    From: "PRZEMEK" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to wygląda w naszym kraju? Proszę o pomoc...
    Date: Wed, 2 Jul 2003 04:43:42 +0200

    Przepraszam jeśli to nie da grupa nie wiem na którą zadaje się takie
    pytania. :(

    Znajoma od kilku miesięcy a dokładnie od ponad pół roku nie dostaje
    rachunku (faktury) za usługi, na początku stycznia tego roku
    zainstalowała sobie łącze stałe w tp.sa. Od tamtej pory nie dostała
    żadnej faktury ani rachunku do opłacenia
    (opłata za instalacje łącza też nie przyszła), nie upominają się też
    o uiszczanie opłat. Wygląda to tak jak by zapomnieli o niej,
    koleżanka nie interesowała się tym myślała ze załapała się na
    jakąś promocję, aż do czasu kiedy mnie poinformowała o fakcie
    i jej uświadomiłem że promocji raczej oni nie robią.
    Czy w tym przypadku powinna zgłosić fakt nieotrzymania faktury,
    czy może lepiej będzie gdy nic nadal nie będzie w tym kierunku robiła?
    Oni zastrzegają w regulaminie-umowie że osoba która nie otrzyma
    faktury powinna zawiadomić ich o fakcie, lecz nie piszą kiedy
    i w jakim terminie. Na mój tok rozumowania to przynajmniej część
    powinna być umorzona, z racji tego że opłaty są za konkretny termin
    i powinny być płatne w konkretnym terminie. Wydaje mi się też
    że niewolno wystawiać faktury ze wsteczną datą, tu musieli by wystawić
    fakturę za styczeń, myślę że takie rzeczy ulegają też przedawnieniu.
    Teraz zastanawia mnie to czy nasze prawo w tej kwestii jest
    obiektywne czy może raczej stoi po stronie monopolisty, znając życie
    to pewnie tak
    t.:(
    Nie znam się zbytnio na prawie więc proszę państwa o pomoc w jej
    imieniu, za wszelką pomoc i odpowiedzi dziękuje z góry.

    Dodam jeszcze że dostaje przez cały czas normalnie faktury za
    korzystanie z telefonu i na nich nie nie jest wyszczególnione, a powinno być.