  • 61. Data: 2004-10-17 16:52:21
    Temat: Re: GG - podmiana banera
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:cktthc$los$1@serwus.bnet.pl...

    > A widziałeś gdzieś nazwy sklep na drzwiach? Pojawiają się nazwy własne
    > zazwyczaj.

    Na drzwiach? Czasem bywają. Za to we wpisie do działaności gospdoarczej, to
    z reguły bywa to określane jako "prowadzenie sprzedaży". W takim wypadku
    odmowa sprzedaży klientowi bez istotnej przyczyny jest wykroczeniem.

    > Czyli wystarczy nie nazywać mojego punktu sklepem, ale klubem i już jest
    OK?

    Oczywiście. Tu chodzi po prostu o zasadę. Sklep jest dla wszystkich. Klub
    dla wybranych. Kwestia, jak te osoby wybierasz.

    > Jak zwał, tak zwał.

    Z punktu widzenia prawa akurat nie. Do klubu nie musisz wszystkich
    wpuszczać. Bywają takie, że musisz mieć rekomendacje kilku osób, by wejść i
    nikt nie wybrzydza.

  • 62. Data: 2004-10-17 16:53:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cku4gs$17ld$1@news2.ipartners.pl...

    > Tia, tylko nie ma żadnych zabepieczeń kodowych.

    Jak zostawiasz nie zamknięty rower przed sklepem, to Twoim zdaniem każdy
    może sobie wziąć? No przecież nie zabezpieczony :-)

  • 63. Data: 2004-10-17 16:57:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cku5a2$1819$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie. W regulaminie jest wyraśnie napisane, że "korzystanie jest
    > bezpłatne" :)

    A jest płatne? Jak będzie napisane, że darmowe, to daj znać :-) To podobnie
    jak z tym tankowaniem za darmo na stacjach paliw latem.

    > Istnieje kilka możliwości, przykładowo:
    >
    > (1) Sms-express pobiera ustaloną wcześniej kasę za
    > zamieszczenie/wysyłanie reklamy do wszystkich swoich użytkowników, a
    > reklamodawcy uznają, że cena jest warta tego na podstawie generownego na
    > serwerze ruchu - wtedy nikt nie traci, tylko oszacowanie liczby osób,
    > które widziały reklamę różni się od rzeczywistości.

    O widzisz? reklamy!

    > A równie dobrze ktoś mógłby sobie zasłonić okienko na reklamy innym,
    > oknem - ustawionym na permanentne bycie na wierzchu.

    Drobne oszustwo, raczej trudne do udowodnienia.

    > (2) Komunikator dostaje adres z którym ma się łączyć, żeby pokazać
    > reklamę, połączenia są zliczane i od każdego idzie parę groszy. IMHO
    > wariant mało realny, bo serwery z reklamami musiałyby być niezależne, a
    > zdaje się łączy się z jednym adresem (i wtedy licznik jest taki, jaki
    > podaje sms-express)

    O, znowu reklamy jako wynagrodzenie.

    > Tak na marginesie: podobne rozwiązanie ma Tlen. GG użyłem tylko do
    > rejestracji, potem - za czasów Windows - korzystałem z komunikatora
    > tlenowego (więc nie wiem, czy podobnie nie jest to realizowane w GG).
    > Tam też teoretycznie pojawiały się reklamy. Tylko że reklamy zawsze były
    > we flash-u czy może active-x, komunikator sam ich nie obsługiwał tylko
    > tworzył w sobie okienko obsługiwane przez Internet Explorer, a ja w IE
    > miałem (ze względów bezpieczeństwa) te dodatkowe bajery wyłączone.

    Ja też :-)

    > Program - 'firmowy' (przynajmniej dla tlenu). Reklam - brak. Teraz
    > rozważ taką sytuację... Regulaminu Tlenu nie łamię, a reklam nie oglądam
    > - czyli wg. Ciebie 'kradnę' ten cały 'abonament'.

    Moim zdaniem nie, bo w regulaminie nie napisano, że masz obsługiwać flash-a
    albo active. Jakby autor chciał, by bez tego nie działo, to przecież program
    mógł by to sprawdzać. A nie sprawdza.

