  • 41. Data: 2010-08-31 16:35:43
    Temat: Re: Jak się bronić przed dostawcami internetu?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 18:28, Icek pisze:

    > ale członkowie wspolnoty to jedno a mieszkańcy to drugie. Zresztą nieczęsto
    > się zdarza, że wszyscy członkowie WM są jednogłośni

    Przeczytałeś kolejną mądrość i myślisz że jesteś cwany? Mieszkańcy jeśli
    są najemcami mają g.. do gadania w sprawie modyfikacji części wspólnych.
    Jak się nie podoba to zawsze może wynająć sobie mieszkanie w innym
    bloku. Bez zgody właściciela często nie mają prawa nawet gwoździa w
    ścianę wbić, zależy jak napisano umowę najmu.

    --
    MZ

  • 42. Data: 2010-08-31 16:39:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Owszem, *mogli* ale nie musieli. Nie każdy budynek ma rozprowadzoną
    > infrastrukturę tego typu. Jest to wygodne ale i kosztowne. Natomiast
    > maja pełne prawo

    i dlatego, ze mogli a nie musieli nie maja tych miejsc i kolejny operator
    zrobi swoje kable (jak bedzie mial klientow bo dla samych kabli tego nie
    robi)

    > Powinno? Raczej można, przymusu nie ma, ani w prawie budowlanym, ani w
    > uchwale o wspólnotach mieszkaniowych. Starczy.

    tak, dlatego, że nie ma przymusu to banda idiotó zwana zarządcami
    nieruchomości gdy przeprowadza remont nie myśli o infrastrukturze. I później
    jest zonk

    > Współwłaścicielowi który jest jak yeti? Obawiam się że jak już ktoś
    > wcześniej napisał, jeśli współwłaściciel chce wykorzystać do
    > przeprowadzenia kabli części wspólne to musi uzyskać zgodę pozostałych.
    > Więc kolejny raz nic nie muszą.

    muszą, zmusza ich do tego PT oraz nowa ustawa o wspieraniu rozwoju usług i
    sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.2010.106.675)

    > Jasne, i właśnie dlatego właściciele w umowach najmu zapisują kilka
    > punktów na temat nie robienia na własną rękę zmian w lokalu i
    > przywróceniu go po okresie wynajmu do stanu pierwotnego oraz zwrotu w
    > stanie niepogorszonym. Tym bardziej najemcom nie wolno dziurawić klatki
    > schodowej.

    ale to dopiero nic nie wnosi do sprawy. Najemca chce mieć internet i możesz
    mu naskoczyć. On chce i jak będzie chciał to do tego doprowadzi, że będzie
    miał.

    Każdego dnia spotykam się z burakami twierdzącymi "Ja mam TPSA i mu działa
    dobrze, niech tamten sobie weźmie TPSA i nie robi problemu".

    Icek

  • 43. Data: 2010-08-31 16:41:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wspólnota może zdecydować czy chce wpuścić kolejnego dostawcę, pozwolić
    > mu na dziurawienie wyremontowanej klatki schodowej itd. Nie po to np.
    > robi się kosztowne remonty chowając kable w ściany, obudowując rury,
    > malując itd. żeby po tygodniu jakiś palant zaczął w tym wiercić i kładł
    > w najlepszym razie plastikowe korytka pasujące do reszty jak świni siodło.

    no wiec jak już robisz kosztowny remont to rób go z głową. Bo jak nie to
    poźniej wyjdzie, że trzeba go dziurawić bo jakiś niedouczony fachman zrobił
    remont nie przewidując miejsca na kable telekomunikacyjne

    Icek

  • 44. Data: 2010-08-31 16:42:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > bloku. Bez zgody właściciela często nie mają prawa nawet gwoździa w
    > ścianę wbić, zależy jak napisano umowę najmu.

    ale masz na to jakąś podstawę prawną czy znowu pier....sz głupoty tak z
    sufitu ? Nie wiesz jak olbrzybie uprawnienia ma mieszkaniec będący najemcą ?

    Icek

  • 45. Data: 2010-08-31 16:45:43
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 18:30, Icek pisze:
    >>> taaaaa. Całe szczęście, że stan prawny jest inny i każdy

    > a masz jakas podstawe prawna ? czy tak sobie pier....sz od rzeczy ?
    Ustawa o wspólnotach mieszkaniowych Art 22 punkt 3 4) i 5) art 23 i 24.

    To może teraz Ty, zamiast gadać ogólnikami, przytoczysz stosowny
    fragment zezwalający dowolnemu podmiotowi świadczącemu usługi
    telekomunikacyjne na wejście na prywatny obiekt bez zgody zarządcy (WM) ?

    --
    MZ

  • 46. Data: 2010-08-31 16:49:17
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 18:39, Icek pisze:

    > muszą, zmusza ich do tego PT oraz nowa ustawa o wspieraniu rozwoju usług i
    > sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.2010.106.675)
    G prawda. Nigdzie nie ma zapisu, że zarządca musi udostępnić budynek
    komukolwiek. Tym bardziej w sytuacji, gdy prace będą związane ze
    zmianami na świeżo wyremontowanej i będącej pewnie "na gwarancji"
    wykonawcy klatce schodowej, którą to gwarancję po czymś takim będą sobie
    mogli w buty wsadzić. Albo wskażesz konkretny przepis albo skończ
    pieprzyć. I podaj ten adres i napisz jeszcze co ostatnio remontowałeś,
    żebym wiedział gdzie zacząć wiercić.
    > Każdego dnia spotykam się z burakami twierdzącymi "Ja mam TPSA i mu działa
    > dobrze, niech tamten sobie weźmie TPSA i nie robi problemu".

