  • 11. Data: 2008-04-21 18:11:30
    Temat: Re: [Gazeta Prawna] W temacie zameldowania plany MSWiA
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej wrote:

    > Nasza Najjaśniejsza powinna każdemu obywatelowi dać BEZPŁATNIE podpis
    > kwalifikowany akceptowany przez całą administrację. Załatwia też problem
    > z wieloma innymi kwestiami.
    >
    > Estonia udowodniła, że można.

    Tyle tylko że w samej Warszawie mieszka więcej ludzi niż w *całej* Estonii.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 12. Data: 2008-04-21 20:28:21
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr Kubiak pisze:
    > Tyle tylko że w samej Warszawie mieszka więcej ludzi niż w *całej* Estonii.

    No tak, tylko jaki to ma związek? Chciałeś zauważyć, że z racji małej
    ludności Estonia poniosła zdecydowanie większe koszty per capita?

    btw, takie metody jak elektroniczne przetwarzanie dokumentów wdraża się
    właśnie z chęci udrożnienia biurokracji i gmina nie bardzo potrzebuje,
    zaś na poziomie administracji krajowej rozwiązanie to staje się po
    prostu konieczne.

    Prawie na pewno wiek XXI przyniesie nam takie zjawiska jak outsourcing
    administracji publicznej. Już _obecnie_ przygotowało projekt
    rozporządzenia zakładającego, że przedsiębiorcy z Warszawy obsługiwani
    będą przez UKS z Białegostoku.

    Pomyśl więc co jest dla administracji wiekszym wyzwaniem w skali lat -
    wdrożyć pełny obieg dokumentów cyfrowych czy nie wdrożyć?

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 13. Data: 2008-04-21 20:31:10
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2008 00:46:16 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Takie były założenia ustawy o podpisie elektronicznym. Tylko potem - w
    > mojej ocenie - znalazły sie osoby, które postanowiły na tym zarobić.

    No tak, ale w czym to przeszkadza rozdawać podpisy elektroniczne też za
    darmo ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 14. Data: 2008-04-21 20:59:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:fuitil$ibd$1@achot.icm.edu.pl...

    > No tak, ale w czym to przeszkadza rozdawać podpisy elektroniczne też za
    > darmo ?

    Jak wiadomo, dawanie czegoś darmo zmniejsza popyt na tę samą usługę w
    wersji płatnej.

  • 15. Data: 2008-04-21 21:19:10
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    > No tak, tylko jaki to ma związek?

    Estonia nie udowodniła że można. Estonia udowodniła, że można to zrobić
    w kraju jej wielkości.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2008-04-21 21:27:05
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr Kubiak pisze:
    > Estonia nie udowodniła że można. Estonia udowodniła, że można to zrobić
    > w kraju jej wielkości.

    Podaj więc jedną obiektywną przeszkodę, by nie dało się to wykonać dla
    większej liczby mieszkańców?

    Podejrzewam nawet, że kozystając z efektu skali dałoby się to zrobić o
    wiele taniej per capita niż zrobili to oni.

  • 17. Data: 2008-04-21 21:54:33
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej wrote:

    > Podaj więc jedną obiektywną przeszkodę, by nie dało się to wykonać dla
    > większej liczby mieszkańców?

    Nie powiedziałem że się nie da. Powiedziałem tylko, że Estonia nie jest
    na to dowodem.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 18. Data: 2008-04-22 02:37:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Jego zdaniem meldunek na pobyt stały ułatwia obywatelowi życie. Wskazuje
    > bowiem odpowiedni urząd, określa organy, które są dla obywatela właściwe,
    > np. przy wydawaniu prawa jazdy oraz świadczeniu innych usług.
    >
    > - Jeżeli nie będzie meldunku na pobyt stały, to nie będzie można np.
    > ustalić, w którym lokalu wyborczym mamy oddawać głosy w wyborach - tłumaczy
    > Marek Chmaj.

    Ktos ciagle jeszcze siedzi zakutym łbem w komunie.

  • 19. Data: 2008-04-22 02:39:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Ciekawe, co z pozostałymi dokumentami? Znając życie, zapomną ;-)
    > Zresztą w tym momencie DO traci (i tak nędzne) podstawy bytu. Te same
    > dane znajdują się chociażby w paszporcie. Pszport dodatkowo zawiera dane
    > biometryczne, których brak w DO.
    >
    > M.

    Siedź cicho, bo za dwa lata zapłacisz kolejne 35 zl za przymusowa
    wymiane dowodu na biometryczny

  • 20. Data: 2008-04-22 02:41:56
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr Kubiak pisze:
    > Nie powiedziałem że się nie da. Powiedziałem tylko, że Estonia nie jest
    > na to dowodem.

    Piotrze, chyba się zakręciłeś.

    Jeśli Estonia to *zrobiła*, to jest to chyba dowodem na to, że się *da
    zrobić*. Nieprawdaż?

    A jeśli chodzi Ci o możliwość wprowadzenia w Polsce to nie podałeś
    żadnej obiektywnej przeszkody. Jakoś wiele innych rozwiązań w skali
    kraju dało się dobrze zrobić. Pod warunkiem, że nie wdrażał tego Prokom. ;)