  • 1. Data: 2008-09-21 20:43:04
    Temat: Jak rozwiązać kwestię faktury za nienależną kwotę
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jeżeli przychodzi z firmy telekomunikacyjnej faktura za internet - moim
    zdaniem kwota jest nienależna. Jak sprawę powinienem rozwiązać?

    Pisać reklamacje, czy jakoś inaczej do tego podejść?
    Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona, to mam prawo oddać sprawę do sądu
    (jak instruuje pouczenie dodane do odpowiedzi na reklamacje).

    Czy opłaca mi się samemu oddać to do sądu, czy po prostu nie płacić i
    lepiej zaczekać aż operator skieruje sprawę do sądu?

    Jeżeli ja oddam sprawę do sądu będzie to sąd obok mnie (właściwy dla
    miejsca świadczenia umowy), jeżeli operator odda sprawę do sądu to jaki
    będzie to sąd? Również ten koło mnie, czy rozprawa będzie przed sądem
    właściwym np. dla siedziby operatora?

    Czy w zależności od tego kto złoży pozew, sprawa będzie się toczyć w
    jakimś innym trybie, czy zarówno w jednym jak i drugim przypadku będę
    mógł tak samo przedstawić swoje racje i doprowadzić do ewentualnego
    oddalenia ich roszczenia?