  • 61. Data: 2013-11-12 13:02:09
    Temat: Re: Instytucje publiczne, a oprogramowanie komercyjne.
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-12 12:54, Andrzej Lawa pisze:

    > SOA#1

    A czy ja napisałem, że nie działa w ogóle? Pokazałem nawet przykład, na
    jednym sprzęcie działa bezproblemowo, ale tez i przykład, że na drugim
    niekoniecznie. Pomijam już problemy przy architekturach innych niż x86,
    no ale to ułamek rynku i nie o tym rozmawiamy, bo tam windowsa też nie
    ma, a większość tych architektur jest juz leciwa...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 62. Data: 2013-11-12 13:02:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.11.2013 12:17, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > na autoryzację "się" w dowolnym chyba banku telefonicznie i przejście
    > procedury "odzyskania konta", tudzież na wymyślenie bardziej wymyślnych
    > metod zaszkodzenia komuś.
    >
    > Brak też jest potwierdzenia że urząd dane oprogramowanie akceptuje,
    > przetestował i że dane które otrzymał i potwierdził są rzeczywiście
    > tymi danymi które wysyłasz.
    >
    > Można to oczywiście rozwiązać inaczej niż "pełnym zamknięciem",
    > ale cokolwiek spodziewałbym się utrzymania nad tym kontroli, a nie
    > puszczenia publicznej dokumentacji "i cześć".

    Nie rozumiem w jaki sposób puszczenie publicznej dokumentacji "i cześć"
    formatu wymiany danych płatnika miałoby grozić dostaniem się tego w
    niepowołane ręce.

    Popatrz na to co się wysyła mailem - dane często stokroć bardziej
    wrażliwe, a jednak protokół IMAP/POP/SMTP jest od zawsze jawny.

    p. m.

  • 63. Data: 2013-11-12 13:07:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-12, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Popatrz na to co się wysyła mailem - dane często stokroć bardziej
    > wrażliwe, a jednak protokół IMAP/POP/SMTP jest od zawsze jawny.

    Patrzę i widzę, i znam wiele przypadków wykorzystania tego do zaszkodzenia
    firmie, wykradzenia informacji wrażliwych, podszywania się itd.
    Znakomity wręcz przykład.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 64. Data: 2013-11-12 13:13:12
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.11.2013 13:07, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Patrzę i widzę, i znam wiele przypadków wykorzystania tego do zaszkodzenia
    > firmie, wykradzenia informacji wrażliwych, podszywania się itd.

    I przyczyną jest otwarta specyfikacja protokołu? A nie przypadkiem może
    brak szyfrowania bądź niedostatki samego protokołu (SMTP)?

    Czy sądziesz że jakby ukryć specyfikację SMTP, to by podszywanie sie za
    jego pomocą było trudniejsze?

    p. m.

  • 65. Data: 2013-11-12 13:50:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-12, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > I przyczyną jest otwarta specyfikacja protokołu? A nie przypadkiem może
    > brak szyfrowania bądź niedostatki samego protokołu (SMTP)?

    Poddaję w wątpliwość nie istotę otwartości protokołu, tylko brak
    możliwości stwierdzenia _wiarygodności_ dostawcy danego rozwiązania
    i brak kontroli nad tymże. W przypadku płatnika za jego wiarygodność
    odpowiada urząd który z firmą umowę podpisał.

    Maile to trochę inna klasa problemu, przede wszystkim nie każdy mail
    zawiera dane wrażliwe, a do ich analizy trzeba posadzić człowieka.
    Nie każdy mail wywołuje też skutki prawne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 66. Data: 2013-11-12 14:05:55
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.11.2013 13:50, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > i brak kontroli nad tymże. W przypadku płatnika za jego wiarygodność
    > odpowiada urząd który z firmą umowę podpisał.

    Ale co ma wiarygodności urzędu bądź Prokomu do bezpieczeństwa danych
    które latają?

    Jeżeli protokół jest kiepski, np. nie jest szyfrowany, to urząd choćby
    nie wiem jak był wiarygodny - nie ustrzeże mnie przed wykradnięciem
    moich danych.

    p. m.

  • 67. Data: 2013-11-12 14:09:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-12, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Jeżeli protokół jest kiepski, np. nie jest szyfrowany, to urząd choćby
    > nie wiem jak był wiarygodny - nie ustrzeże mnie przed wykradnięciem

    Ok. To ja (albo jakaś bliżej mi znana, a Tobie nieznana) napiszę apkę
    która będzie listować i robić przelewy z konta Twojego banku. Rozumiem
    nie będziesz miał *żadnych* problemów z używaniem takiej aplikacji,
    bo przecież protokół z jakim będzie się program łączyć będzie szyfrowany
    (https), czy tak?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 68. Data: 2013-11-12 14:13:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > nie będziesz miał *żadnych* problemów z używaniem takiej aplikacji,
    > bo przecież protokół z jakim będzie się program łączyć będzie szyfrowany

    Ale przecież ma takie appki - dowolne przeglądarki http wystarczą do
    tego aby połączyć się do większości banków, zazwyczaj wymaganiem jest
    połączenie szyfrowane.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 69. Data: 2013-11-12 14:41:19
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.11.2013 14:13, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ale przecież ma takie appki - dowolne przeglądarki http wystarczą do
    > tego aby połączyć się do większości banków, zazwyczaj wymaganiem jest
    > połączenie szyfrowane.

    I protokół jest jawny.

    p. m.

  • 70. Data: 2013-11-12 15:25:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-12, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale przecież ma takie appki - dowolne przeglądarki http wystarczą do
    > tego aby połączyć się do większości banków, zazwyczaj wymaganiem jest
    > połączenie szyfrowane.

    Nie tego dotyczył mój opis. Proszę przeczytaj ze zrozumieniem
    co napisałem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl