    From: goten <g...@e...con>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ile groszy ma złotówka?
    Date: Thu, 7 Jul 2011 16:27:30 +0000 (UTC)

    Pytanie niby banalne, ale dla każdego kto startował w przetargu i
    pośliznął się na ułamku grosza już nie. Istnieje orzecznictwo, które
    mówi, że np. w przypadku cen jednostkowych podanie ułamka grosza w niczym
    nie przeszkadza. Tymczasem w SIWZ podaje się, że podawać cenę można tylko
    do dwóch miejsc po przecinku i oferty, które do tego się nie zastosują są
    bezlitośnie wycinane. Nie każdy zaś ma czas, kasę i chęci do oddawania
    sprawy do Krajowej Izby Odwoławczej.

    Stąd moje pytanie - czy np. Urząd Gminy MUSI przy ogłaszaniu przetargu w
    SIWZ podawać, że cenę można tylko do dwóch miejsc po przecinku?
    Czy nie da się zrobić nic przy odrobinie dobrej woli i fachowości ze
    strony urzędników żeby oferty z ułamkiem grosza przynajmniej te które te
    ułamki podają w cenie jednostkowej nie były odrzucane? Nie każda firma ma
    czas, pieniądze i chęci by ganiać po KIO.

    Wiem jest ustawa o cenach i ustawa o NBP, które mówią, że złotówka ma 100
    groszy i basta. Tylko, że są przetargi, w których ze względu na specyfikę
    oferty dopuszcza się ułamki grosza w cenie. Czyli teoretycznie można. Są
    jak już wspomniałem orzeczenia KIO. Dlaczego zatem urzędnicy nie potrafią/
    nie chcą(?) tak ustalić zasad przetargu, żeby ew. tak drobna pomyłka nie
    kosztowała nas podatników milionów złotych gdyż odrzucono najtańszą
    ofertę?