    From: "R_65" <Robert_65@BEZ_TEGO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to dalej rozegrać ?
    Date: Thu, 12 May 2005 15:49:54 +0200

    Witam
    Mam pewien problem a jako że nie jestem biegły w prawie to zwracam się do
    mądrych "głów" z tej grupy o pomoc.
    Dla pewnej firmy napisałem system zarządzania bazą danych oraz serwis www.
    Po zakończeniu pewnego etapu prac( w pażdzierniku 2004 system był już gotowy
    do testowania i został wraz ze współpracująca z nim stroną zainstalowany na
    serwerze) zwróciłem się do przedstawiciela tej firmy o przygotowanie jakiejś
    umowy odnośnie wykonanej przeze mnie uslugi. W dn. 1.12.2004 otrzymałem do
    podpisania umowę, podpisaną przez szefa firmy, której jednak po
    konsultacjach z osobami obeznanymi troche z prawem nie podpisałem. Powodem
    odmowy podpisania ww umowy było takie jej sformułowanie wg firma chciała
    mnie zrobić w tzw "bambuko itp,itd.". W wyniku zaistniałej sytuacji
    przedstawiciel firmy zadeklarował iż zostanie sporządzona nowa umowa z
    sugerowanymi przeze mnie zmianami. Do chwili obecnej umowa ta nie zostala mi
    przedstawiona.
    Pod koniec kwietnia 2005 poinformowałem ww firmę że jeśli do 1 maja nie
    otrzymam wiążącej odpowiedzi co do umowy i dalszej współpracy będę zmuszony
    usunąć wszystkie skrypty będące mojego autorstwa z serwera.
    Tak też się stało i w dn. 04.05.2005 usunąłem wszystkie bliki będące mojego
    autorstwa.
    W dn.8maja2005 stwierdziłem że kolesie mieli przygotowaną kopię i ponownie
    sobie wgrali system na serwer. Jednak pozmieniali hasła dostępowe do serwera
    a na stronie wykasowana jest informacja że prawa autorskie należą do mnie.
    czy ktoś z szanownych grupowiczów może mi podpowiedzieć ew pomóc w
    rozwiązaniu problemu.
    Nadmienię iż firma dla której usługa była wykonana sama wyceniła system na
    ponad 6000zł.
    Pozdrwaiam i czekam na odp.