  • 21. Data: 2016-03-16 09:36:18
    Temat: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu wtorek, 15 marca 2016 18:21:55 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]
    > które może okazać się kiedyś nieszczelne? Ile ich musiałoby być w każdym
    > gospodarstwie domowym?
    > Do tego wszystkie podłączone np. do sieci GSM (takie liczniki elektryczne
    > montuje Tauron jako najbardziej opłacalne - łączność z centralą co
    > kwadrans na koszt abonenta)?
    > I to miałoby być tańsze, niż pomiar szczelności raz do roku?
    >
    > Ja rozumiem fascynację możliwościami nowoczesnej technologii, ale też nie
    > przesadzajmy!
    > Zwłaszcza, że te możliwości coraz częściej są rozpatrywane pod kątem

    Czujniki takie warto zastosować w kanałach wentylacyjnych,
    one mają informować o stanie zagrożenia budynku, zaś nieszczelność
    indywidualną wystarczyłoby sprawdzać raz na 3 lata a nie co rok.

    Ciekawe jak takie próby szczelności są stosowane w UE,
    czy tam też co rok?

    Andrzej.

  • 22. Data: 2016-03-16 17:35:59
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2016 o 09:36 <n...@t...net.pl> pisze:

> [...]

    (...)

    > Czujniki takie warto zastosować w kanałach wentylacyjnych,
    > one mają informować o stanie zagrożenia budynku, zaś nieszczelność
    > indywidualną wystarczyłoby sprawdzać raz na 3 lata a nie co rok.

    Oszacuj, ile jest kanałów wentylacyjnych w bloku z wielkiej płyty, a nawet
    w budynkach stawianych obecnie. Oszacuj koszt wszystkich czujników ze
    zdalnym powiadamianiem i koszt tego powiadamiania.
    Oszacuj koszt utrzymania takiego systemu - czujniki (miliony w skali
    kraju), ich utrzymanie i serwis, system analizujący te miliony powiadomień.
    ZRE oszacował, że koszt dla jednego licznika prądu ze zdalnym odczytem, to
    ok. 2,50 PLN miesięcznie dla każdego abonenta (twierdzenie, że wymiana
    liczników jest darmowa to jak widać nieprawda).

    Pomysł na tyle genialny, że o gimnazjaliście z taką koncepcją
    powiedzieliby w TV, że geniusz. Dodaj do tego aplikację na smartfona -
    powiedzą, że "podbije świat".
    Taka moda teraz - "Polak potrafi" :)

    > Ciekawe jak takie próby szczelności są stosowane w UE,
    > czy tam też co rok?

    Ciekawi mnie, _gdzie_ mieszkasz, skoro pytasz o UE???

    --
    Trefniś

  • 23. Data: 2016-03-18 12:51:15
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 16 marca 2016 17:36:04 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]
    > powiedzą, że "podbije świat".
    > Taka moda teraz - "Polak potrafi" :)

    > Ciekawi mnie, _gdzie_ mieszkasz, skoro pytasz o UE???

    Szacunek jest prosty, koszt urządzeń na jeden budynek
    wyniesie tyle co ręczne sprawdzanie tego budynku.

    Twój pogląd jest o tyle mylny, że to nie serwer
    kontroluje urządzenia ale to właśnie urządzenia
    wysyłają alarm na serwer np. takiego numeru 112
    a ty patrzysz na to od dupy strony, że 112 ma sprawdzać
    cały czas czujniki czy nie wykryły gazu.

    Te czujniki powinny być instalowane nawet w samotnych
    chatach rolników aby się nie potruli czadem.

    Co do UE (bo my to tylko kondominium) to myślę,
    że tam nie bawią się tak jak u nas w sprawdzanie
    szczelności co roku we wszystkich mieszkaniach
    ale mogę się mylić stąd ta ciekawość.

    Andrzej.

  • 24. Data: 2016-03-18 12:56:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-18 o 12:51, n...@t...net.pl pisze:
    > Co do UE (bo my to tylko kondominium) to myślę,
    > że tam nie bawią się tak jak u nas w sprawdzanie
    > szczelności co roku we wszystkich mieszkaniach
    > ale mogę się mylić stąd ta ciekawość.

    Tam się bawią w coroczne sprawdzanie czujników :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2016-03-18 15:17:35
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2016 o 12:51 <n...@t...net.pl> pisze:

    > Szacunek jest prosty, koszt urządzeń na jeden budynek
    > wyniesie tyle co ręczne sprawdzanie tego budynku.

    Wal - konkretne urządzenie, koszt instalacji, koszt serwisu, koszt systemu
    powiadamiania.
    Określ, jak często należałoby sprawdzać owe czujniki?
    Podaj też kalkulację, ile obecnie kosztuje coroczne sprawdzenie
    szczelności budynków - konkretnie!
    Śmiało!

    A teraz określ _sens_ stosowania systemu, który kosztuje tyle, co ręczne
    sprawdzenie (jak sam podałeś jako argument).
    Pamiętaj przy tym, że postulujesz ręczne sprawdzenie co 3 lata!
    A jak często chcesz sprawdzać sprawność tych milionów czujników
    automatycznych?

> [...]
    > wysyłają alarm na serwer np. takiego numeru 112
    > a ty patrzysz na to od dupy strony, że 112 ma sprawdzać
    > cały czas czujniki czy nie wykryły gazu.

    To _skąd_ weźmiesz ten "serwer" i dlaczego ma niby być darmowy???
    Uważaj - dupę zawsze masz z tyłu, jakkolwiek nie spojrzysz!

    > Te czujniki powinny być instalowane nawet w samotnych
    > chatach rolników aby się nie potruli czadem.

    To już kolejny czujnik - czadu. Konkretne rozwiązanie i koszt, czekam.
    Przemyśl - czujnik CO powiadamia owe 112 (na które uparłeś się, bo
    gimnazjalistów uczą jak tam dzwonić), do owej chaty rolnika ma podjechać
    pogotowie razem z pracownikami zakładu pogrzebowego w celu transportu
    zwłok?

    > Co do UE (bo my to tylko kondominium) to myślę,
    > że tam nie bawią się tak jak u nas w sprawdzanie
    > szczelności co roku we wszystkich mieszkaniach
    > ale mogę się mylić stąd ta ciekawość.

    Czyli już jesteś w UE drugiej prędkości?
    Współczuję...

    Apeluję o umiar - możliwości techniczne od dawna są olbrzymie, ale ich
    stosowanie ogranicza sens ekonomiczny, a często wręcz logiczny!

    --
    Trefniś

  • 26. Data: 2016-03-18 15:28:16
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 18 marca 2016 15:17:42 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]
    >
    > Apeluję o umiar - możliwości techniczne od dawna są olbrzymie, ale ich
    > stosowanie ogranicza sens ekonomiczny, a często wręcz logiczny!

    Człowieku, masz komórę?
    Wiec wiesz ile ona kosztuje.
    Jedna komóra, czujników wiele.

    Pojawia się gaz więc komóra automatycznie dzwoni na 112
    i mówi lub pisze esemesa:

    ALARM! Wa-wa ul...
    pojawił się gaz! Czujnik numer ...

    Gazownicy będą wiedzieli gdzie dokładnie to jest.

    No nie rób z siebie idioty.

    Andrzej.

  • 27. Data: 2016-03-18 15:35:55
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2016 o 15:28 <n...@t...net.pl> pisze:

    (...)
    > Człowieku, masz komórę?
    > Wiec wiesz ile ona kosztuje.
    > Jedna komóra, czujników wiele.

    :O
    Podobno używanie komórki nie szkodzi, a jednak można mieć wątpliwości...

    --
    Trefniś

  • 28. Data: 2016-03-18 20:02:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    i mówi lub pisze esemesa:

    ALARM! Wa-wa ul...
    pojawił się gaz! Czujnik numer ...

    Gazownicy będą wiedzieli gdzie dokładnie to jest.
    ---
    Przy wielu czujnikach robi się raczej sieci ... sensorowe. Węzły gadają
    między sobą.

  • 29. Data: 2016-03-18 20:05:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trefniś"

[...]
    To chyba nachodzenie w domu bardziej narusza niż dedykowany czujnik

  • 30. Data: 2016-03-18 22:04:06
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2016 o 20:05 re <r...@r...invalid> pisze:

> [...]
    > naruszania prywatności obywatela!
    > ---
    > To chyba nachodzenie w domu bardziej narusza niż dedykowany czujnik

    A to już każdy sam sobie określi wedle własnej wrażliwości.
    Wobec inteligentnych liczników energii elektrycznej wątpliwości wysuwał
    oficjalnie nawet poprzedni GIODO, dr. Wojciech Wiewiórowski. A to
    _zaledwie_ pomiar energii elektrycznej.

    Kolejny gimnazjalista za chwilę będzie postulował wszczepienie centrum
    diagnostycznego każdemu obywatelowi przy urodzeniu. Po co jakieś czujniki
    CO, gazu lub dymu - od razu pomiar funkcji organizmu i powiadomienie
    odpowiednich służb przy każdej nieprawidłowości. Przed seksem będziecie
    centrum powiadamiać, żeby nie reagowali na orgazm przyjazdem karetki.
    Ech...

    --
    Trefniś