  • 21. Data: 2010-02-02 14:27:40
    Temat: Re: Jak u nas fiskus szuka pieniedzy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hk9bee$k9b$1@news.onet.pl Krzysztof Jodłowski
    <b...@p...onet.pl> pisze:

    > A tak z ciekawości: czy jest gdzieś definicja darowizny?
    Jest.
    http://poradnik.ngo.pl/x/448338
    jeśli to coś pomoże... :)

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2010-02-02 15:41:05
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Art. 888. § 1. Przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do
    > bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku

    Dzięki. Przegapiłem. Dawno nie czytałem KC.

    Czyli mogę mieć fantazję i dać kelnerowi pieniądze za nic (bo np.
    poczułem do niego sympatię).
    A US może mieć zdanie, że dałem mu za pracę.

    No cóż Sąd Grodzki będzie chyba rozstrzygał później takie różnice zdań.

    --
    Krzysztof

  • 23. Data: 2010-02-02 16:20:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > A US może mieć zdanie, że dałem mu za pracę.
    >
    > No cóż Sąd Grodzki będzie chyba rozstrzygał później takie różnice zdań.

    Niestety nie. US wydaje decyzję administracyjną, a Ty możesz się od niej
    ewentualnie odwoływać do urzędu nadrzędnego lub co NSA w Warszawie.

  • 24. Data: 2010-02-02 18:29:14
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Niestety nie. US wydaje decyzję administracyjną, a Ty możesz się od niej
    > ewentualnie odwoływać do urzędu nadrzędnego lub co NSA w Warszawie.

    Słusznie.
    Myślami byłem już przy karze za zatajenie dochodu, w postępowaniu
    mandatowym.
    A sam podatek będzie w jako decyzja.

    --
    Krzysztof

  • 25. Data: 2010-02-03 02:42:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Feb 2010, SzalonyKapelusznik wrote:

    > Darowizny?

    Nie.
    Nie dostał "bo tak", dostał bo kelnerował (i do tego nie podpadł,
    czyli "za coś").

    pzdr, Gotfryd