  • Data: 2010-08-02 10:03:29
    Temat: Jakie dokumenty potrzebne do wystawienia faktury VAT UE
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    będąc obywatelem Czech z DG w Czechach i płatnikiem VAT z europejskim
    NIP chciałbym coś kupić w Polsce na fakturę VAT. Jakie *dokumenty*
    polska firma może ode mnie wymagać? (Chodzi mi oczywiście o niezbędne
    minimum, bo wiadomo, że niektóre firmy chcą nawet imion rodziców
    kontrahenta.) Zakup byłby osobisty, nie przez Internet. Mój NIP można
    sprawdzić w bazie danych Komisji Europejskiej (pojawia się informacja,
    czy dany NIP jest aktywny, imię, nazwisko, siedziba, NIP, państwo
    członkowskie). Paszport lub dowód osobisty będę miał przy sobie.

    Owa strona Komisji Europejskiej to
    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fr
    omWhichPage=vieshome&selectedLanguage=PL

    Czy polskie (zgodne z prawem UE) wymaga jeszcze czegoś więcej, żeby mi
    firma mogła wystawić taką fakturę?

    Ludek