  • 1. Data: 2005-04-25 16:04:21
    Temat: Jakie sa zasady ugody?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Nastąpił kolejny ruch w grze. Prawnik salonu "Kontakt GSM"
    zaproponował mi ugodę.
    Historia. Sprzedali mi w promocji zepsutą komórkę. Korzystjąc z
    cennika tegoż salonu w pozwie wypisałem cenę telefonu na 1220 zł.
    Domagałem się od nich wymiany telefonu na nowy lub zapłacenia
    jego równowartości na wolnym rynku. Chciałem także zwrot kosztów
    procesu w sumie 98 za wpis i 30 za doręczenie. Nie licząc kosztów
    ekspertyzy biegłego.
    Prawnik sklepu twierdzi, że w przypadku ugody sąd zwróci mi
    połowę wpisu. Czy to jest prawda? A sklep jeszcze dodatkowo za
    wpis, ale w założeniu ceny za jaką kupiłem telefon w promocji -
    60 zł. Będzie to 15 zł wpisu. Oczywiście za ekspertyzę zwróci w
    całości. I dostanę trochę nowszy model telefonu. Chociaż nie ze
    sklepu, ale od producenta.

    W tej chwili nie do końca wiadomo ile wziął biegły, bo odwoływał
    się od decyzji sądu, który mu przyznał mniej niż chciał. Chyba
    nie powinienem więc podpisywać ugody, jeśli będzie zapis o
    zwrocie określonej kwoty za ekspertyzę, bo może okazać się, że
    sąd przyznał mu jednak więcej.

    Czy powinienem uważać przy podpisywaniu ugody na jakieś ciemne
    zagrania?

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 2. Data: 2005-04-25 18:49:47
    Temat: Re: Jakie sa zasady ugody?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d4j4eh$f9r$1@inews.gazeta.pl...

    Jeśli wpiszecie w ugodę, że należą Ci się koszty procesu, a nie
    konkretna kwota, to od tej strony nie powinno być zagrożeń.

  • 3. Data: 2005-04-25 21:02:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Jeśli wpiszecie w ugodę, że należą Ci się koszty procesu, a nie
    > konkretna kwota, to od tej strony nie powinno być zagrożeń.

    Tak byłoby zbyt pięknie. Ich prawnik chce wpisać kwotę 15 zł. Nie
    wiem tylko czy prawdą jest, że dostanę zwrot z sądu połowy kwoty
    wpisu po zawarciu ugody. Wiesz coś na ten temat? Byłaby to
    ewentualnie opcja do zaakceptowania.

    Kwestią nierozstrzygniętą dla mnie pozostaje, czy w przypadku
    dłuższego trwania procesu uzyskałbym kwotę równą wartości
    rynkowej telefonu, gdyby np. mój model przestał być dostępny. W
    końcu za ewentualne zasądzone 60 zł to mógłbym se kupić
    conajwyżej tani pokrowiec na komórkę. Stąd wynikało moje żądanie
    1220 zł. W ocenie ich prawnika uzyskałbym tylko te 60 zł. Ale
    prawnikom przeciwników nie należy wierzyć:-)

    W opcji ugody tracę te 150 zł pozostałych kosztów sądowych,
    dojazdów, korespondencji, wykonywanych kopii.

    I tak oto bezprawie zatriumfowało nad prawem.
    Nie dość, że zostałem oszukany, poniosłem z tego tytułu koszty,
    że o czasie nie wspomnę, to oszust nie ponosi pełnej
    odpowiedzialności za swoje czyny.

  • 4. Data: 2005-04-25 21:16:16
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
> [...]
    > tylko czy prawdą jest, że dostanę zwrot z sądu połowy kwoty wpisu po
    > zawarciu ugody. Wiesz coś na ten temat? Byłaby to ewentualnie opcja do

    Jeśli to będzie ugoda sądowa - tak, art.36 ust.1 pkt 2 ustawy o kosztach
    sądowych w sprawach cywilnych.

> [...]
    > wynikało moje żądanie 1220 zł. W ocenie ich prawnika uzyskałbym tylko te
    > 60 zł. Ale prawnikom przeciwników nie należy wierzyć:-)

    Na tym polega ugoda, że nie będąc pewny rozstrzygnięcia rezygnujesz z
    części roszczeń... Twoja decyzja.

    KG

  • 5. Data: 2005-04-26 08:12:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    kam napisał(a) :

    > Jeśli to będzie ugoda sądowa - tak, art.36 ust.1 pkt 2 ustawy o kosztach
    > sądowych w sprawach cywilnych.

    Dzięki. O to mi chodziło.

    > Na tym polega ugoda, że nie będąc pewny rozstrzygnięcia rezygnujesz z
    > części roszczeń...

    ... lub nie chcąc już dłużej ciągnąć sprawy, gdy wynik zbliżył
    się do tego oczekiwanego. A stracony czas i pieniadze? One nie są
    tak do końca stracone. Nauka i zdobywanie doświadczenia kosztuje:-)