  • 1. Data: 2004-09-22 08:23:47
    Temat: Intrum Justitia ;-)
    Od: "vipek600" <v...@W...fm>

    Witam, wczoraj dostałem wezwanie do zapłaty od tej firmy.
    A ubaw miałem niezły:
    Już zanim otworzyłem kopertę wiedziałem co to jest bo w okienku gdzie jest
    adresat widoczny był napis "DO ZAPŁATY".
    Otwieram kopertę i czytam co tam do mnie napisali:

    " Szanowny Panie!
    Na podstawie umowy z dnia ... pomiędzy Intrum Justitia Sp. z o.o. a QXL
    Poland ... bla bla bla jakies tam durnoty...
    Zignorowanie wcześniejszych wezwań skierowanych przez QXL przyczyniło się do
    powstania zadłużenia w wysokości: 180 zł.
    Wyżej wymienioną kwote należy uregulować w terminie 7 dni od daty otrzymania
    niniejszego pisma...
    O ile w dalszym ciągu nie będzie Pan wykazywał woli współpracy w celu
    rozwiązania istniejącego problemu, zmuszeni będziemy podjąć kroki sądowe i
    egzekucyjne. Uprzedzamy, że przedstawione powyżej działania związane są z
    kosztami, które zostanie Pan Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ OBCIĄŻONY...."

    Dla tych co nie wiedzą, QXL to firma ZŁODZIEJE która ukradła anglikom
    Allegro.PL i nie zamierzam im płacić tych 180 zł.
    Tak się zastanawiam kiedy minie te 7 dni od daty otrzymania pisma bo nie
    było mnie przez kilka dni w domu a list był w skrzynce. Zresztą to nie był
    nawet polecony więc nie mają nawet pewności że doszedł ;-)
    Czy ktoś z Was miał już wczesniej jakieś doświadczenia z ta firmą? Jaki
    będzie jej następny krok? Dodam że jestem studentem i nigdzie nie pracuję.
    Jaka maja skutecznośc? Czy robią to zgodnie z prawem czy może ida odrobinę
    dalej?
    Tak się zastanawiam czy jeżeli wysle im fax że nigdy nie korzystałem z
    Allegro że ktos założył sobie konto na moje dane i wyciągnął list z kodem
    aktywacyjnym ze skrzynki i nich spier*&^%$# to odczepią się?

    Z góry wielkie dzięki za wszelkie opinie i uwagi na temat tej firmy.

    PS. Kto wymyślił taką głupią nazwę dla firmy?

  • 2. Data: 2004-09-22 08:53:03
    Temat: Re: Intrum Justitia ;-)
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Sep 2004 10:23:47 +0200, vipek600 <v...@W...fm>
    napisał:

    pismami od Kruka, Intrum Iustitia itp podpala się w kominku. Oni działaja
    na zasadzie zastraszenia.

    --
    Falkenstein
    Okoliczności obciążające uwzględniane przy wymiarze kary są następujące:

  • 3. Data: 2004-09-22 09:38:20
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    > Dla tych co nie wiedzą, QXL to firma ZŁODZIEJE która ukradła anglikom
    > Allegro.PL i nie zamierzam im płacić tych 180 zł.
    --
    Hmm? Piszesz o nich zlodzieje, kto by to nie byl,
    a sam ich po prostu okradasz!

    Jacek

  • 4. Data: 2004-09-22 10:19:54
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Rodrig Falkenstein napisał:

    > Dnia Wed, 22 Sep 2004 10:23:47 +0200, vipek600
    > <v...@W...fm> napisał:
    >
    > pismami od Kruka, Intrum Iustitia itp podpala się w kominku. Oni
    > działaja na zasadzie zastraszenia.

