  • 21. Data: 2010-09-19 19:43:45
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe?
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7d75.000003ac.4c963bf2@newsgate.onet.pl...
    > Teraz nikomu już nie pomogę :(.

    Pomoc mozesz ograniczyć do zadwonienia po lawetę, jak delikwentowi telefon
    nie działa.
    Kiedyś można było brać autostopowiczow. Teraz nie należy

  • 22. Data: 2010-09-19 20:08:11
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-19 18:47, Użytkownik Czapla napisał:

    > Ejże! Fiat 125 to chyba coś tak rok 1967, a serwo miał :). Syrenki skończyli
    > produkować w 1982 r., te faktycznie nie miały wspomagania. Ale ja myślę, że
    > rzeczywiście ustawodawcy chodziło o te cuda ciśnieniowe, kiedyś chyba
    > wszystkie autobusy to miały.

    Raczej nie chodziło o instalacje powietrzne.
    Tam obowiązuje zasada masz ciśnienie hamulce nie działają,
    chcesz zahamować zmniejszasz ciśnienie w instalacji hamulcowej.
    Nie pracuje silnik a co za tym idzie sprężarka, brak ciśnienia
    w układzie to hamulce masz zablokowane, tak jakby ktoś naciskał
    na hamulec.
    Tak to działa w autobusach i ciężarówkach.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-09-19 20:11:02
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    A ręczny nie wystarczy, peszecież jest bez wspomagania.

  • 24. Data: 2010-09-19 20:14:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
    >A ręczny nie wystarczy, peszecież jest bez wspomagania.

    Zeby - w mysl przepisow - moc holowac na polaczeniu gietkim, pojazd holowany
    musi miec sprawne DWA uklady hamulcowe. Reczny to jeden uklad. W sam raz na
    polaczenie sztywne.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2010-09-19 20:17:42
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Zeby - w mysl przepisow - moc holowac na polaczeniu gietkim, pojazd
    > holowany musi miec sprawne DWA uklady hamulcowe. Reczny to jeden uklad. W
    > sam raz na polaczenie sztywne.
    A jak bedzie mieć 3 hamulce, w tym jeden zależny od silnika, to też nie
    można?
    To są bzdury.

  • 26. Data: 2010-09-19 20:26:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 19.09.2010 Stokrotka <o...@a...pl> napisał/a:

    > A jak bedzie mie? 3 hamulce, w tym jeden zale?ny od silnika, to te? nie
    > mo?na?
    > To s? bzdury.

    W sumie hamowanie silnikiem :) skrzynia na biegu i sprzęgło to dość
    skuteczny układ hamulcowy - no chyba że uszkodzenie silnika wyklucza
    takie hamowanie, ale test na stacji diagnostycznej by przeszedł
    (a taka terenówka z reduktorem na jedynce, to pewnie lepiej by
    wypadła w takim hamwaniu niż główny:).

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 27. Data: 2010-09-19 20:29:19
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 19 Sep 2010 22:17:42 +0200, "Stokrotka"
    <o...@a...pl> wrote:

    > A jak bedzie mieć 3 hamulce, w tym jeden zależny od silnika, to też nie
    >można?
    w przepisach jest sformułowanie "co najmniej".

    WAM

  • 28. Data: 2010-09-19 20:32:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > w układzie to hamulce masz zablokowane, tak jakby ktoś naciskał
    > na hamulec.
    > Tak to działa w autobusach i ciężarówkach.

    Nie, tak jak to opisałęś, to działa to w przyczepach oraz na kolei w
    pociągach.

  • 29. Data: 2010-09-19 20:47:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-19 22:32, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Nie, tak jak to opisałęś, to działa to w przyczepach oraz na kolei w
    > pociągach.

    W autobusach i ciężarówkach również. Pomijam nieprodukowane już
    antyki z hamulcami hydraulicznymi jak np. Star.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-09-19 21:21:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W autobusach i ciężarówkach również. Pomijam nieprodukowane już
    > antyki z hamulcami hydraulicznymi jak np. Star.

    Jeszcze były hydrauliczno-pneumatyczne.