  • 64. Data: 2004-10-17 16:58:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cku62u$18kk$1@news2.ipartners.pl...
    > O, właśnie - zainstalowałem sobie na próbę _oryginalne_ GG pod... WinE
    > (emulator windows dla linuxa).
    >
    > Nawet działa :)
    >
    > Tylko....... nie widać reklam. Regulaminu ne łamię (oryginalny program).
    > Ale reklam nie widzę.
    >
    > I co mi zrobicie? ;-> (to do tych piętnujących nieoglądanie reklam
    > poprzez stosowanie tych 'nieautoryzowanych')

    Nic, bo nie łamiesz regulaminu. Masz oglądać oryginalnym programem.

  • 65. Data: 2004-10-17 18:03:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem nie, bo w regulaminie nie napisano, że masz obsługiwać flash-a
    > albo active. Jakby autor chciał, by bez tego nie działo, to przecież program
    > mógł by to sprawdzać. A nie sprawdza.

    No dobrze - to teraz mi wyjaśnij, jaka jest faktyczna różnica pomiędzy
    sytuajcą, w której używasz innego programu, który reklam nie wyświetla,
    a używaniem 'oryginału', któryz takich czy innych względów wyświetlić
    reklam nie potrafi?

  • 66. Data: 2004-10-17 19:31:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ckuc4p$1c3m$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > sytuajcą, w której używasz innego programu, który reklam nie wyświetla,
    > a używaniem 'oryginału', któryz takich czy innych względów wyświetlić

    Używając ich programu nie łamiesz ich reguł gry. To, że są bzdurne i
    dziurawe, to inna sprawa.
    Właściciel tej bazy życzy sobie, byś korzystał z jego programu. Innych
    ograniczeń nie przedstawił. Gdyby warunkiem korzystania z bazy było
    oglądanie reklam, to byś łamał te reguły - ale nie jest. Ot, taki formalizm.

  • 67. Data: 2004-10-17 22:20:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 17. października 2004 18:52 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

> [...]
    > to z reguły bywa to określane jako "prowadzenie sprzedaży". W takim
    > wypadku odmowa sprzedaży klientowi bez istotnej przyczyny jest

    Ja też miałem we wpisie wiele rzeczy. Czy muszę je mieć akurat w ofercie?
    Poza tym -- przecież może to być sprzedaż członkom klubu!

    > OK?
    > Oczywiście. Tu chodzi po prostu o zasadę. Sklep jest dla wszystkich. Klub
    > dla wybranych. Kwestia, jak te osoby wybierasz.

    np. tak: ,,wszyscy poza oszołomami z plecakami, nabuzowanymi złoscią, żeby
    tylko dokopać ochroniarzowi i wszystkim wokoło pokazać, że ochrona to takie
    małe gówno.''

    No wiem, dlatego mówię -- kwestia nazwy

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 68. Data: 2004-10-17 22:33:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Właściciel tej bazy życzy sobie, byś korzystał z jego programu. Innych
    > ograniczeń nie przedstawił. Gdyby warunkiem korzystania z bazy było
    > oglądanie reklam, to byś łamał te reguły - ale nie jest. Ot, taki formalizm.

    OK, zgoda - ale w takim razie uprzejmie proszę nie wyjeżdżać z
    argumentami związanymi z "unikaniem opłat 'abonamentowych' poprzez nie
    oglądanie reklam", dobrze? ;->

  • 69. Data: 2004-10-17 22:34:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > np. tak: ,,wszyscy poza oszołomami z plecakami, nabuzowanymi złoscią, żeby
    > tylko dokopać ochroniarzowi i wszystkim wokoło pokazać, że ochrona to takie
    > małe gówno.''

    Oszołomami to są ci idioci, co wymyślili te antyplecakowe zasady.
    Przecież nawet na logikę: łatwiej jest coś niepostrzeżenie ukryć w
    'połach płaszcza' niż w plecaku który, jak sama nazwa wskazuje, znajduje
    się z reguły na plecach.

  • 70. Data: 2004-10-17 22:41:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 18. października 2004 00:34 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Andrzej Lawa:

> [...]
    > Przecież nawet na logikę: łatwiej jest coś niepostrzeżenie ukryć w
    > 'połach płaszcza' niż w plecaku który, jak sama nazwa wskazuje, znajduje

    Po raz kolejny tłumaczę, że nie chodzi li tylko o kradzieże, ale o
    zakłócanie porządku pakowaniem się z plecakiem w tlum