    Hehe, dokładnie.
    Wynajmuję ludziom mieszkanie. Parę lat temu kobitka narobiła mi długów w
    TPSA, zablokowany telefon itp. Na szczęście oddała pieniążki przy
    wyprowadzaniu się, ale miałem kupę latania. Po jakimś (dłuższym) czasie
    przyszło pisemko od II (na adres mieszkania z telefonem, ze skrzynki
    odebrał nowy najemca). Nawet do nich zadzwoniłem, dowiedziałem się, że
    chodzi o NOM (którego ex-lokatorka nie płaciła, bo nie było jak). Nawet
    chciałem zapłacić te 100zł, ale akurat nie miałem, a potem posiałem
    namiary na ich konto. Minęło już parę lat (hmm? nawet nie wiem
    dokładnie, ile, ale przynajmniej kilkanaście miesięcy, może nawet dwa
    lata) i cisza :-)
    Jak się upomną ponownie, to zapłacę, bo czemu by nie, ale nie mam
    interesu w lataniu za nimi ;-)

    chester

  • 5. Data: 2004-09-22 11:28:24
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 22 Sep 2004 10:23:47 +0200, użyszkodnik "vipek600"
    <v...@W...fm> napisał:

    >Dla tych co nie wiedzą, QXL to firma ZŁODZIEJE która ukradła anglikom
    >Allegro.PL i nie zamierzam im płacić tych 180 zł.

    uważam iż jeśli korzystałeś z serwisu Allegro i osiągnąłeś dzięki temu
    jakieś wpływy to przyzwoitość nakazuje uiścić stosowną opłate,
    tymbardziej że nikt Cie nie zmusza zarówno do dalszego korzystania z
    serwisu jak i do uiszczenia w/w opłaty (pisma z Intrum to bujda, można
    ich spokojnie olać, niewiele mogą)

    --
    futszaK
    598339018 887233199

  • 6. Data: 2004-09-22 12:10:24
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "vipek600" <v...@W...fm> napisał w wiadomości
    > Witam, wczoraj dostałem wezwanie do zapłaty od tej firmy.
    > A ubaw miałem niezły:
    > Już zanim otworzyłem kopertę wiedziałem co to jest bo w okienku gdzie jest
    > adresat widoczny był napis "DO ZAPŁATY".
    A dlaczego nieznana nikomu spółeczka wystawia wezwanie do zapłaty, nie mając
    prawa do wierzytelności???

    > Na podstawie umowy z dnia ... pomiędzy Intrum Justitia Sp. z o.o. a QXL
    Jakiej umowy? Ja tez cie moge wezwac do zaplaty twoich dlugow wobec np. TPsa
    na moj rachunek bankowy powolujac sie na umowe z dnia....

    > Wyżej wymienioną kwote należy uregulować w terminie 7 dni od daty
    otrzymania
    > niniejszego pisma...
    Czyli na procesie musza udowodnic (co jest prawie niemozliwe), ze spelnili
    obowiazek wezwania do zaplaty - jesli nie, to kosztami postepowania
    obciazany jest WIERZYCIEL!

    > kosztami, które zostanie Pan Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ OBCIĄŻONY...."
    jak wyzej

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-09-26 13:33:05
    Od: "F" <f...@z...tech.us.edu.pl>

    Faktycznie pismami od II itp. mozna sie podcierac, tylko papier troche
    szorstki.

    W sytuacji, kiedy istnieja jakiekolwiek watpliwosci co do zobowiazania
    nalezy wezwac ich do przedstawienia dowodow, na podstawie ktorych roszcza
    sobie naleznosci. Niech to bedzie cokolwiek - faktura, umowa.

    W nastepnej kolejnosci niech przysla umowe miedzy zrzekajacym sie
    zobowiazania na ich rzecz wierzycielem lub pelnomocnictwa, jezeli sa
    pelnomocnikami do podejmowania tych dzialan.

    Oczywiscie wszystko na ich koszt. I niech sie gonia. I ewentualnie napisz
    im, ze nei zgadzasz sie na przetwarzanie Twoich danych osobowych, co
    oczywiscie robia nagminnie.

    Pozdrawiam,

    F.