  • 31. Data: 2010-07-07 08:53:24
    Temat: Re: Jak odzyskać pieniądze za faktury
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Zatem uznanie roszczenia po otrzymaniu pozwu (ale bez wezwania do
    > zapłaty) usprawiedliwia wniosek, że strona powodowa uzyskałaby
    > zaspokojenie i bez pozwu.

    To tylko ty tak twierdzisz. Myślę że sąd będzie innego zdania.

    > Odszkodowania za wypadek nie można dochodzić na drodze polubownej???

    Nie wiem co to jest droga polubowna i nie wiem co to ma do rzeczy w
    niniejszym wątku.

    > Tych, które zakończyły by się na wysłaniu wezwania do zapłaty. Bardzo
    > słusznie.

    Nie tylko tych, przede wszystkim tych w których nie wysłano wezwania do
    zapłaty, co się nadal zdarza i do często.

    --
    @2009 Johnson

  • 32. Data: 2010-07-07 08:56:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Pisze tylko że wezwanie do zapłaty zawsze przedłuża procedurę bo pozew
    > składa się później. To naprawdę takie trudne do zrozumienia ?

    A czy tak trudne do zrozumienia jest, że te 2 tygodnie, przy długości
    postępowania sądowego, jest w praktyce bez znaczenia? Jeśli dłużnik
    będzie chciał ukryć majątek, to ukryje nawet jak dostanie pozew,
    natomiast fakt, że na klauzulę wierzyciel będzie czekał nie 3 miesiące,
    tylko 3 miesiące i 2 tygodnie w praktyce nie stanowi dla niego żadnej
    różnicy.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2010-07-07 09:00:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > To tylko ty tak twierdzisz. Myślę że sąd będzie innego zdania.\

    Dlatego się pytałem, czy znasz jakieś orzeczenia sądów na ten temat.

    > Nie wiem co to jest droga polubowna i nie wiem co to ma do rzeczy w
    > niniejszym wątku.

    Masz okres? Ktoś się pod Ciebie podszywa? Polubownie = dobrowolnie.

    > Nie tylko tych, przede wszystkim tych w których nie wysłano wezwania do
    > zapłaty, co się nadal zdarza i do często.

    Udowodnij ;)

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2010-07-07 09:05:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A czy tak trudne do zrozumienia jest, że te 2 tygodnie, przy długości
    > postępowania sądowego, jest w praktyce bez znaczenia?

    Nie, czasem 2 tygodnie ma duże znaczenie.
    A za sprawność sądów nie odpowiadam. Pomijam już to że większość sądów
    działa inaczej niż tu piszecie.

    > Jeśli dłużnik będzie chciał ukryć majątek, to ukryje nawet jak dostanie pozew,

    To prawda. Ale czasami zdarzaj się tez mniej inteligenci dłużnicy, który
    na taki pomysł ,wpadają z opóźnieniem.

    Ale nawet bez ukrycia majątku można np. wyegzekwować dwa tygodnie
    wcześniej, zanim minie nam jakiś termin płatności u innego kontrahenta, itp.

    Oczywista oczywistość jest taka że lepiej uzyskać zapłatę 2 tygodnie
    wcześniej niż później. Do tego też muszę przekonywać ? Jak ktoś myśli
    inaczej to jest to jego problem.

    Jeśli ktoś woli najpierw wysyłać wezwanie i być może nawet uzyskać
    zapłatę, to proszę bardzo, ja tylko pisze by był wybór - czyli by był to
    etap nie obligatoryjny.

    --
    @2009 Johnson

  • 35. Data: 2010-07-07 09:09:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Dlatego się pytałem, czy znasz jakieś orzeczenia sądów na ten temat.

    Znam, ale nie publikowane.

    > Masz okres? Ktoś się pod Ciebie podszywa? Polubownie = dobrowolnie.

    Nadal nie rozumiem. Dobrowolnie ? można kogoś zmusić by domagał się
    odszkodowania ??

    To był przykład w sytuacji kiedy trzeba doręczyć wezwanie dłużnikowi by
    się nie narazić na art. 101 kpc w przypadku gdy się wystąpi o razu z
    powództwem.

