  • 1. Data: 2006-06-19 10:18:28
    Temat: Garaż blaszany
    Od: m...@w...pl

    Proszę o pomoc osoby, które znają się trochę na przepisach
    prawnych. Posiadam garaż blaszany ale z wylaną podłogą czyli taki,
    który pomimo konstrukcji nie da się przesunąć. Właścicielem
    gruntu jest gmina- konkretniej MZBM, tak samo jak budynku, którego
    ściana graniczy z garażm. w tym budynku jest wilgoć. Zażądano ode
    mnie umieszczenia rynien na dach co też uczyniłam. Po kilku
    miesiącach bez jakiegokolwiek oddzewu ze strony MZBM dostałam
    wiadomość, że mam garaż przesunąć o ponad metr. Decyzja na
    piśmie przyszła do domu ale bez jakiejkolwiek podstawy prawnej. Czy
    MZBm ma prawo zażądać ode mnie przesunięcia garażu? Grożą
    rozwiązaniem umowy. Czy mogę się domagać wyznaczenia mi innego
    gruntu? Dzięki wielkie

  • 2. Data: 2006-06-19 10:42:26
    Temat: Re: Garaż blaszany
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    m...@w...pl [###m...@w...pl.###] napisał:

    Postaw się w sytuacji włąściciela tej ściany, która jest zawilgocona.

    Generalnie, ponieważ garaż ten nie jest nieruchomością, to wylewkę
    robiłeś już na swoje ryzyko. Mogą zażądać nie tylko przesunięcia tego
    garażu, ale i skucia tego kawałka betonu przy ścianie.

  • 3. Data: 2006-06-20 06:12:53
    Od: "caroline" <m...@w...pl>

    Witam, na postawienie w tym miejscu garażu blaszanego właśnie z
    taką wylewką MZBM wyraził zgodę. Poza tym zawilgocenie ściany jest
    wynikiem ok 30 lat żywotności budynku bez rynien. Garaż stoi w
    okolicy ok. 0,5 m od ściany. Zgadzam się, że wilgoć w domu nie jest
    niczym przyjemnym tyle, że główną winę ponosi MZBM, jako główny
    zarządca, który nie dopilnował w odpowiednim czasie interesów
    lokatorów. ZA dużo tu rozpisywania. Dzięki za wypowiedź.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-06-20 18:56:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    caroline [###m...@w...pl.###] napisał:
> [...]
    > zarządca, który nie dopilnował w odpowiednim czasie interesów
    > lokatorów. ZA dużo tu rozpisywania. Dzięki za wypowiedź.

    Ja nie winię Ciebie za tę wilgoć. Tylko postuluję, byś się postawił w
    sytuacji strony przeciwnej. jeśli MZBM wyraził zgodę na wykonanie
    wylewki, to nie może od Ciebie się domagać jej skucia. I tyle zmienia
    to w stanie prawnym.