  • 1. Data: 2005-04-25 14:46:15
    Temat: Wniosek o udostepnienie informacji publicznej do urzedu
    Od: "www" <a...@w...pl>

    Witam, ponownie

    Tydzien temu skierowalam wniosek do kilku urzedow w róznych
    miejscowosciach na podstawie ustawy o dostepie do informacji publicznej
    (chodzilo o podanie liczby pracownikow, wieku oraz wyksztalcenia
    pracownikow, liczby komputerow
    itd.- dane potrzebne do pracy mgr). Wniosek ten byl opatrzony moim adresem
    oraz nazwiskiem i imieniem itp. i pojawil sie nastepny problem. Dzis
    przyszlo pismo od jednego z nich,
    iż mam wykazać (ja mam wykazać), ze ządanie udostepnienia tych
    przetworzonych informacji jest szczegolnie istotne dla interesu publicznego,
    (tj. art 3 ust. 1 ustawy o dostepie do informacji, niestety tu nie ma nic nt
    interesu strony :(((((( Dz. U. 2001 Nr 112, poz. 1198).
    I co ja mam teraz robic? buuuuuuuuuuuuuu :((((((((((((( czy praca mgr czy
    np. artykul naukowy to wazny interes publiczny? pewnie mnie ta wykladnia
    ugotowali :((((((( moze ktos z Was grupowiczow wie jak to napisac, albo jak
    ulozyc odpowiedz (ktora musze w ciagu 7 dni wyslac) :(((((((((((((((

    prosze o jakies sensowne rady na forum lub na mojego maila
    a...@w...pl
    z podziekowaniem
    i z rozgoryczeniem buuuuuuuuuu :(((((((((
    Asia z Warszawy

  • 2. Data: 2005-04-25 16:42:46
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    www napisał(a):
> [...]
    > (tj. art 3 ust. 1 ustawy o dostepie do informacji, niestety tu nie ma nic nt
    > interesu strony :(((((( Dz. U. 2001 Nr 112, poz. 1198).

    bzdura, zaskarż decyzję, ewentualnie poszperaj po BIPie.
    Moja gmina odmawia w zasadzie tylko wtedy, gdy dane zostały już
    udostępnione, bo im się nie chce raz jeszcze teog wysyłać ;)

    Ale prawa nie studiujesz, prawda? ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 3. Data: 2005-04-26 07:08:34
    Od: "Bartas" <b...@o...pl>

    Użytkownik "www" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przyszlo pismo od jednego z nich,
    > iż mam wykazać (ja mam wykazać), ze ządanie udostepnienia tych
    > przetworzonych informacji jest szczegolnie istotne dla interesu
    publicznego,

    Art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
    publicznej:

    "Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej NIE WOLNO [pod. moje]
    żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.

    > (tj. art 3 ust. 1 ustawy o dostepie do informacji, niestety tu nie ma nic
    nt
    > interesu strony :(((((( Dz. U. 2001 Nr 112, poz. 1198).

    Art., na który się powłują dotyczy tylko i wyłacznie sytuacji, w której
    informacje Ci potrzebne wymagają jakiegoś szczególnego przetworzenia (np.
    przeszukania archiwum). Nie dotyczy to sytuacji kiedy informacje, o które
    wnosisz są juz przetowzone bądź gotowe do udostepnienia w takiej formie w
    jakiej wnosisz.

> [...]
    jak
    > ulozyc odpowiedz (ktora musze w ciagu 7 dni wyslac) :(((((((((((((((

    Termin 7 dni jest bezprawny.
    Zgodnie z art. 14 ust.:
    "Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie
    określonych we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia powiadamia
    pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia
    informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie
    informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w
    terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o
    udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu,
    postępowanie o udostępnienie informacji umarza się".

    i art 15

    "1. Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, o którym
    mowa w art. 10 ust. 1, podmiot obowiązany do udostępnienia ma ponieść
    dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobemudostępnienia lub
    koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku,
    podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę wwysokości odpowiadającej tym
    kosztom.
    2. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia złożenia
    wniosku, powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji
    zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia
    wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w
    zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek."

    > prosze o jakies sensowne rady na forum lub na mojego maila

    Jeśli jest to wezwanie to odpowiedz im (jesli wczesniej tego nie
    zaznaczyłaś) w jakiej formie mają być te informacje udostęnione. Pamiętaj,
    że zawsze możesz to zrobić osobiście w urzędnie (nikt nie ma prawa Ci tego
    odmówić ani tym bardziej żądać pieniędzy). Jesli Ci odmówią (zawsze musi być
    to decyzja) to się koniecznie odwołuj.

    Pozdrawiam i nie daj się!