  • 1. Data: 2006-01-31 12:06:32
    Temat: Interpretacja
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Prosze opomoc w interpretacji UPDOF:

    Art. 30b. 1. Od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów
    wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych, i z realizacji praw z
    nich wynikających oraz z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających
    osobowość prawną oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) w spółkach mających
    osobowość prawną albo wkładów w spółdzielniach w zamian za wkład
    niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana
    część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

    1...
    2...
    3...
    4. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli odpłatne zbycie papierów
    wartościowych i pochodnych instrumentów finansowych oraz realizacja praw z
    nich wynikających następuje w wykonywaniu działalności gospodarczej.

    5. Dochodów, o których mowa w ust. 1, nie łączy się z dochodami
    opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27 oraz art. 30c.

    Pytanie:

    Czy jesli zachodzi 'przeslanka' z pkt. 4 tzn. " ...następuje w wykonywaniu
    działalności gospodarczej." , ktora wyklucza stosowanie ust. 1 , to czy
    pomimo tego pkt. 5 obowiazuje, tzn. " Dochodów, o których mowa w ust. 1, nie
    łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27 oraz
    art. 30c" , czy tez skoro pkt.4 jakby elimnuje ust. 1 to tym samym kazdy
    inny punkt nawiazujacy do ust. 1 traci swoje znaczenie?

    Prawnikiem to ja wiem ze nie jestem ;-)

    Pozdrawiam

    Baton