  • 1. Data: 2003-05-05 12:10:05
    Temat: Interpretacja zdania (logika?)
    Od: "Adaś" <j...@i...pl>

    Dzień dobry.
    Proszę o pomoc.

    Mam problem z właściwą interpretacją zdania.

    "nakazuję pobrać od X i od Y solidarnie na rzecz Z 34 jabłka oraz od Y na
    rzecz Z 17 jabłek i od X na rzecz Z 12 jabłek tytułem rekompensaty,"

    Ile jabłek powinno być pobrane tytułem rekompensaty?

    To dla mnie ważne zdania.

    aj

  • 2. Data: 2003-05-05 12:26:24
    Temat: Re: Interpretacja zdania (logika?)
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > "nakazuję pobrać od X i od Y solidarnie na rzecz Z 34 jabłka oraz od Y na
    > rzecz Z 17 jabłek i od X na rzecz Z 12 jabłek tytułem rekompensaty,"

    > Ile jabłek powinno być pobrane tytułem rekompensaty?
    29 jak dla mnie

    leon
    --
    "Jeśłi założymy, że Pi równa się 2,87 to uzyskamy błędne koło" - Eugene
    Ionecsu, "Łysa śpiewaczka".

  • 3. Data: 2003-05-05 12:35:47
    Od: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>

    Oczywiście 63 jabłka. Z tym, że 34 jabłek Z może domagać się solidarnie od X
    i Y, 17 jabłek tylko od Y oraz 12 jabłek tylko od X. Wbrew pozorom ma to
    sens. Przypomina to wyroki wydawane przeciwko spółkom cywilnym.

  • 4. Data: 2003-05-05 12:35:54
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    > "nakazuję pobrać od X i od Y solidarnie na rzecz Z 34 jabłka oraz od Y na
    > rzecz Z 17 jabłek i od X na rzecz Z 12 jabłek tytułem rekompensaty,"
    >
    > Ile jabłek powinno być pobrane tytułem rekompensaty?

    34 + 17 +12 = 63