  • Data: 2003-11-30 22:15:24
    Temat: Jak udowodnic legalnosc CD?
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Zrobilem czystke, pozbylem sie "piratow"...
    ale.....
    zostalo mi kilka legalnych CD z muzyką, kupionych
    normalnie w sklepie. Ja *wiem* że są legalne,
    bo pamietam jak je kupowalem...

    Ale jak mam to udowodnic w razie kontroli?
    Nie wszystkie mają naklejki hologramowe, np. CD
    kupowane za granicą nie mają.

    Czy jesli będą budzić wątpliwosci kontrolujacych,
    to zostaną skonfiskowane?

    Albo np. moj kumpel ma wlasny zespol, jeszcze
    plyty oficjalnie nie wydal, ale dał mi parę swoich
    nagran na CD-R, a pare innych piosenek przyslal
    mailem w mp3. W swietle prawa - 100% legalnosci,
    ale nawet skrajny optymista przeczuwa, że się przyczepią.

    Zresztą podobny problem mam z paroma programami....
    Wiem, ze są FREE, ale zawsze jest to gdzies w nich
    wprost napisane i moze to budzic pewne watpliwosci....

    Czy w takich przypadkach nie obowiązuje ogolna
    zasada, ze udowodnic trzeba komus winę, a nie swoją niewinnosc?
    Pewnie nie :-(

    Sorry..... moze juz mnie paranoya dopada, ale po tym
    co ostatnio sie slyszy i czyta, to sie nie dziwcie,
    a akurat mam znajomą w Zielonej G., ktorą "dopadli",
    wiec wiem, ze w tych plotkach jest zdrowo ponad 75% prawdy.

    Dzieki,

    latet