  • 21. Data: 2006-01-06 11:21:49
    Temat: Re: IP dowodem?
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    > Nie wiem, jakie mam IP, bo sie na tym nie znam za bardzo, ale net mam za
    > posrednictwem neostrady, ktora jest na mnie, wiec jakie to IP?

    Przyznam szczerze, że nie wiem dokładnie, jak to jest z Neostradą. Prawie na
    pewno nie jesteś w sieci lokalnej za firewallem. Neostrada chyba przydziela
    zewnętrzny, wolny numer IP na czas połączenia.

  • 22. Data: 2006-01-06 11:49:58
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 sty o godzinie 01:14, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wystarczy do udowodnienia, że na dany komputer ściągano pliki.

    Co Twoim zdaniem oznacza 'plik' ?
    Sciągasz pakiety (protokół TCP/IP) które są następnei 'składane' w całość.
    Prócz 'plików' może to być np. zawartość stron www, obsługa poczty,
    synchronizacja czasu z SNTP.

    No chyba że snifujesz delikwenta i magazynujesz jego pakiety.... ale to już
    nie jest takie legalne ;)

    Reasumując:
    - czy to że Twój samochód ma przebieg /przejechane/ 10tys km oznacza że
    poruszałeś się tym samochodem li tylko po autostradach?
    A może jeżdziłeś tez po rogach nieutwardzonych?
    Zrozumiałeś aluzję samochodu do 'ściąganych plików' ?

    --
    Herbi
    06-01-2006 12:49:55

  • 23. Data: 2006-01-06 11:50:16
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czasy , ze opowiadalo sie "za wszystko" sie juz chyba skonczyly. Pamietaj,
    > ze sad ocenia dowody swobodnie i opiera sie na wiedzy i doswiadczeniu
    > zyciowym, innymi slowy popostu moze nie dac wiary twoim wyjasnieniom, ze z
    > komputera korzystaly jakies tam osoby.

    zawsze moze sie do tego przyznac 5 osob zazarcie twerdzac ze to wlasne one
    (kazda po kolei) tego dokonala, ciekawe co wtedy sad zrobi :-)

  • 24. Data: 2006-01-06 11:55:19
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 sty o godzinie 11:52, na pl.soc.prawo, Aga napisał(a):

    > Nie wiem, jakie mam IP, bo sie na tym nie znam za bardzo, ale net mam za
    > posrednictwem neostrady, ktora jest na mnie, wiec jakie to IP?

    Dynamicznie przydzielany adres IP z puli.
    Co najmniej raz na dobę następuje serwisowy time-out (zerwanie sesji) i
    otrzymujesz nowy adres IP
    Aby ustalić czy w danej chwili Ty miałaś to IP potrzeba by sprawdzić w logu
    czy to faktycznie Twoje IP było kiedy popełniano ten niegodny czyn ;)

    BTW - w chwilach awarii zdarzało się że otrzymywałem time-outy co
    kilkadziesiąt sekund (praktycznie usługa nie działała) i dopiero DOGŁĘBNA
    weryfikacja logów pozwoliłaby na jednoznaczne stwierdzenie czy w tej chwili
    połączenie było akurat z adresu który ja uźywałem.

    --
    Herbi
    06-01-2006 12:55:13

  • 25. Data: 2006-01-06 12:04:35
    Od: "Janusz" <c...@w...pl>

    > Nie wiem, jakie mam IP, bo sie na tym nie znam za bardzo, ale net mam za
    > posrednictwem neostrady, ktora jest na mnie, wiec jakie to IP?
    >
    > Dzieki za informacje!
    Twój IP w chwili pisania postu to 83.27.92.72
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2006-01-06 12:13:59
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    > Aby ustalić czy w danej chwili Ty miałaś to IP potrzeba by sprawdzić w
    > logu

    Jest taki log lokalnie? Gdzie tego szukać?

  • 27. Data: 2006-01-06 12:16:23
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 sty o godzinie 13:04, na pl.soc.prawo, Janusz napisał(a):

    > Twój IP w chwili pisania postu to 83.27.92.72

    I zabłysnąłęś tym oto sposobem. :D
    Wiesz, przedmiotem wątku jest sytuacja która miała miejsce jakiś czas temu
    - więc co ma jej obecny adres IP do sprawy?

    --
    Herbi
    06-01-2006 13:16:21

  • 28. Data: 2006-01-06 12:23:19
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 sty o godzinie 13:13, na pl.soc.prawo, Lukasz napisał(a):

    > Jest taki log lokalnie? Gdzie tego szukać?

    Zależy jaki masz sprzęt/oprogramowanie.
    Router? Pewnie loguje, ale jest limit - stare logi nadpisze.
    Używasz np. DynSite? Jeżeli tak - to masz opcje logowania - moje logi
    pamiętają roku 2003 :)

    --
    Herbi
    06-01-2006 13:23:14

  • 29. Data: 2006-01-06 12:33:35
    Od: "Janusz" <c...@w...pl>

    > I zabłysnąłęś tym oto sposobem. :D
    > Wiesz, przedmiotem wątku jest sytuacja która miała miejsce jakiś czas temu
    > - więc co ma jej obecny adres IP do sprawy?

    Pytała o IP więc odpowiedziałem
    Janusz

  • 30. Data: 2006-01-06 12:37:24
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    > Zależy jaki masz sprzęt/oprogramowanie.
    > Router? Pewnie loguje, ale jest limit - stare logi nadpisze.
    > Używasz np. DynSite? Jeżeli tak - to masz opcje logowania - moje logi
    > pamiętają roku 2003 :)

    Na routerze wiadomo.
    Raczej miałem na myśli możliwość sprawdzenia logu połączeń na zwykłym
    Windows np. XP. Czy on to rejestruje domyślnie? A w szczególności adres,
    jaki mu przydzielono. Na przykład, czy Aga może teraz, po pewnym czasie
    sprawdzić, jaki jej komputer dostał IP w momencie jakiegoś historycznego
    połaczenia.