  • 31. Data: 2011-02-12 08:50:16
    Temat: Re: Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 12-02-2011 o 00:19:12 Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

    > Nie jesteś pewien czy to pierwszy raz?
    > ;>
    >
    > Licencje czasowe są normą: np. roczne pakiety antywirusowe są najlepszym
    > przykładem.

    Antywirusy maja ta różnice iż sa na bieżąco aktualizowane. Taki program
    graficzny już nie.

    leon

  • 32. Data: 2011-02-12 11:54:15
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 11.02.2011 08:23, cyklista wrote:
    > wydanie kasy na licencje i tak by nic nie zmieniło, bo policjanci
    > zrobili by tak samo, tylko może po 2 latach oddali te komputery i
    > umorzyli postępowanie

    Może się jeszcze tak stanie.

    Casus Aluconu pokazał, że zajmują się takimi sprawami idioci lub ludzie
    o złej woli i mają w nosie czy naruszono prawo.

    Casus Bestcomu pokazał, że przy tym mogą robić z premedytacją wrzutki
    medialne, po prostu świadomie łżeć nie mając nic na poparcie słów.

    mi

  • 33. Data: 2011-02-12 12:03:08
    Od: mi <m...@o...pl>

    > Wedle opisów, zdaje się Robert Tomasik kiedyś tak pisał, policja ma
    > "zebrane z góry" oświadczenia podmiotów w rodzaju "niektórych dużych

    Nie jest to pełna prawda. Znam postęowanie, gdy ws. legalnego
    oprogramowania prokuratura dwukrotnie wysyłała zapytanie do MS i czekała
    przedłużając postępowanie. MS oba zapytania olał i nigdy nie odpowiedział.

    W taki sposób łowcy haków próbują je zbierać nie mając żadnych podstaw
    do podejrzeń o nielegalne pochodzenie oprogramowania.

    mi

  • 34. Data: 2011-02-12 12:45:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011, J wrote:

    > Chciałeś powiedzieć, że każdy program wymaga okresowego płatnego przedłużania
    > licencji :) ?

    Nie pytałeś o płatne!

    A bezpłatnie można tylko dlatego, że zapisy umowy na to pozwalaja, np.
    w przypadku produktów MS jest zapis o zawarciu umowy podczas instalacji,
    nic nie zabrania instalować raz na pięć lat.
    W innych licencjach jest wprost, że prawo jest bezterminowe.
    BTW: czytałeś Ty kiedyś może art.66 ustawy PA?
    Polecam :>
    Link:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2011-02-12 12:47:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale pierwszy miesiąc chyba możesz bez licencji używać i o to mi chodziło.

    Nie strzelaj w siebie ;>

    Pierwszy miesiąc może korzystać *na podstawie bezpłatnej licencji*.
    Nie ma legalnej możliwości "korzystania bez licencji"!
    Kolejna licencja jest odpłatna i bezterminowa.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2011-02-12 12:54:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011, Andrzej Ława wrote:

    > Chodziło mi o wycieknięcie informacji, że faktycznie nadal używali.

    Ale przecież tej informacji od policji raczej nie mieli.
    Takie cóś policja mogła wiedzieć *po* akcji - a podejrzenie
    użytkowania niezgodnego z licencją podstawą do takiej akcji
    nie mogło być (zgodnie z prawem), i to jest IMVHO jedyny
    punkt zaczepienia (a raczej czepiania się policji).

    > Forsa, forsa, forsa. I układziki.

    Cóż, podejrzenie wydaje się być niebezpodstawne.
    Jakoś w innych przypadkach, kiedy nie widać oczywistych cech
    przestępstwa, komentarze są zgodne: "policja tym się nie zajmie"
    (mam na myśli np. "allegrowe" podejrzenia o oszustwo na zasadzie
    "zapłaciłem a nie wysłał towaru").

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2011-02-12 13:28:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W taki sposób łowcy haków próbują je zbierać nie mając żadnych podstaw do
    > podejrzeń o nielegalne pochodzenie oprogramowania.

    Nie do końca tak jest. Wniosek o ściganie złożony w sparwie być musi, ale w
    wypadku większych podmiotów jest znane ich stanowisko w odniesieniu do
    tego, co bedą wnioskować, a co nie.

  • 38. Data: 2011-02-12 13:45:40
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    cinews:ij2qru$51$1@inews.gazeta.pl...

    > Z amanie umowy cywilnej mo e by powodem do przypuszcze , e dosz o do
    > przest pstwa - w pewnych wypadkach - a w takim wypadku zasadnym jest
    > wykonanie czynno ci w oparciu o kpk, cho by po to, by zweryfikowa te
    > informacje. Napsia bym wi cej, ale odnosz wra enie, e koniecznie chcesz
    > wywo a sensacj , a nie zale y Ci na merytorycznej dyskusji. Je li sie
    > myl , to daj zna , a podyskutujemy - ale merytorycznie i bez ubijania
    > piany.

    nie chce wywiolac sensjacje a chce wiedziec co uprawnia policje do
    dokonannia przeszukania jezeli ktos doniesie ze ktos zlamal
    postanowienia umowy licencyjnej
    programu, bo w artykule wyraznie byo napisane - a zakladam ze to
    zgodne z zrzeczywistoscia - ze poszlo w tym przypadku o uzyskanie
    programu od osoby nieuprawnionej co jest oczywista brednia i
    naduzyciem jeeli dotyczy nie przedluzenia licencji .

    Byla mowa na grupie wielokrotnie na ten temat i nigdy nie twierdziles
    ze zlamanie warunkow jest podstawa do takich zachowan . Byla tez mowa
    na grupie o zarwkwirowaniu kilka lat temu pewnej firmie komputerow
    wlasnie takze ze wzgledu na zlamanie warunkow umowy (choc nabyli
    legalnie programy) i skonczylo sie to tak ze teraz firma walczy o
    odszkodowanie :
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35768,7300258,Chc
    ial_poltora_miliona__dostanie_tysiac_razy_mniej.html

    rowniez nie twierdziles wtedy ze wszystko odbylo sie poprawnie.

  • 39. Data: 2011-02-12 13:47:40
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    wiadomościnews:ij3f40$28t$1@news.onet.pl...

    > Szereg cały tych, które są w wersjach testowych. Choćby Total Comander,
    > taki pierwszy mi przyszedł do głowy.

    i taki totalcommander legalnie sciagniety i zainstalowany jest
    uzyskany od osoby nieurawnionej jezeli sie nie wykupi pozniej
    licencji ?

  • 40. Data: 2011-02-12 13:48:31
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 11 Lut, 18:34, spp <s...@o...pl> wrote:

    > No tak ale wtedy należy mówić o wykupieniu licencji a nie jej
    > przedłużeniu. :(

    i nie zmienia to faktu ze sam program uzyskales (sciagnales i
    zanstalowles ) legalnie