    From: "Kzyhu" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Hymn Polski
    Date: 26 Mar 2007 02:49:40 -0700

    Witam
    Moje pytanie dotyczy Mazurka Dąbrowskiego. Czy mozna wykorzystać w
    piosence rockowej fragment hymnu?
    "Marsz, marsz Dąbrowski,
    Z ziemi włoskiej do Polski.
    Za twoim przewodem
    Złączym się z narodem."
    Tekst pozostanie niezmieniony. Zupelnej zmianie ulegnie muzyka i
    sposob spiewania.
    Nie orientuje sie w prawie i nie bardzo wiem jak znalezc takie
    informacje. Znalazlem tylko tyle:
    Art. 28. Konstytucji RP
    1. Godlem Rzeczypospolitej Polskiej jest wizerunek orla bialego w
    koronie w
    czerwonym polu. 2. Barwami Rzeczypospolitej Polskiej sa kolory bialy
    czerwony. 3. Hymnem Rzeczypospolitej Polskiej jest Mazurek
    Dabrowskiego. 4.
    Godlo, barwy i hymn Rzeczypospolitej Polskiej podlegaja ochronie
    prawnej. 5.
    Szczególy dotyczace godla, barw i hymnu okresla ustawa.

    Art. 137. § 1kk. Kto publicznie zniewaza, niszczy, uszkadza lub usuwa
    godlo,
    sztandar, choragiew, bandere, flage lub inny znak panstwowy, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolnosci albo pozbawienia wolnosci do
    roku.

    Czy taka zmiana moze zostac potraktowana jako zneiwaga, niszczenie czy
    jeszcze cos innego?
    Z gory dziekuje za wszelkie informacje.

    --
    Kzyhu