  • 11. Data: 2007-05-28 19:11:43
    Temat: Re: Jak traktowana jest kobieta w ciąży przez ZUS
    Od: jakup <j...@i...pl>

    Karino napisał(a):
    > No ogromna pretensja do ZUS'u że jak lekarz napisał na zwolnieniu że
    > chora ma leżeć w łóżku
    nie napisał; czytanie ze zrozumieniem...

    > ciąża to taka straszliwa choroba

    nie, wręcz przeciwnie - to wspaniałe i piękne. Straszliwe choroby
    natomiast czasem temu stanowi towarzyszą. Zatem - jak słusznie
    napisałeś(-aś):

    > samo się przez się rozumie że do pracy chodzić nie można.

    A przynajmniej sami lekarze potrafią to rozumieć i piszą różne zwolnienia.

    > a pieniądze (własne!) się należą jak psu buda. Ech.

    Znowu słusznie.

    > Kamil

    Wobec złośliwości jestem bezsilny. Cynizmu nie lubię, bo sam zbyt często
    bywam cyniczny. Głupoty nie toleruję.

    --
    pozdrawiam -

    ' _ /
    / (/ /( (/ /)
    _/ /

  • 12. Data: 2007-05-28 19:20:44
    Od: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>

    Karino napisał(a):
    > No ogromna pretensja do ZUS'u że jak lekarz napisał na zwolnieniu że
    > chora ma leżeć w łóżku to oni to jeszcze sprawdzają.- przecież ta ciąża
    > to taka straszliwa choroba że samo się przez się rozumie że do pracy
    > chodzić nie można a pieniądze (własne!) się należą jak psu buda. Ech.

    Opieranie sie o biurko brzuchem MOZE spowodowac powiklania. Praca w
    kasie MOZE spowodowac powiklania. W fabryce rowniez. Itd itp. Chyba nie
    masz wyobrazni i powinienes udac sie na jakis kurs przywracania do
    spoleczenstwa, bo wypowiadasz sie jak jakis marsjanin. PLONK.

    Bez pozdrowien,

    Andrzej

  • 13. Data: 2007-05-28 19:22:04
    Od: jakup <j...@i...pl>

    Konrad napisał(a):
    > wynika, że ten zasiłek to jedyne źródło utrzymania?
    na szczęście nie. Ja pracuję.
    > jakby na to nie patrzeć bajzel się nie zaczął z winy ZUSu
    zdaje się, że to prawda.
    > zakładać rodzinę w oparciu o system opieki społecznej to karkołomny
    > pomysł i to nie tylko w Polsce.
    Popieram! Rodzinę założyliśmy 9 lat temu, to nasze drugie dziecko :)

    --
    pozdrawiam -

    ' _ /
    / (/ /( (/ /)
    _/ /

  • 14. Data: 2007-05-28 19:26:50
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

    Użytkownik "Kropelkaa" <k...@u...gmail.com> napisał
    w wiadomości news:f3f12o$qo3$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Karino" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A byles kiedys w ciazy? Autor watku wyraznie napisal ze zona jest w 7
    > miesiacu ciazy. Wynika z tego ze do tej pory pracowala, nie wymigiwala sie
    > od obowiazku.

    I jeszcze jedno. Autor napisał, że komisja z ZUS-u była pod adresem
    zameldowania stałego, pomimo, iż ta osoba mieszka w innym miejscu (
    zameldowanie czasowe ). Więc chyba o to chodziło autorowi.

    Pozdrawiam

    Jarek

  • 15. Data: 2007-05-28 20:17:50
    Od: jakup <j...@i...pl>

    Kropelkaa napisał(a):
    > zona jest w 7 miesiacu ciazy. Wynika z tego ze do tej pory pracowala, nie
    wymigiwala sie
    > od obowiazku.

    Pierwszą ciążę żona praktycznie całą przepracowała. Było to 9 lat temu.
    To nasze drugie dziecko, a nie zrobiliśmy się młodsi...

    > 7 miesiac to juz calkiem zaawansowany stan

    W poprzedniej ciąży żona w 9 miesiącu jeździła na wielkiej łańcuchowej
    karuzeli. Teraz przejazd przez miasto trzęsącym autobusem bywa trudny do
    zniesienia. Tak, 7 miesiąc to zaawansowany stan ale chyba nie ma reguły.
    Lekarz nie uznał za stosowne, żeby żona pracowała i koniec.

    > zwolnienie nie bylo z obowiazkiem zostania w domu

    Dokładnie tak. O wyjściach z domu czy wyjazdach należy, z tego co
    dzisiaj wiem, informować pracodawcę, tak, żeby orientował się o miejscu
    przebywania pracowniczki.

    > W taki sposob niedlugo zadna kobieta swiadomie nie zdecyduje sie na dziecko.
    > Przynajmniej nie w tym kraju.

