  • 1. Data: 2004-09-14 15:35:02
    Temat: Jak walczyc ze strażą miejską?
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    Witam

    czy straż miejska może poruszac się nieoznakowanym samochodem?
    czy straz miejska danej gminy może sobie urządzać "łowy" na terenie gminy
    sąsiedniej?
    czy znak ustawiony na kawałku "patyka" tuż przed remontowanym odcinkiem
    pobocza (ograniczenie prędkości) może być uznany za znak drogowy?
    jeżeli może to być znak to czy straż miejska musi przestrzegać drugiego
    znaku, który był w tym miejscu pt. zakaz zatrzymywania się, czy tez może
    sobie olać taki znak jako pojazd uprzywilejowany?

    --
    pozdrawiam
    ewka

  • 2. Data: 2004-09-14 16:41:35
    Temat: Re: Jak walczyc ze strażą miejską?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ewka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy straż miejska może poruszac się nieoznakowanym samochodem?

    Ponieważ nie ma wymogu posiadania przez patrol Straży Miejskiej oznakowanego
    pojazdu, wiec może czymkolwiek. Pieszo, rowerem i w szczególności
    nieoznakowanym samochodem.

    > czy straz miejska danej gminy może sobie urządzać "łowy" na terenie gminy
    > sąsiedniej?

    Nie. Poza terenem gminy na której działa Strażnik jest po prostu zwykłym
    obywatelem. Oczywiście, jak każdy obywatel może po ujawnieniu wykroczenia
    powiadomić sąd albo inne organa ścigania. Ale czynności "procesowych"
    wykonywać nie może. Analogiczny wypadek ma miejsce, gdy policjant wyjeżdża
    za granicę państwa. Ale uwaga, bo straż miejska może być powoływana przez
    zwiazki gminne, czyli w konsekwencji być jedna na kilka gmin.

    > czy znak ustawiony na kawałku "patyka" tuż przed remontowanym odcinkiem
    > pobocza (ograniczenie prędkości) może być uznany za znak drogowy?

    Skoro spełnia wymogi znaku co do miejsca ustawienia i wyglądu, to jest
    znakiem.

    > jeżeli może to być znak to czy straż miejska musi przestrzegać drugiego
    > znaku, który był w tym miejscu pt. zakaz zatrzymywania się, czy tez może
    > sobie olać taki znak jako pojazd uprzywilejowany?

    Nie chce mi się szukać, czy nie mają odrębnych unormowań. W wypadku
    uprzywilejowanego radiowozu Policyjnego może on w celu przeprowadzenia
    kontroli zatrzymać się również w miejscu, gdzie jest zakaz, ale wówczas musi
    mieć włączone niebieskie światła błyskowe. Podejrzewam, że podobnie jest ze
    Strażą Miejską.

  • 3. Data: 2004-09-15 17:11:53
    Od: "artur" <c...@o...pl>

> [...]
    musi
    > mieć włączone niebieskie światła błyskowe. Podejrzewam, że podobnie jest

    Z małą uwagą, iż Straż Miejska nie może zatrzymywać pojazdów, za wyjątkim na
    drodze z zakazem ruchu.

  • 4. Data: 2004-09-15 20:23:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "artur" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    wiadomości

> [...]
    > ze
    >
    > Z małą uwagą, iż Straż Miejska nie może zatrzymywać pojazdów, za wyjątkim

    Uwaga słuszna, przy czym nigdzie nie pisałem, że mają zatrzymywać do
    kontroli. Równie dobrze mogą się zatrzymać, by skontrolować stojący na
    zakazie samochód.

  • 5. Data: 2004-09-16 12:18:54
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    > Z małą uwagą, iż Straż Miejska nie może zatrzymywać pojazdów, za wyjątkim
    na
    > drodze z zakazem ruchu.

    Tylko z zakazem ruchu? a z zakazem wjazdu tez?

  • 6. Data: 2004-09-16 19:27:52
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl> napisał:

    >Tylko z zakazem ruchu?