    From: Rowerex <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.meteorologia
    Subject: IMGW - płatność SMS za usługę czasem darmową, czasem płatną
    Date: Mon, 16 Jul 2012 10:18:48 -0700 (PDT)

    Jest sobie produkt-usługa internetowa umożliwiający dostęp do danych
    "online", za którą płaci się przez wysłanie całkiem kosztownego SMS'a.
    O ile się domyślam, po wysłaniu SMS'a otrzymuje się kod aktywacyjny i
    po wklepaniu go w okno na stronie internetowej dane zostają
    udostępnione.

    Ów produkt z reguły jest ograniczony, tzn bez dokonania płatności i
    bez kodu aktywacyjnego nie ma dostępu do danych "online" i dowolny
    internauta widzi dane sprzed kilku godzin. Z tym, że w pewnych
    warunkach, bynajmniej nie rzadkich, dane są udostępniane wszystkim za
    darmo i to niezależnie czy zapłacili czy nie.

    Mowa o IMGW i ich słynnych często tajnych, często jawnych danych
    radarowych...

    Pytam o taką sytuację:

    1. Dane nie są ogólnodostępne, wysyłam więc płatnego SMS'a aby
    odblokować dane na najbliższe 3 godziny, dostaje kod aktywacyjny i
    zaczynam się cieszyć z tego, że mogę sobie zaplanować jakąś wycieczkę
    i mam dostęp do danych niedostępnych dla osób, które nie dokonały
    płatności...

    2. Ale..., pięć minut po dokonaniu płatności okazuje się, że dane
    stały się ogólnodostępne dla wszystkich, bo akurat IMGW wydało
    ostrzeżenia, więc zapłaciłem za coś, co jest i będzie _darmowe_ przez
    najbliższe godziny.

    Co w powyższym przypadku? "Klient", który zapłacił za płatną usługę ma
    sobie wyłącznie pluć w bodę za to, że zapłacił za coś co za chwilę
    stało się darmowe, i że nie poczekał pięciu minut? Jak to wygląda z
    prawnego punktu widzenia?

    Na stronie IMGW nie znalazłem regulaminu, który by określał takie
    sytuacje (w ogóle nie znalazłem regulaminu odnośnie płatności i
    reklamacji).

    Pozdr-
    -Rowerex