    Myślisz? Nie bardzo wierzę, że ZUS jest w stanie na to wpłynąć :) Nie
    dajmy się zwariować. Ale z drugiej strony osobiście wolałbym rodzić
    gdzieś indziej :)

    > Agnieszka

    P.S. nie jestem pewien - ale chyba skasowałem jakieś wcześniejsze posty
    z tego wątku. Przepraszam.
    --
    pozdrawiam -

    ' _ /
    / (/ /( (/ /)
    _/ /

  • 16. Data: 2007-05-29 07:56:40
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 28 May 2007 16:28:09 +0200, Karino napisał(a):

> [...]
    > straszliwa choroba że samo się przez się rozumie że do pracy chodzić nie
    > można a pieniądze (własne!) się należą jak psu buda. Ech.

    Niestety autor wątku trafił na ścianę w postaci panicznego doszukiwania się
    czasowej oszczędności przez ZUS w przypadku niespełnienia drobnej
    formalności (fakt zawinił pracodawca).

    Znam przypadki gdzie kobiety chodzą na zwolnienie już po miesiącu ciążu i
    ZUS ma obowiązek świadczeń pod warunkiem spełniania wymogów L4 od lekarza
    prowadzącego.

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 17. Data: 2007-05-29 08:08:10
    Od: "Kropelkaa" <k...@u...gmail.com>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości
> [...]

    > ZUS ma obowiązek świadczeń pod warunkiem spełniania wymogów L4 od lekarza

    I czasami takie zwolnienie po miesiacu jest NIEZBEDNE. Czasami kobiety
    latami staraja sie o malenstwo i ciaza od pierwszego dnia jest zagrozona. A
    pierwsze 3 miesiace sa w tym wypadku bardzo wazne.
    Czasem jest tez inaczej (jak w przypadku znajomej)... ciaza rozwijala sie
    prawidlowo, ale ona byla na zwolnieniu prawie od poczatku. Byla na nim tylko
    dlatego ze jej praca jest OGROMNIE stresujaca (kierownicze stanowisko-
    dluga, intensywna itp)... co wiecej zdawala sobie sprawe ze od momentu kiedy
    szef dowiedzialby sie o ciazy bedzie gnebiona psychicznie caly czas (miala
    okazje obserwowac ciaze innych pracownic wczesniej). I co- uwazacie ze
    powinna zostac w pracy? WTEDY jej ciaza na pewno nie rozwijalaby sie
    prawidlowo.
    Troche wyobrazni "chlopcy". Pewnie inaczej byscie mysleli gdyby to Wasze
    malenstwo bylo w brzuszku...
    A ciaza to nie renta ktora wyplaca sie latami (bardzo czesto nie slusznie i
    na wyrost)... to jedyne 9 miesiecy!!! 9 miesiecy "odebrania" sobie skladek
    ktore placone sa latami.

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 18. Data: 2007-05-29 08:17:17
    Od: "Gerard" <s...@o...pl>

    Podam inny przykład.
    Moja żona jest w 8 miesiącu. Na L4 było napisane, że może chodzić, a wczoraj
    o 7.30 miała wizytę dwóch Pań na czarno.
    Mieszkamy na wiosce, a panie zadzwoniły do bramy jeden raz i w długą.
    Nim żona wyszła z łózka i podeszła do okna już wsiadały do samochodu. Całe
    szczęscie, że podkusiło ją zawołać przez okno, że juz idzie - żadko to robi,
    bo kupa domokrążców a ona sama.
    Musiała tylko złożyć 1 podpis i to wszystko, ale co by było gdyby nie
    zdąrzyła.

    A tak z drugiej strony, to na L4 jest już od grudnia i do dnia dzisiejszego
    nie dostała ani grosza bo prowadzą jakieś "postępowanie wyjaśniające"
    względem jej pracodawcy. Podobno w jedną rubrykę księgowa wpisała coś nie
    tak i muszą to wyjaśniać.

    Pozdrowienia dla ZUS-u

  • 19. Data: 2007-05-29 08:30:39
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 29 May 2007 10:08:10 +0200, Kropelkaa napisał(a):

    > I czasami takie zwolnienie po miesiacu jest NIEZBEDNE. Czasami kobiety
    > latami staraja sie o malenstwo i ciaza od pierwszego dnia jest zagrozona. A
    > pierwsze 3 miesiace sa w tym wypadku bardzo wazne.

    <ciach>

    Jako mąż, ojciec i współpracodawca ja to wszystko rozumiem.
    W odniesieniu do kwestii prawnej ZUS robi co chce i niestety żal mi
    niektórych ludzi, którym jesdynym utrzymaniem są świadczenia z tej chorej
    "instytucji".

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex: