotte
-
30. Data: 2008-11-19 21:43:02
Temat: Re: Kamery w pracy
Od: "rezist.com" <r...@s...us>
> Pracownik, ktory nalezycie wykonuje swoje obwiazki zawodowe, nie
> powinien miec zastrzezen do kontroli w miejscu pracy.
> Tylko lewusy i zlodzieje krytykuja prawo do kontroli.
Powaznie...? Bo wlasnie zauwazylem ze krytykujesz takowe
kilka watkow wyzej. To kim jestes?
--
tomek nowak
http://rezist.com & http://anvilstrike.com
Notatki przeciwnika spamu: http://icic.pl
Giełda od fundamentów: http://StockWatch.pl