-
1. Data: 2015-10-30 18:29:18
Temat: Gwarancja na komputer lenovo
Od: Tero <t...@o...pl>
Kupiłem komputer lenovo w dniu 15.11.2014, (faktura zakupu-nowy w
sklepie bitkomputer)
Głowę dam że w chwili zakupu sprzedawca informował mnie że gwarancja
wynosi 2 lata.
Problem jest następujący:
po sprawdzeniu na stronie lenovo po numerze seryjnym okazuje się że data
zakupu to 12.08.2014 a gwarancja była 1 rok i wygasła 11.10.2015
jak reklamować ten sprzęt? u sprzedawcy u producenta?
-
2. Data: 2015-10-30 18:37:23
Temat: Re: Gwarancja na komputer lenovo
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 30-10-15 o 18:29, Tero pisze:
> Kupiłem komputer lenovo w dniu 15.11.2014, (faktura zakupu-nowy w
> sklepie bitkomputer)
>
> Głowę dam że w chwili zakupu sprzedawca informował mnie że gwarancja
> wynosi 2 lata.
>
> Problem jest następujący:
> po sprawdzeniu na stronie lenovo po numerze seryjnym okazuje się że data
> zakupu to 12.08.2014 a gwarancja była 1 rok i wygasła 11.10.2015
> jak reklamować ten sprzęt? u sprzedawcy u producenta?
W sklepie. Umowa gwarancji jest umową cywilnoprawną. Nic nie szkodzi na
przeszkodzie, by gwarantem był i producent i sprzedawca - każdy na
swoich zasadach.
-
3. Data: 2015-10-30 19:00:28
Temat: Re: Gwarancja na komputer lenovo
Od: Tero <t...@o...pl>
> W sklepie. Umowa gwarancji jest umową cywilnoprawną. Nic nie szkodzi na
> przeszkodzie, by gwarantem był i producent i sprzedawca - każdy na
> swoich zasadach.
sprzedawca odesłał mnie z kwitkiem do producenta
z tego co już wyczytałem mogę reklamować u sprzedawcy jako towar
niezgodny z umową?
-
4. Data: 2015-10-30 20:02:35
Temat: Re: Gwarancja na komputer lenovo
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu piątek, 30 października 2015 18:28:59 UTC+1 użytkownik Tero napisał:
> Kupiłem komputer lenovo w dniu 15.11.2014, (faktura zakupu-nowy w
> sklepie bitkomputer)
>
> Głowę dam że w chwili zakupu sprzedawca informował mnie że gwarancja
> wynosi 2 lata.
>
> Problem jest następujący:
> po sprawdzeniu na stronie lenovo po numerze seryjnym okazuje się że data
> zakupu to 12.08.2014 a gwarancja była 1 rok i wygasła 11.10.2015
>
>
> jak reklamować ten sprzęt? u sprzedawcy u producenta?
Dzwoń na infolinie Lenovo. Dwa laptopy ich miałem i zawsze przez infolinie ew sprawy
gwarancyjne załatwiałem.
-
5. Data: 2015-10-31 00:54:34
Temat: Re: Gwarancja na komputer lenovo
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 30 Oct 2015, Robert Tomasik wrote:
> W dniu 30-10-15 o 18:29, Tero pisze:
>> Głowę dam że w chwili zakupu sprzedawca informował mnie że gwarancja
>> wynosi 2 lata.
[...]
> W sklepie. Umowa gwarancji jest umową cywilnoprawną. Nic nie szkodzi na
> przeszkodzie, by gwarantem był i producent i sprzedawca - każdy na swoich
> zasadach.
To prawda.
Pic w tym, że w przypadku gwarancji obowiązuje "to co na kwicie",
a poparte jest prawem kupującego do żądania owego kwitu, w postaci
papierowej (nie musi być pisemna "w rozumieniu KC").
A kupujący na razie zeznał że dostał USTNE zapewnienie o istnieniu
takiej gwarancji, a nie samą gwarancję.
Nie dostał więc... nic.
pzdr, Gotfryd
-
6. Data: 2015-10-31 00:58:07
Temat: Re: Gwarancja na komputer lenovo
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 30 Oct 2015, Tero wrote:
> sprzedawca odesłał mnie z kwitkiem do producenta
>
> z tego co już wyczytałem mogę reklamować u sprzedawcy
> jako towar niezgodny z umową?
Możesz.
O ile jesteś "konsumentem".
Problem uboczny jest taki, że w przypadku "niezgodności"
przez pół roku domniemuje się przyczynę "leżącą w towarze",
a później już ono nie obowiązuje, więc możliwe są jakieś
cyrki przy oporze sprzedawcy.
Przy gwarancji jest ten plus, że o ile jest dobrowolna,
o tyle jej reguły - JAKIEŚ - z definicji są spisane.
pzdr, Gotfryd
-
7. Data: 2015-11-02 09:02:19
Temat: Re: Gwarancja na komputer lenovo
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
W dniu 2015-10-31 00:58, Gotfryd Smolik news pisze:
> On Fri, 30 Oct 2015, Tero wrote:
>
>> sprzedawca odesłał mnie z kwitkiem do producenta
>>
>> z tego co już wyczytałem mogę reklamować u sprzedawcy
>> jako towar niezgodny z umową?
>
> Możesz.
> O ile jesteś "konsumentem".
> Problem uboczny jest taki, że w przypadku "niezgodności"
> przez pół roku domniemuje się przyczynę "leżącą w towarze",
> a później już ono nie obowiązuje, więc możliwe są jakieś
> cyrki przy oporze sprzedawcy.
> Przy gwarancji jest ten plus, że o ile jest dobrowolna,
> o tyle jej reguły - JAKIEŚ - z definicji są spisane.
Oj chyba to sie prawie rok temu zmieniło :) Np teraz przez rok trwania
odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada
lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja
ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że
wada powstała z winy konsumenta.
--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl