  • 31. Data: 2005-10-04 09:25:46
    Temat: Re: Gazety, magazyny..mozna tak?
    Od: Ktoś <z...@o...pl>

    Kira napisał(a):
    > Re to: skillya [Tue, 04 Oct 2005 00:03:59 +0200]:

    > W zasadzie to chyba nie. Parę razy mi się zdarzyło, że na
    > opakowaniu było coś innego niż mi podliczyli, no i z miną
    > śmiertelnie zdziwionej istotki mówiłam "jak to...? A tutaj
    > mam tyle..." -- i się nagle okazywało, że jednak tyle ;)
    > Skądś się to chyba brało...
    >

    > Kira
    Porada prawna od prawnika zadaje klam temu co mowicie.
    Ja nie wiem czy tu nie ma kompetentnych osob?!
    Towar-gazete moge sprzedac za tyle ile mi sie zewnie podoba doliczajac
    np. koszty przywozu, utrzymania miejsca, czy tez zwyczajnie marze.
    Widze ze z kompetencja tu sa problemy, albo kompetentne osoby sa zajete.
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2005-10-04 12:07:37
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Ktoś [Tue, 04 Oct 2005 11:25:46 +0200]:

    > Porada prawna od prawnika zadaje klam temu co mowicie.
    > Ja nie wiem czy tu nie ma kompetentnych osob?!

    No ja prawnikiem zdecydowanie nie jestem :) To powyżej
    to li tylko z doświadczeń własnych przy zakupach ;)

    Kira

  • 33. Data: 2005-11-02 09:14:07
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    Przeczytałem ten cały watek i pomtyslałem, że:

    czy nie chodzi tu o prawo mówiace o obowiazku sprzedaży towaru za cene
    jak jest na nim uwidoczniona? (prawnie wiaząca oferta handlowa), a jak
    przy towarze jest kilka cen np jedna na opakowaniu a druga na jakiejs
    kartce pod opakowaniem to nie ma sprzedawca sprzedać za cene nizszą z
    tych dwóch?
    i czy w połaczeniu z tym ze nie wolno tej ceny na opakowaniu zakleić (bo
    jesli wolno to sprawa jest rozwiazana) to wystawienie takiego opakowania
    z cena oznacza oferte handlowa w rozumieniu K.C.?

    i mysle ze takie cos (np. gazety) mozna ominąc poprzez sprzedaz jako
    rzecz bibliofilską, kolekcjonerska itd.. a nie jako towar o zwykłe
    uzytecznosci (czyli sprzedajemy taka gazette nie jako zwykłą gazete ale
    jako numer archiwalny)

  • 34. Data: 2005-11-02 13:35:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    ktos wrote:
    > Sytuacja hipotetyczna, kupuje gazete powiedzmy Klaudi-usza (pismo dla
    > kobiet) za 10 zl, i chce sprzedac za 50 wysawiajac normlanie fakture na
    > 50zl, moge tak zrobic?

    Jedyny problem to żeby kupujący był świadomy tego manewru, żeby nie wyszło
    na to że oszukujesz go na cenie. Odsprzedaż z zyskiem (z paroma wyjątkami)
    nie jest zabroniona.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>