    I to wyjaśnia wieeeeeele rzeczy.

    --
    MZ

  • 47. Data: 2010-08-31 16:52:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Bzdura jak wyżej. Jak jeszcze 10 "operatorów" będzie im chciało
    > wybudować sieć to też się mają obowiązek zgodzić? A kolejnych 20? Może w
    > ogóle kable zamiast ścian? Myśl, potem pisz.

    Bzdury to ty wypisujesz. Od kiedy przewody w blokach wpuszcza się w ścianę?

  • 48. Data: 2010-08-31 16:53:03
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 18:42, Icek pisze:

    > ale masz na to jakąś podstawę prawną czy znowu pier....sz głupoty tak z
    > sufitu ? Nie wiesz jak olbrzybie uprawnienia ma mieszkaniec będący najemcą ?

    Dobrze napisana umowa najmu. W której wyraźnie będzie zapisane, że
    najemca ma olbrzymie prawo wynieść się w ciągu 30 dni od otrzymania
    wymówienia, które to będzie skutkiem dokonania przez niego zmian w
    lokalu których nie skonsultował z właścicielem.

    --
    MZ

  • 49. Data: 2010-08-31 17:00:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > wymówienia, które to będzie skutkiem dokonania przez niego zmian w
    > lokalu których nie skonsultował z właścicielem.

    taaaa, szczególnie w okresie zimowym albo matka z dzieckiem. Na jakim
    świecie żyjesz ?

    Icek

  • 50. Data: 2010-08-31 17:10:58
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    MZ wrote:
    > Przestań w końcu nadinterpretować, wymyślać i wypisywać te bzdury. I
    > podaj adres, to przyjadę Ci położyć infrastrukturę sieciową żeby moja
    > firma mogła Ci świadczyć usługę dostępu do internetu. Nie obchodzi
    > mnie że nie chcesz, uratuję Cię przed monopolistami którzy teraz Cię
    > obsługują. No dawaj ten adres albo skończy bredzić o odcinaniu mediów
    > i monopolistach itp.

    Zapraszam do mnie, Poznań, adres mogę podać na prv.
    Odpłatnie możesz trzymać infrastrukturę w każdej chwili, jeśli
    znajdziesz choć jednego klienta - nieodpłatnie. Jeśli będziesz miał
    dobrą ofertę, mogę być tym klientem.

    Podstawa prawna:
    USTAWA

    z dnia 7 maja 2010 r.

    o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych1)

    (Dz. U. z dnia 16 czerwca 2010 r.)

    Art. 33. 1. Właściciel, użytkownik wieczysty nieruchomości lub zarządca
    nieruchomości *są obowiązani* umożliwić operatorom, podmiotom, o których
    mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5 i 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo
    telekomunikacyjne, oraz jednostkom samorządu terytorialnego wykonującym
    działalność, o której mowa w art. 3 ust. 1, umieszczenie na
    nieruchomości obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej, w
    szczególności instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych, przeprowadzanie
    linii kablowych pod nieruchomością, na niej lub nad nią, umieszczanie
    tabliczek informacyjnych o urządzeniach, a także ich eksploatację i
    konserwację, jeżeli nie uniemożliwia to racjonalnego korzystania z
    nieruchomości, w szczególności nie prowadzi do istotnego zmniejszenia
    wartości nieruchomości.
    2. Korzystanie z nieruchomości, o których mowa w ust. 1, jest *odpłatne,
    chyba że* linia lub urządzenia telekomunikacyjne służą zapewnianiu
    telekomunikacji:
    1) właścicielowi nieruchomości;
    2) użytkownikowi wieczystemu nieruchomości;
    3) osobie, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu;
    4) osobie posiadającej inny tytuł prawny do nieruchomości.
    3. Warunki korzystania z nieruchomości ustala się w umowie, która jest
    zawierana na piśmie w terminie 30 dni od dnia wystąpienia przez
    operatora z wnioskiem o jej zawarcie.
    4. Warunki korzystania z pasa drogowego ustala się na podstawie
    przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z
    2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.7)).
    5. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i
    mieszkaniowej może, w drodze rozporządzenia, określić wysokość opłat za
    korzystanie z nieruchomości będących własnością Skarbu Państwa lub
    jednostki sektora finansów publicznych, które są zajmowane lub
    administrowane przez jednostkę sektora finansów publicznych, biorąc pod
    uwagę rodzaj nieruchomości, rodzaj urządzenia i obiektu, wielkość
    zajmowanej nieruchomości oraz promowanie inwestycji w zakresie sieci
    szerokopasmowych.
    6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, przedmiotem rokowań ani umowy, o
    której mowa w ust. 3, nie mogą być warunki finansowe korzystania z
    nieruchomości, której opłaty te dotyczą.
    7. Jeżeli w terminie, o którym mowa w ust. 3, *nie zostanie zawarta
    umowa*, stosuje się przepisy art. 124 i 124a ustawy z dnia 21 sierpnia
    1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651).

    (podkreślenia moje)
    Wieslaw