  • 1. Data: 2005-05-16 14:01:41
    Temat: Re: Jackowi zabrali BMW
    Od: dot <s...@a...org>

    Ja wrote:

    > Nie chodzi o karanie, ale o zatrzymanie rzeczy bedacej dowodem w
    > sprawie. To zupelnie inna sprawa.

    A jakim dowodem jest auto? A dlaczego nie autobus miejski, albo tramwaj,
    albo samolot?

    Mozesz nazwac burdel agencja towarzyska jezeli Ci wygodniej. Nie zmienia
    to stanu faktycznego. CELOWE pozbwienie auta nie majace zwiazek z
    udowodnieniem kary jest faktyczna kara, czym sie zreszta dzielni
    policjanci sami sie chwala. A tymczasem taka kara moze byc wydana tylko
    przez niezalezny SAD.

    A dla potrzeb Strasbourga sadem jest KAZDA organizacja wydajaca
    COKOLWIEK sprowadzajace sie do wymierzania kary. Bingo!
    http://www.worldlii.org/int/cases/IIHRL/1991/38.html
    Czyli policja stawia sie w roli sadu i wymierza samodzielnie kary bez
    procesu sadowego i bez zadnego paragrafu.

    > Ot, artykul 217 KPK. Ale ja nie jestem prawnikiem, dlatego pytam: czy
    > sa prawnicy na sali?

    Patrz link do wyroku Strasbourga wyzej. Byli juz tacy madrzy wczesniej.
    Zauwaz ze chodzi o samodzielne KARANIE, czym sie cwoki policyjne same
    chwala.

    > Nie ma dowodu, sa domniemania,

    aha. No to ja domniemywam, ze kiedy zabiore Twoj portfel z zawartoscia,
    to zmniejsze przestepczosc.

    > ktore moga byc zweryfikowane przez
    > praktyke.

    Czyli najpierw strzelam, pozniej zadaje pytania.

    > Moje jest takie: jesli karanie wiezieniem za te przestepstwa
    > jest fikcja, to tacy przestepcy czuja sie bezkarni. A jest fikcja z
    > przyczyn praktycznych: czas trwania procesu, przepelnione wiezienia
    > itp.

    Wiec sam potwierdzasz ze chodzi o KARANIE. Karanie bez sadu, bo sie
    jakiemus dupkowi zachcialo.

    > Jesli (IMO) malym kosztem mozna przylozyc takiego przestepcy i to
    > calkiem dotkliwie

    Po raz kolejny potwierdzasz ze jest to wymierzanie KARY bez udzialu sadu.

    >(paradoksalnie bezwladnosc sadu dziala tu na
    > niekorzysc podsadnego), to skutecznosc takiej kary powinna byc
    > znacznie wieksza a w efekcie miec charakter odstraszajacy, a o to
    > wlasnie chodzi.

    A kto kraweznikom dal prawo wymierzania kary? Nie mowiac ze strona nie
    ma prawa glosu.

    > Zdaje sie, ze Usiech to jest popularny sport, by odholowywac samochody
    > na platne parkingi za samo nieprawidlowe parkowanie. I nie robia tego
    > policjanci na polecenie sadu, ale calkiem prywatni panowie z lawetami
    > czyhajacy w miejscach, gdzie kierowcy lubia sie bezprawnie
    > zatrzymywac. Widac oplaca im sie.

    Popularnosc dzialania nie czyni to tego legalnym.
    Ciekawe jak brzmi tresc umowy pomiedzy policja a wlasicielem parkingu i
    gdzie jest dokumentacja przetargu.