  • Data: 2013-05-22 13:33:21
    Temat: Grzywna
    Od: "Garg 07." <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam do zapłacenia 1700 zl grzywny (1500 + 200 koszty postępowania). Był
    browarek, rowerek, straż wiejska i 0,8 promila. Bywa ... trzeba było myśleć.
    Poddałem się dobrowolnie karze, dostałem grzywnę (nie byłem karany). Sprawa
    była na początku kwietnia, a z prokuraturą "dogadywałem się" w lutym. Pod
    koniec kwietnia straciłem pracę, cały czas jej szukam. Czekam aż z sądu
    przyjdzie wezwanie do zapłaty grzywny.

    Pytania:

    1. Czy mogę wystąpić o zwolnienie z opłaty za koszty postępowania. Jak to
    uzasadnić?
    2. Z ustawy z 6/06/1997 KKW z art 44 do 52 wynika, że mogę prosić o
    rozłożenie grzywny na raty. Jak się to robi?
    3. Co zrobić żeby w moim wypadku zastosować art 51 p. 1 - umorzenie grzywny.
    Czy fakt, że mam na utrzymaniu rodzinę i jestem jedynym jej żywicielem coś
    tu da?