  • Data: 2006-08-16 22:11:05
    Temat: Jakość prawa (było: multikino - zagrzali mnie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Aug 2006, Marcin Kuczera wrote:

    > i to jest ten absurd naszego kraju.
    > Produkujmy na potęge prawo i przepisy/regulaminy które dokopią pani
    > Krysi z małego sklepiku

    ...jakby co powinno być w googlu: mi się bardzo podobało, jak
    wprowadzano (u nas) zakaz rozmów przez telefony komórkowe
    w czasie jazdy samochodem.
    Sprawa była "modna" w całej Europie, stanęła również przed
    parlamentem Niemiec. I był opis w polskiej prasie (niemal bez
    echa, co charakterystyczne: kto by sobie takimi rzeczami
    głowę zawracał :>)
    Niemiecki parlament przestał rozważać sprawę kiedy padł argument:
    "ludzie prawdopodobnie nie będą przestrzegać tego przepisu,
    bo wszyscy są nauczeni że wolno rozmawiać.
    Więc *nie możemy* takiego przepisu wprowadzić - bo nie wolno
    uczyć obywateli że można łamać prawo".

    Tyle.
    Inna rzecz, że UE wymusiła już i skreślenie sławetnej niemieckiej
    definicji piwa więc się nie zdziwię jak i ten przepis wprowadzono
    na mocy "Unia kazała".
    Ale idzie o samo uzasadnienie. Kiedy w Polsce?

    > Może jakby nie trzeba było wymyślać takich bzdur to może byśmy
    > się tego w końcu oduczyli
    > bo poprostu zapomnieli o tych "problemach" ??

    Ale problem jakości prawa ma się mało do tematu zarządzania
    że napoje kupione "na miejscu" można przy okazji pić a wnoszone
    nie :|

    Owszem, prawo nie powinno zawierać postanowień "nieegzekwowalnych".
    To nie znaczy że nie ma być prawa!

    pozdrowienia, Gotfryd