  • 11. Data: 2005-05-16 20:49:21
    Temat: Re: Jak to jest z dowodem osobistym?
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    > Jeśli zostanie _wydany_ po urodzinach - będzie ważny 10 lat. Jeśli przed -
    > będzie ważny 5 lat.

    No wlasnie o to mi chodzi - jesli bedzie wydany po urodzinach, czy jesli
    zloze wniosek po urodzinach?

  • 12. Data: 2005-05-16 20:52:13
    Od: Olo <w...@j...cy>

    Dnia 2005-05-16 17:38, Yakub Yusufali napisał(a):
    > Czy mogę ubiegać się o wystawienie mi dowodu osobistego przed ukończeniem 18
    > roku zycia, ale tak abym go dostał po ukończeniu 18 roku życia (np bede sie
    > ubiegal 2 tyg przed urodzinami a dostane tydzien po urodzinach). Jeśli to
    > możliwe to proszę, napiszcie ile przed 18-stką mogę wyrobić sobie dowód.
    > Chodzi mi oczywiście o stały, a nie tymczasowy. Dzięki

    Wszystko pewnie zależy od urzędu, z tego co wiem dokumenty możesz złożyć
    nawet miesiąc przed 18-stką, ale dowód dopiero będzie mógł Ci być wydany
    dopiero po ukończeniu 18 lat. Do tego czasu nawet jeśli go urząd
    wcześniej dostanie to Ci go nie wyda, bo jesteś nieletni. Idź do urzędu
    w swoim mieście to się dowiesz co i jak.

    --
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 13. Data: 2005-05-16 23:20:24
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 16/05/2005 18:20, Andrzej Lawa wrote :

    > Poczytaj sobie ustawę o ewidencji ludności. W skrócie: możesz już od 13.
    > roku życia.
    Nowela była ;-). Nawet niemowlę może mieć już dowód osobisty...
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 14. Data: 2005-05-16 23:22:29
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 16/05/2005 17:58, Sarpedon wrote :

    > najwczesniej nastepnego dnia po dniu urodzin

    W dniu urodzin. Art. 112 kc in fine.

  • 15. Data: 2005-05-17 12:13:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

    > Nowela była ;-). Nawet niemowlę może mieć już dowód osobisty...

    O, musiałem przegapić uaktualnienie. Ciekawe, czy można zamówić
    prenumeratę uaktualnień archiwum sejmowego :)