  • 1. Data: 2005-09-29 17:49:57
    Temat: Hodowla kuropatw u sąsiada - help!!
    Od: "Basia" <f...@w...pl>

    Witam wszystkich,
    Mam taki problem - sąsiad zamierza na swojej działce rozpocząć na zimę
    hodowlę kuropatw - czy istnieją jakieś normy, które mówią, że taka hodowla
    może być w konkretnej odległości od zabudowań mieszkalnych?? - gdzie ich
    szukać?? Czy na taką hodowlę sąsiad musi mieć jakieś zezwolenie - jeśli tak,
    to od kogo?? Dodajmy, że sąsiad jest myśliwym, ale to chyba nie daje mu
    prawa hodowania sobie tych dzikich i wrzaskliwych ptaszysk na działce w
    odległości niecałe 50 m od zabudowań mieszkalnych..
    Pomóżcie - co można zrobić, by temu przedsięwzięciu zapobiec??
    Pozdrawiam,
    Basia

  • 2. Data: 2005-09-29 18:00:52
    Temat: Odp: Hodowla kuropatw u sąsiada - help!!
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

> [...]
    > odległości niecałe 50 m od zabudowań mieszkalnych..
    > Pomóżcie - co można zrobić, by temu przedsięwzięciu zapobiec??

    Naprawdę nie ma powodu abyś wpadała w panikę .
    Wrzaskliwe ??????????
    Nie.
    Odpuść !!!!!!!!!!

  • 3. Data: 2005-09-29 18:07:57
    Temat: Re: Hodowla kuropatw u sąsiada - help!!
    Od: kim <n...@c...net>

    Basia wrote:

> [...]
    > Mam taki problem - s?siad zamierza na swojej dzia?ce rozpocz?ae na zim?
    > hodowl? kuropatw - czy istniej? jakie? normy, które mówi?, ?e taka hodowla
    > mo?e byae w konkretnej odleg?o?ci od zabudowa? mieszkalnych?? - gdzie ich
    > szukaae?? Czy na tak? hodowl? s?siad musi mieae jakie? zezwolenie - je?li tak,
    > to od kogo?? Dodajmy, ?e s?siad jest my?liwym, ale to chyba nie daje mu
    > prawa hodowania sobie tych dzikich i wrzaskliwych ptaszysk na dzia?ce w
    > odleg?o?ci nieca?e 50 m od zabudowa? mieszkalnych..
    > Pomó?cie - co mo?na zrobiae, by temu przedsi?wzi?ciu zapobiec??

    Oddany u zyczliwy sasiad jest najwiekszym skarbem! ;-)

  • 4. Data: 2005-09-29 19:16:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Basia napisał(a):

    > Pomóżcie - co można zrobić, by temu przedsięwzięciu zapobiec??

    Sasiad moich dziadkow zamienil w kurnik swoje mieszkanie w bloku.
    Smrod z tego taki ze zyc sie nie dalo.

    Okazalo sie ze nie ma na niego sily - sanepid stwierdzil ze normy
    zanieczyszczen nie sa przekroczone, straz pozarna ze przepisy p.poz. sa
    w porzadku, tow. opieki nad zwierzetami stiwedzilo ze nic im do tego.

    No i dziadkowie tak sobie mieszkali budzeni pianiem ptactwa o swicie.

    Po jakims czasie sasiad zlikwidowal swoj kurnik, bo hodowla okazala sie
    nieoplacalna...

    Wniosek z tego taki ze jak w bloku sie da to i pewnie na dzialce rowniez.

  • 5. Data: 2005-09-29 19:44:48
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Basia napisał(a):
> [...]
    > może być w konkretnej odległości od zabudowań mieszkalnych?? - gdzie ich

    To akurat nie jest specjalnie uciążliwe dla sąsiadów. Jeden mały pies
    potrafi być bardziej uciążliw niż stado takiego ptactwa. Zaczekaj, aż
    zacznie hodować, i jeśli będzie Ci to przeszkadzało, to wtedy się
    zastanawiaj nad działaniami.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2005-09-30 08:47:46
    Temat: Re: Odp: Hodowla kuropatw u sąsiada - help!!
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@t...pl> napisal(a):
    > Naprawdę nie ma powodu abyś wpadała w panikę .
    > Wrzaskliwe ??????????
    > Nie.
    > Odpuść !!!!!!!!!!

    Zapraszam do moich rodziców - willowa dzielnica, wypasione domy, a obok sąsiad
    z tzw. starej gwardii indyki hoduje. Ten smród i gulganie doprowadzają
    do szału :)
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-09-30 21:35:35
    Od: aqua <g...@w...pl>

    Samotnik wrote:

    > Zapraszam do moich rodziców - willowa dzielnica, wypasione domy, a obok sąsiad
    > z tzw. starej gwardii indyki hoduje. Ten smród i gulganie doprowadzają
    > do szału :)

    Nie wyobrazam sobie, ze hodowla zwierzat w miescie nie jest regulowana
    lokalnymi przepisami. W koncu indyk to nie kociak.

  • 8. Data: 2005-09-30 23:49:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Basia" <f...@w...pl> niebacznie popelnil

    > sąsiad zamierza na swojej działce rozpocząć
    > na zimę hodowlę kuropatw -
    Zaraz, kuropatw? Perdix perdix? czy jakiegos egzota?
    Toż to zwierzę łowne, a Art. 16.1. prawa łowieckiego zabrania chowu
    i hodowli zamkniętej zwierząt łownych, z wyjątkiem bażanta oraz
    zwierząt uznanych za zwierzęta gospodarskie na podstawie odrębnych
    przepisów.
    Czy kuroptawa jest uznana za zwierzę gospodarskie na podstawie
    odrębnych przepisów?
    AFAIK nie i sąsiad muusi mieć zgodę ministra środowiska
    na taką hodowlę ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2005-10-01 07:22:11
    Od: "Basia" <f...@w...pl>

    Dzięki, w końcu jakiś konkret.. musiałam być zmęczona, jak czytałam tę
    ustawę, bo tego nie zauważyłam. Dzięki za pomoc.
    Basia

  • 10. Data: 2005-10-02 11:51:21
    Od: "Basia" <f...@w...pl>

    No tak.. tylko ze sąsiad, jak się dowiedziałam jest myśliwym i działa w
    kole łowieckim, więc pewnie zgodę Ministra to ma, grunt w tym, żeby nie
    zakładał tej hodowli tak blisko domów mieszkalnych.. czy istnieją jakiś
    normy na to??