  • Data: 2004-12-15 10:35:18
    Temat: Hipoteka / Zabezpieczenie umowy
    Od: "Adka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam i prosze o pomoc,

    Mam wyrok przeciwko Spoldzielni i zajeta hipoteke na kilka dzialek (juz nie
    jestem jej czlonkiem, wycofalam sie).
    Spoldzielnia nie ma sie dobrze i prawdopodobnie oglosi upadlosc.
    Pewna firma "X" przejela juz budowe (w planie nastepne przejecia) i chce
    wziac kredyt.
    Nie moze, bo hipoteka jest zajeta. Proponuje mi umowe przelewu
    wierzytelności (umowe cesji).
    Jak taka umowe najlepiej zabezpieczyć?:
    1) firma "X" nie ma kasy na pokrycie wszystkich moich wierzytelnosci -
    proponuje raty w splatach (np. pierwsza rata 15.01.04, a umowe chcialaby
    podpisac jeszcze w grudniu 2004)
    2) w dniu podpisania umowy hipoteka by wygasla (czyli hipoteka na wszystkich
    dzialkach), bo de facto firma "X" przejela wierzytelnosci hipoteki zostaja
    wyczyszczone (to juz nie Spoldzielnia jest mi winna, ale firma "X", ktora
    przejela na siebie moje wierzytelnosci (i tak byloby zapisane w umowie)
    3) z mojej strony byla propozycja, aby prezes firmy X zabezpiczyl mi moje
    wierzytelnosci swoim osobistym majatkiem - odp. odmowna (mozna bylo sie tego
    spodziewac).

    Co zrobic, aby mnie nie wykolowali.? Jak zabezpiczyc taka umowe?
    W umowie jest napisane, ze w razie niesplaty badz opoznienia powyzej 5 dni,
    moge odstapic od umowy (tylko co mi to da, skoro juz nie bede miala "w reku"
    hipotek?). Znowu Sąd (tym razem sprawa przeciwko "X"?
    A co mi da klauzula wykonalności (poddania sie egzekucji) [mam juz wyrok
    przeciwko Spoldzielni].
    Czy jakbym podpisala umowe, a powiedzmy nie zaplacili by ani jednej raty -
    to chyba musze podac ich do Sądu?
    Oczywiscie najlepszym rozwiazaniem byloby "gotowka", w zamian za podpisanie
    umowy (ale taka opcja raczej odpada).

    Prosze o jakies sugestie, co do zabezpieczenia takiej umowy?
    Dziekuje,
    Adka