  • 1. Data: 2008-05-29 20:00:23
    Temat: Garaz a księga wieczysta
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    Mam pytanie dotyczace garazu podziemnego i ksiegi wieczystej. Jest
    mieszkanie wlasnosciowe kupowane od dewelopera razem z garazem. Na
    mieszkanie jest ksiaga wieczysta. Czy na garaz musi byc oddzielna ksiąga (o
    oddzielnym numerze)? Garaz jest wspomniany w samym akcie notarialnym ale nie
    ma dla niego oddzielnej ksiegi wieczystej. Co mowia przepisy na ten temat?
    Jest to garaz podziemny gdzie udzial w calosci stanowi 1/n gdzie n to liczba
    mieszkan.

    Bylbym wdzieczny za wszelkie komentarze, ewentualnie sugestie co do
    poszukiwan dodatkowej wiedzy.

    Pzdr.,
    uC

  • 2. Data: 2008-05-29 20:33:08
    Temat: Re: Garaz a księga wieczysta
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    uC <b...@u...uc> napisał(a):

> [...]
    > mieszkanie wlasnosciowe kupowane od dewelopera razem z garazem. Na
    > mieszkanie jest ksiaga wieczysta. Czy na garaz musi byc oddzielna ksiąga (o

    Nie musi być, aczkolwiek może, jeśli garaż jest odrębną nieruchomością.
    Szczegóły znajdziesz w akcie notarialnym sprzedaży (ew. ustanowienia odrębnej
    własności i sprzedaży) lokalu - tam powinien być określony status prawny garażu.
    A jesteś pewny że ten udział wynosi 1/ilość mieszkań? To by wskazywało na
    odrębną nieruchomość (chyba że mieszkania są równej powierzchni), a przy
    garażu podziemnym wydaje mi się to dziwne.
    Bardziej typowa byłaby sytuacja, że garaż byłby po prostu częścią
    nieruchomości wspólnej i wtedy udział byłby określony jako powierzchnia
    twojego mieszkania/przez suma powierzchni wszystkich mieszkań w danej
    nieruchomości.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-05-29 21:03:11
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "kuba " <j...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > nieruchomości wspólnej i wtedy udział byłby określony jako powierzchnia
    > twojego mieszkania/przez suma powierzchni wszystkich mieszkań w danej

    W sumie nie wiem czy garaz jest odrebna nieruchomoscia. Sa mieszkania ktore
    maja oddzielna ksiege wieczysta na miejsce garazowe, wtedy jest tam
    okreslony procentowy udzial w calosci wielkosc w m2. Sa tez mieszkania w
    ktorych nie ma oddzielnej ksiegi wieczystej na garaz a w ksiedze dotyczacej
    mieszkania jest tylko wzmianka o stanowisku garazowym i procentowym udziale
    w powierzchni calego garazu. Tak na prawde chodzi mi o to czy powinienem sie
    starac o oddzielna ksiege wieczysta, moze jest to niedopelnienie dowelopera
    ze jej nie ma?

    Co do udzialu w powierzchni to nie wiem do konca czy jest to 1/n bo tak
    sugerowalby moj przypadek i liczba mieszkan, aczkolwiek niektorzy maja inny
    udzial.

    Pzdr.,
    uC

  • 4. Data: 2008-05-29 21:20:52
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    uC <b...@u...uc> napisał(a):

    > W sumie nie wiem czy garaz jest odrebna nieruchomoscia. Sa mieszkania ktore
    > maja oddzielna ksiege wieczysta na miejsce garazowe,

    nie można mieć odrębnej księgi wieczystej na miejsce garażowe :) Można być co
    najwyższej wpisanym w księdze wieczystej nieruchomości "garażowej" jako
    współwłaściciel.

    Patrz wyżej.