  • 1. Data: 2005-04-29 22:42:20
    Temat: Internet i kwestia cenury.
    Od: nomysz <t...@p...teno.pl>

    Witam.
    Prowadzę w internecie swoje prywatne forum internetowe. Jakiś czas temu
    usunąłem kilka wypowiedzi i natychmiast zostałem posądzony o cenzurę
    (były to tematy polityczne, jak dla o bardzo niskim poziomie, stąd taka
    a nie inna decyzja). Po wymianie zdań na temat szkodliwości cenzury ktoś
    wytoczył mocniejsze działo: konsytucja.

    Art. 54.

    1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz
    pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
    2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie
    prasy są zakazane.

    Art. 61.

    1.Obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów
    władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne. Prawo to
    obejmuje również uzyskiwanie informacji o działalności organów samorządu
    gospodarczego i zawodowego a także innych osób oraz jednostek
    organizacyjnych w zakresie, w jakim wykonują one zadania władzy
    publicznej i gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa.

    Czy mam się zacząć obawiać jakichś konsekwencji prawnych?
    Prosiłbym także, o podanie jakiegoś argumentu, którym móglbym się
    bronić. Jakiś arytkuł, paragraf.
    Dziękuję z góry za pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-29 23:09:04
    Temat: Re: Internet i kwestia cenury.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nomysz" <t...@p...teno.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
    > 2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz

    Ależ Ty gościowi nie zabraniasz przecież wyrażania swoich poglądów. nie
    życzysz sobie tylko, by to czynił na Twoim forum i tyle. Niech założy
    swoja własną stronę. Dla porządku zrób gdzieś tam wzmiankę, że jako
    właściciel forum zastrzegasz sobie prawo do usuwania postów które uznasz
    za ... (tu coś wpisz) i już nikt nie będzie mógł mieć na pewno do Ciebie
    pretensji.

    Ten artykół odnosił sie do cenzury realizowanej w formie z okresu
    "błędów i wypatrzeń". Wiesz, jak prasa była państwowa i Sekretarz
    zabraniał Kowalskiemu publikować materiały. Niech gośc to napisze do
    gazety i po kłopocie.

> [...]
    > organizacyjnych w zakresie, w jakim wykonują one zadania władzy
    > publicznej i gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu

    A to już pasuje do tematu, jak pięść do nosa. To jest realizowane przez
    dostęp do tzw. informacji publicznej. Co to ma wspólnego z forum?
    Gospodarrujesz publicznymi środkami?

    > Czy mam się zacząć obawiać jakichś konsekwencji prawnych?
    > Prosiłbym także, o podanie jakiegoś argumentu, którym móglbym się
    > bronić. Jakiś arytkuł, paragraf.

    Napisz gościowi, by sobie do woli publikował swoje poglądy, tylko nie na
    Twojej stronie i tyle. Ja jestem zwolennikiem teorii, że co nie jest
    zabronione, jest dozwolone, ale bez przesady. To Twoje forum i masz
    prawo wywalać z niego śmieci. Zwłaszcza, jak forum nie dotyczy polityki,
    a gość jakieś chore wtrącenia robi.

  • 3. Data: 2005-04-29 23:13:33
    Od: nomysz <t...@p...teno.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > A to już pasuje do tematu, jak pięść do nosa. To jest realizowane przez
    > dostęp do tzw. informacji publicznej. Co to ma wspólnego z forum?
    > Gospodarrujesz publicznymi środkami?

    Średnio się znam na prawie, ale o ile mi wiadomo to nie :)

    Dzięki za dotychczasowe uwagi.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2005-04-30 08:15:45
    Od: g...@w...supermedia.pl (Adam Wysocki)

    nomysz <t...@p...teno.pl> wrote:

    > Po wymianie zdań na temat szkodliwości cenzury

    Po co? ;)

    Trolli generalnie się nie karmi, tylko wtedy umierają z głodu.

    --
    Adam Wysocki * www.gophi.rotfl.pl * GG: 1234 * Fidonet: 2:480/127.21
    niedawno wróciłam z imprezy i przytomnieję sobie w pracy (C) meganka

  • 5. Data: 2005-04-30 11:31:02
    Od: nomysz <t...@p...teno.pl>

    Adam Wysocki wrote:

    > Po co? ;)
    >
    > Trolli generalnie się nie karmi, tylko wtedy umierają z głodu.

    Sam się zastanawiam, po co wdałem się w tamte pyskówki :) No nic, było
    minęło. Ale już z czystej ciekawości chciałem się dowiedzieć, jak
    prawnie wygląda coś takiego. Co mi wolno, a co nie. Warto wiedzieć różne
    rzeczy ;]