    > Udowodnij ;)

    Po co ? Co z tego będę miał ?? Poczucie wyższości, czyli satysfakcję
    już mam :)

    --
    @2009 Johnson

  • 36. Data: 2010-07-07 09:11:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Znam, ale nie publikowane.

    "Wiem, ale nie powiem" ;->

    [ciach]

    > Po co ? Co z tego będę miał ?? Poczucie wyższości, czyli satysfakcję
    > już mam :)

    To, że cierpisz na megalomanię i inne urojenia, to wszyscy już wiedzą.

  • 37. Data: 2010-07-07 09:14:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Andrzej Lawa napisał(a) :

    > Jest złośliwością i jest pieniactwem, bo człowiek jest omylny i
    > przypadków zaległości wynikających z zapomnienia o fakturze, zagubienia
    > faktury, pomyłki w datach, pomyłki w kontach czy pomyłki w sumach jest
    > mnóstwo.

    Dokładnie. Można nawet przez pół roku nie zwrócić uwagi, że nie
    opłaca się np. Internetu. Przez wpisanie złej daty do przelewów
    stałych. Co niniejszym piszący to uczynił :-)
    I wystarczyło tylko grzeczne przypomnienie od dostawcy bym
    natychmiast nadrobił zaległości.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 38. Data: 2010-07-07 09:16:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Znam, ale nie publikowane.

    To opublikuj ;)

    > Nadal nie rozumiem. Dobrowolnie ? można kogoś zmusić by domagał się
    > odszkodowania ??

    By zapłacił odszkodowanie.

    > Po co ? Co z tego będę miał ?? Poczucie wyższości, czyli satysfakcję
    > już mam :)

    A ja mam uczucie rozczarowania po Twoich postach w tym wątku. Jakbyś
    się od Jotte'a zaraził kąśliwością, połączoną z przeinaczaniem faktów.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2010-07-07 09:19:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > To opublikuj ;)

    Nie kolekcjonuje, a i przepisywać by mi się nie chciało.

    > A ja mam uczucie rozczarowania po Twoich postach w tym wątku.

    Trudno sie mówi.

    > Jakbyś się od Jotte'a zaraził kąśliwością,

    To chyba odwrotnie. To on małpuje mój styl.

    > połączoną z przeinaczaniem faktów.

    Tego nie robię.

    --
    @2009 Johnson

  • 40. Data: 2010-07-07 10:46:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-07-2010 10:48, Johnson pisze:

    > Nie, no ja pisze na podstawie obserwacji kosmitów.

    Skoro tak twierdzisz...

    > Jak mam wybierać twoje obserwacje i swoje to wolę swoje bo są moje i z
    > całą pewnością szersze niż twoje.

    Nie powoływałeś się na swoje obserwacje. Powiedziałeś "statystycznie",
    wieć masz jakieś konkretne wyliczenia.
    W końcu to nie mogła być przenośnia. Osoby które potrafią używać
    przenośni, potrafią ją też rozpoznawać.

    > Przecież ty danych statystycznych nie podałaś. A do mnie chcesz ?

    To Ty się powoływałeś na statystykę. Nie rób z gęby cholewy.*

    * to takie powiedzenie, oczywiście nie chodzi o przerabianie twarzy na
    część obuwia

    > Ale zdefiniuje: rzadko to 10% a bardzo rzadko to 5%

    Na ostatnie ok 80 wezwań wysłanych w przeciągu trzech miesięcy, jeden
    pozew nakazowy, reszta zapłacona z wyjątkiem jednego, gdzie
    wynegocjowano rozłożenie na raty. Pierwsza rata wpłynęła w terminie.

    To są moje dane. Prowadzę rejestry, bo za to mi płacą, więc mogę szybko
    sprawdzić.
    A co wynika z Twoich badań?

    > Nie. Do sądu nie pozywa się by coś przypomnieć, tylko by odzyskać
    > pieniądze, a jeszcze ściślej by uzyskać tytuł wykonawczy.

    Masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz, prawda? I stąd ta agresja?
    Spróbuj zdanie, na które wydawało Ci się, że odpowiadasz, przeczytać
    wolniej. W o l n i e j.

    I jeszcze raz.

    > Plus czas i nerwy.

    A sprawa oddana do sądu wywołuje u Ciebie przypływ błogostanu?

