  • 21. Data: 2008-09-16 22:27:25
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć się przed oszustem mieszkaniowym?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Sep 2008, witek wrote:

    > 4. Po podpisaniu aktu, odpis w zeby i czym predzej do ksiag, zlozyc akt w
    > ksiega

    Umh... a nie jest tak, że to notariusz musi zanieść?

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-09-16 22:32:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Swoją szosą co jak nieruchomość KW jeszcze nie ma?

    IMVHO - nie można jej sprzedać.
    Co najwyżej można rozważać sprzedaż prawa do stania się włascicielem.
    Zacząć by trzeba, skąd taka nieruchomość się wzięła?
    (wiem, że się DAŁO w przeszłości nabyć inną drogą, ale pewnie od
    tej drogi zależałby status takiej nieruchomości).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-09-17 11:38:53
    Od: "Jotemwu " <h...@N...gazeta.pl>

    > Umh... a nie jest tak, że to notariusz musi zanieść?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Notariusz za zaniesienie bierze dodatkową kasę i owszem to robi. Ale mówimy
    o przypadku kiedy oszust sprzedaje więcej niż raz. Żeby się tego ustrzeć
    warto się pofatygować samemu tego samego dnia bo notariuszom zwykle się nie
    śpieszy (śpią długo rano w końcu to wolny zawód :-) a i zaoszczędzić
    kilkaset zł.
    Faktycznie, macie racje, że rejestracja wniosku nie następuje natychmiast
    tylko powiedzmy na najbliższy dzień roboczy. W ciągu dnia może wpłynąć
    więcej niż jeden w sposób dla nikogo niezauważony.
    Trzeba się więc udawać w dniach następnych i dowiadywać czy wniosek nie
    został odrzucony. Dopiero wtedy zwolnić kasę na konto sprzedającego.

    W elektronicznych KW brakuje systemowej blokady kolejnych wniosków, która
    reagowałaby w sposób podobny do blokady środków na koncie bankowym w
    momencie przyjścia zapytania autoryzacyjnego z bankomatu czy terminala POS.

    Bank nie wypłaci dwa razy tych samych pieniędzy z konta. Dlaczego można w
    takim razie sprzedać kilka razy to samo, o wiele więcej warte mieszkanie?

    Sprawa chyba powinna się oprzeć o RPO, który w Warszawie to nawet ma
    siedzibę nieopadal dawnej t.zw. Hipoteki. Mógłby się przejść tam piechotą
    :-).

  • 24. Data: 2008-10-21 19:37:07
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Przyjąć można, ale na wniosku znajduje się dokładna godzina jego złożenia, generalnie
    liczy się pierwszy.
    JaC

    -----

  • 25. Data: 2008-10-21 19:39:56
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Coś chyba mylisz - wnioski fizycznie przyjmuje biuro podawcze (ew. sekretariat), ale
    rozpatruje i decyduje sędzia.
    JaC

    -----

    > Przy obecnym elektronicznym systemie KW nie ma takiej możliwości aby przyjęto
    więcej niż jeden wniosek na jedną nieruchomość.

  • 26. Data: 2008-10-21 19:41:42
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pomaga rachunek powierniczy.
    JaC