  • 1. Data: 2008-02-17 12:52:41
    Temat: Gwarancja czy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową?
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Witam

    Mam następujący problem: jestem szczęśliwym posiadaczem telewizora na
    który producent dołączył gwarancję na 12 miesięcy niestety telewizor
    zepsuł się 2 miesiące po tych 12 miesiącach od zakupu. Czy mogę w takim
    przypadku wystąpić bezpośrednio z roszczeniem do sprzedawcy o uznanie
    niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową zgodnie z art. 10 art. Ustawy
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176, który stanowi,
    że "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    tego towaru kupującemu"

    Z poważaniem mauser50

  • 2. Data: 2008-02-17 12:55:06
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    > tego towaru kupującemu"

    oczywiscie, powinienes tylko dowiesc ze usterka istniala w momencie
    zakupu telewizora.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 3. Data: 2008-02-17 13:37:59
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > oczywiscie, powinienes tylko dowiesc ze usterka istniala w momencie
    > zakupu telewizora.

    A ponoć w ciągu pierwszych 6ciu miesięcy dowód tego, że nie istniała
    spoczywa na sprzedawcy.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2008-02-17 13:50:16
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > A ponoć w ciągu pierwszych 6ciu miesięcy dowód tego, że nie istniała
    > spoczywa na sprzedawcy.

    "telewizor zepsuł się 2 miesiące po tych 12 miesiącach od zakupu"

    to tak troche pozniej...

  • 5. Data: 2008-02-17 19:24:00
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > to tak troche pozniej...

    Ale może w sklepie też tego nie zauważą i od razu oddadzą kasę :-)

    K.