    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Date: Fri, 18 Mar 2016 15:17:35 +0100

    W dniu .03.2016 o 12:51 <n...@t...net.pl> pisze:

    > Szacunek jest prosty, koszt urządzeń na jeden budynek
    > wyniesie tyle co ręczne sprawdzanie tego budynku.

    Wal - konkretne urządzenie, koszt instalacji, koszt serwisu, koszt systemu
    powiadamiania.
    Określ, jak często należałoby sprawdzać owe czujniki?
    Podaj też kalkulację, ile obecnie kosztuje coroczne sprawdzenie
    szczelności budynków - konkretnie!
    Śmiało!

    A teraz określ _sens_ stosowania systemu, który kosztuje tyle, co ręczne
    sprawdzenie (jak sam podałeś jako argument).
    Pamiętaj przy tym, że postulujesz ręczne sprawdzenie co 3 lata!
    A jak często chcesz sprawdzać sprawność tych milionów czujników
    automatycznych?

    > Twój pogląd jest o tyle mylny, że to nie serwer
    > kontroluje urządzenia ale to właśnie urządzenia
    > wysyłają alarm na serwer np. takiego numeru 112
    > a ty patrzysz na to od dupy strony, że 112 ma sprawdzać
    > cały czas czujniki czy nie wykryły gazu.

    To _skąd_ weźmiesz ten "serwer" i dlaczego ma niby być darmowy???
    Uważaj - dupę zawsze masz z tyłu, jakkolwiek nie spojrzysz!

    > Te czujniki powinny być instalowane nawet w samotnych
    > chatach rolników aby się nie potruli czadem.

    To już kolejny czujnik - czadu. Konkretne rozwiązanie i koszt, czekam.
    Przemyśl - czujnik CO powiadamia owe 112 (na które uparłeś się, bo
    gimnazjalistów uczą jak tam dzwonić), do owej chaty rolnika ma podjechać
    pogotowie razem z pracownikami zakładu pogrzebowego w celu transportu
    zwłok?

    > Co do UE (bo my to tylko kondominium) to myślę,
    > że tam nie bawią się tak jak u nas w sprawdzanie
    > szczelności co roku we wszystkich mieszkaniach
    > ale mogę się mylić stąd ta ciekawość.

    Czyli już jesteś w UE drugiej prędkości?
    Współczuję...

    Apeluję o umiar - możliwości techniczne od dawna są olbrzymie, ale ich
    stosowanie ogranicza sens ekonomiczny, a często wręcz logiczny!

    --
    Trefniś