    > Z rozumowaniem u ciebie kiepsko, co widzę zastępujesz rzekomym poczuciem
    > humoru.
    > Nie twierdzę że uzyskasz nakaz w dwa tygodnie tylko w dwa tygodnie
    > szybciej niż z zachowaniem wezwania do zapłaty (bo o tyle czasu później
    > złożysz pozew). Pomijam już to że przez dwa tygodnie dłużnik jak się
    > uprze to może majątek ukryć o ile nie zrobił tego wcześniej.

    Masz jakąś potworną ilość złych długów?
    Może uważaj komu sprzedajesz? Albo zmień branżę?

    Wywiadownia gospodarcza może być w Twoim przypadku dobrym wyjściem -
    sprawdzenie klienta, zanim mu coś sprzedasz, oszczędzi Twoje skołatane
    ciągłym wysyłaniem wezwań i czekaniem na reakcje nerwy.

    Swoją droga ta niesamowita podejrzliwość, która każe Ci pozywać do sądu
    każdego, kto się spóźni, bez sprawdzenia dlaczego, niepokoi.

    > Skąd pomysł że jestem płci męskiej ?? :)

    Język polski jest taki niedyskretny, że pozwala określić płeć rozmówcy
    na podstawie stosowanych przez niego/nią form czasowników w czasie
    przeszłym.
    Niesamowite, prawda? Ja się nauczyłam tej sztuczki zanim potrafiłam
    czytać. Podobnie jak inne dzieci w przedszkolu, ale może to sami
    geniusze byli.

    Założyłam tylko lekkomyślnie, że już się zdecydowałeś, jakiej jesteś
    płci. Mój błąd.

    > Nie no. Do tej pory byłem przekonany że to grupa o prawie. Nawet
    > potocznie kryminalista oznacza osobę która popełniała jakieś
    > przestępstwo, a nie osobę która ma jakąś sprawę w sądzie. Ale widocznie
    > bawiliśmy się na innych podwórkach.

    Bawiłeś się na podwórku, kiedy na lekcji uczyli, co to jest porównanie i
    JAK je rozpoznać? To wiele wyjaśnia.

    > Pracuje nad tym.

    Nie zniechęcaj się!

    > Nie no przecież się powstrzymałem. Widać już wyniki pracy nad sobą :)

    Nie powstrzymałeś się. Wpisanie trzech kropek zamiast inwektywy równa
    się puszczeniu wiązanki przy prawdziwej rozmowie.

    Bo zakładam, że czytasz to co piszesz zanim wyślesz?
    Sporo osób ma do tej czynności jakiś wstręt. Czyżbyś też się brzydził
    własnych słów?

    > Nie, z pistoletem.

    Dowcip, który jest tchórzliwy unikiem nie jest zabawny.

    > Przecież ja się nie wstydzę.
    > Ale cóż poradzić że głupota mnie denerwuje ??

    A tam. Denerwuje Cię, kiedy nie rozumiesz co czytasz, to widać.
    Racjonalizujesz ten gniew, uznając, że jeżeli nie zrozumiałeś, to ten
    kto to pisał jest głupi.
    To bardzo częste u dzieci w wieku przedszkolnym.
    Potem zwykle się z tego wyrasta. Zwykle.

    Jesteś niezwykłym człowiekiem.

    > jak leży w szpitalu to i tak upomnienia nie dostanie :)

    Wycinanie cytatów, żeby pasowały do tezy to brzydki i tani chwyt.
    Świadczy o tym, że tylko okaleczony argument jesteś w stanie zbić.
    Druga połowa zdania była dla Ciebie za trudna do strawienia?

    To był akurat mój osobisty przypadek i moja rodzina.
    Na szczęście nie kupuję nic od Tobie podobnych (łatwo was poznać, więc
    łatwo trzymać się z daleka), bo zanim mój mąż pozbierał moje sprawy,
    zrobiło się sporo przedawnionych płatności.
    A jednak nikt do sądu nie poszedł. Jacyś durnie pewnie...

    > Nie. Zasługuje na karę śmierci, skoro już rozmawiamy o zbrodniach.

    Znowu tchórzliwy unik zamiast odpowiedzi na proste pytanie.
    I dalej nic zabawnego.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813