  • 1. Data: 2004-09-14 16:13:31
    Temat: hipoteka przymusowa zwykła
    Od: "piccolo" <p...@p...tp.pl>

    Witam, Mam zamiar kupić nieruchomość za kwotę 50.000 zł, ale właściciel ma
    wpis w KW Dz. IV poz 1. wpisano :"hipoteka przymusowa zwykła w kwocie
    150.000 PLN na rzecz Skarbu Państwa- Nacz.I Urząd Skarbowy celem zabezpiecz.
    zal.podtk. wraz z odsetkami oraz kosztami postępowania na podst tytułów
    wykonawczych............"
    Komornik do którego sprawa trafiła twierdzi ,że nie ma żadnych przeciwskazań
    do kupna tej nieruchomości przeze mnie.( twierdzi,że z licytacji takiej
    kwoty by nie uzyskał) Ja kupuję a On zabezpiecza w części roszczenia US
    ,wydaje mi zaświadczenie z którym ja udaję się do sądu o wykreślenie
    hipoteki z KW.Właściciel jest "za" , komornik jest "za" ,tylko ja totalny
    laik mam mętlik w głowie. W związku z tym 2 pytania : 1. zaufać i zdać się
    na komornika i czy też czekać na przetarg i 2. czy komornik może wszcząć
    egzekucję z tej nieruchomości skoro jest to hipoteka przymusowa zwykła.
    Prosze o pomoc. Pozdrawiam Darek T.

  • 2. Data: 2004-09-14 16:32:56
    Temat: Re: hipoteka przymusowa zwykła
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

> [...]
    > na komornika i czy też czekać na przetarg i 2. czy komornik może wszcząć
    > egzekucję z tej nieruchomości skoro jest to hipoteka przymusowa zwykła.

    Nic na gębę, gdyż sprawa wygląda następująco:

    Jeśli kupisz nieruchomość od komornika to hipoteka będzie czysta. Jeśli od
    właściciela, to komornik moment po kupnie przez Ciebie tej nieruchomości
    może zacząć starania o ściągnięcie z Ciebie całej hipoteki. I to pomimo, że
    zapłaciłeś 50 tys., może domagać się od Ciebie pełnej sumy tj. 150 tys.
    Gdzieś nawet była afera, która wyglądała tak, że niedoszły spółdzielca
    dostawał poświadczenie z ksiąg, że nieruchomość jest czysta, a komornik
    niezwłocznie po tym zakładał hipotekę na dany lokal. Tak więc człowiek
    dokonywał tranzakcji u notariusza będąc pewnym, że kupuje "czysty" lokal, po
    czym nawiedzał go komornik :/

  • 3. Data: 2004-09-15 07:24:11
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    piccolo pisze:

> [...]
    > Komornik do którego sprawa trafiła twierdzi ,że nie ma żadnych
    > przeciwskazań do kupna tej nieruchomości przeze mnie.( twierdzi,że z

    No chyba zartuje...

    Przeciez na licytacji TY bys taka kwote dal...

    Jak takio madry, to niech oglosi licytacje,
    ty obiecaj mu ze tyle dasz... a potem zobaczysz...

    Boguslaw