eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoHolowanie - czy w ogóle jest możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 58

  • 51. Data: 2010-09-21 06:57:46
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo??liwe?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 21.09.2010 niusy.pl <d...@n...pl.invalid> napisał/a:
    >
    > Użytkownik "TomT" <tom@wywal_to_simona.pl>
    >
    >>> ABS nie zmienia skuteczności działania hamulców
    >>
    >> Widziałeś samochód z ABS na lekko oblodzonym zjeździe do garażu? Całkowity
    >> brak hamowania.
    >
    > Nie wchodząc w różne dziwne przypadki, chodzi o to, że ABS zasadniczo po to
    > jest tylko by nie zablokować kół i mieć jeszcze sterowność a nie po to by
    > skuteczniej hamować.

    I idąc tym tropem, teraz przeanalizuj po co mają się koła nie blokować ;)
    Aby Ci przybliżyć to porównaj zablokowane koło do narty :) Oczywiście
    bieżnik biegnący po śniegu w 1 miejscu po sekundzie jest slikiem, bo nie dasz
    mu szansy się oczyścić, jak w przypadku obracającego się koła.

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.


  • 52. Data: 2010-09-21 07:25:56
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo??liwe?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com>

    >>
    >>>> ABS nie zmienia skuteczności działania hamulców
    >>>
    >>> Widziałeś samochód z ABS na lekko oblodzonym zjeździe do garażu?
    >>> Całkowity
    >>> brak hamowania.
    >>
    >> Nie wchodząc w różne dziwne przypadki, chodzi o to, że ABS zasadniczo po
    >> to
    >> jest tylko by nie zablokować kół i mieć jeszcze sterowność a nie po to by
    >> skuteczniej hamować.
    >
    > I idąc tym tropem, teraz przeanalizuj po co mają się koła nie blokować ;)
    > Aby Ci przybliżyć to porównaj zablokowane koło do narty :) Oczywiście
    > bieżnik biegnący po śniegu w 1 miejscu po sekundzie jest slikiem, bo nie
    > dasz
    > mu szansy się oczyścić, jak w przypadku obracającego się koła.

    Było o wpływie na hamulec, potem o jeździe po lodzie, teraz po śniegu. Czas
    na lądowanie na marsie ...


  • 53. Data: 2010-09-21 10:57:30
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-20 12:52, Maddy pisze:
    > W dniu 20-09-2010 11:59, mvoicem pisze:
    > Fachowcy mówią, że wydłuża drogę hamowania, w zamian dając większą
    > kontrolę na pojazdem. Są tez takie ostrzeżenia w instrukcjach samochodów
    > - że ABS wydłuża drogę hamowania.
    > W końcu w uproszczeniu to jest mechanizm, który za kierwocę hamuje
    > pulsacyjnie, więc wydłużenie drogi hamowania jest logicznym wynikiem
    > takiego działania.

    Pulsacyjne hamowanie skraca drogę hamowania. Hamowanie w poślizgu jest
    mniej skuteczne niż hamowanie z kręcącymi się kołami. Oczywiście mówimy
    o nawierzchniach typu mokry asfalt, na nich hamowanie z ABSem jest krótsze.

    ABS natomiast może się gubić, jak to głupi komputer, na nawierzchni o
    zmiennej przyczepności i wtedy być może, że wydłuży drogę hamowania.



    --
    Przemysław Adam Śmiejek


  • 54. Data: 2010-09-21 11:00:54
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.09.2010 12:57, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Pulsacyjne hamowanie skraca drogę hamowania. Hamowanie w poślizgu jest
    > mniej skuteczne niż hamowanie z kręcącymi się kołami. Oczywiście mówimy
    > o nawierzchniach typu mokry asfalt, na nich hamowanie z ABSem jest krótsze.

    Mmmm... niekoniecznie. I pamiętaj, że głównym celem ABSu jest zachowanie
    sterowności, a nie usprawnienie hamowania.


  • 55. Data: 2010-09-21 13:40:46
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-21 12:57, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    >> Fachowcy mówią, że wydłuża drogę hamowania, w zamian dając większą
    >> kontrolę na pojazdem. Są tez takie ostrzeżenia w instrukcjach samochodów
    >> - że ABS wydłuża drogę hamowania.
    >> W końcu w uproszczeniu to jest mechanizm, który za kierwocę hamuje
    >> pulsacyjnie, więc wydłużenie drogi hamowania jest logicznym wynikiem
    >> takiego działania.
    >
    > Pulsacyjne hamowanie skraca drogę hamowania. Hamowanie w poślizgu jest
    > mniej skuteczne niż hamowanie z kręcącymi się kołami. Oczywiście mówimy
    > o nawierzchniach typu mokry asfalt, na nich hamowanie z ABSem jest krótsze.

    Nie masz racji. Na mokrym przed skrzyżowaniem zamiast depnąć,
    zablokować koła i stanąć po trzech metrach ABS zadba aby koła
    nie były zablokowane a ty staniesz metr lub pół metra dalej.
    Ta sama sytuacja na lodzie lub śniegu o ABS zadba abyś się
    zatrzymał przodem do kierunku jazdy a bez niego pojedziesz sporo
    metrów dalej a do tego bokiem lub tyłem.
    Wniosek: hamowanie pulsacyjne skraca drogę hamowania tylko
    w przypadku jeśli alternatywą jest utrata sterowności.
    W każdym innym przedłuża.


    Pozdrawiam


  • 56. Data: 2010-09-21 15:50:23
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/21/2010 03:40 PM), RadoslawF wrote:
    > Dnia 2010-09-21 12:57, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
    >
    >>> Fachowcy mówią, że wydłuża drogę hamowania, w zamian dając większą
    >>> kontrolę na pojazdem. Są tez takie ostrzeżenia w instrukcjach samochodów
    >>> - że ABS wydłuża drogę hamowania.
    >>> W końcu w uproszczeniu to jest mechanizm, który za kierwocę hamuje
    >>> pulsacyjnie, więc wydłużenie drogi hamowania jest logicznym wynikiem
    >>> takiego działania.
    >>
    >> Pulsacyjne hamowanie skraca drogę hamowania. Hamowanie w poślizgu jest
    >> mniej skuteczne niż hamowanie z kręcącymi się kołami. Oczywiście mówimy
    >> o nawierzchniach typu mokry asfalt, na nich hamowanie z ABSem jest
    >> krótsze.
    >
    [...]
    > Wniosek: hamowanie pulsacyjne skraca drogę hamowania tylko
    > w przypadku jeśli alternatywą jest utrata sterowności.
    > W każdym innym przedłuża.

    Hamowanie pulsacyjne skraca drogę hamowania zawsze wtedy kiedy tarcie
    statyczne jest większe od tarcia dynamicznego. Czyli np. na lodzie. Nie
    wiem jak jest na mokrej nawierzchni, ale podejrzewam że też.

    p. m.


  • 57. Data: 2010-09-21 15:59:46
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-21 17:50, mvoicem pisze:
    > Czyli np. na lodzie. Nie wiem jak jest na mokrej nawierzchni, ale
    > podejrzewam że też.

    No właśnie ponoć na lodzie bywa różnie (w sumie lód może być
    chropowaty), ale właśnie na czymś ala mokry asfalt to na 100%, bo wtedy
    na pewno tarcie w poślizgu będzie mniejsze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek


  • 58. Data: 2010-10-03 16:26:48
    Temat: Odp: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4c9700ce$0$22795$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > i do komendanta anulować mandat

    sie nie da przeciez

strony : 1 ... 5 . [ 6 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1