  • 1. Data: 2004-10-05 16:23:44
    Temat: Sprzedaz-kupno mieszkania
    Od: "Jurek_nurek" <n...@o...pl>

    Witam,
    czy ktos moglby wypowiedziec sie w nastepujacej kwestii:
    POsiadam mieszkanie ( 27,5 m2) , kawalerka. Kupiona w marcu 2003 czyli ie
    uplynelo jeszcze 5 lat od dnia zakupu. Che ja sprzedac gdyz mam na oku
    podobne metrazowo ( 27,8) ale do totalnego remontu. Czyli sprzedaje
    mieszkanie powiedzmy za 100 tys a kupuje za 50. Powinienem zaplacic podatek
    od sprzedazy ale ja bede musial w remont tego "nowego" wlozyc conajmniej 40
    jak nie 50 tys. Wiec jakby zamieniam mieszkania. Czy pomijajac oplaty
    hipoteczne itp. US uwzgledni w jakis sposob (rachunki??) remont tego nowego
    mieszkania i potraktuje jak zamiane a nie jak sprzedaz z zyskiem tego
    poprzedniego ?? Czy podatekj zaplace od roznicy czy od calosci?? Musze
    gdzies mieszkac a powodem sprzedazy i kupna innego jest chec zmiany
    lokalizacji. Jak ten problem rozgryzc??

    z gory dziekuje za wszelkie wskazowki
    pozdrawiam

    Jerzy Jasiurkowski

  • 2. Data: 2004-10-06 16:40:35
    Temat: Re: Sprzedaz-kupno mieszkania
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cjuhpu$13l$1@mamut.aster.pl>, Jurek_nurek wrote:
> [...]
    > hipoteczne itp. US uwzgledni w jakis sposob (rachunki??) remont tego nowego
    > mieszkania i potraktuje jak zamiane a nie jak sprzedaz z zyskiem tego

    Podejrzewam, że nie.

    Czy podatekj zaplace od roznicy czy od calosci?? Musze
    > gdzies mieszkac a powodem sprzedazy i kupna innego jest chec zmiany
    > lokalizacji. Jak ten problem rozgryzc??

    Zadzwonić do kilku USów, jeśli zeznania będą się różniły, napisać
    pismo z zapytaniem do własnego US.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 3. Data: 2004-10-06 20:18:38
    Od: "Jurek_nurek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości

    dzieki

    pozdrawiam

    J.J.

  • 4. Data: 2004-10-09 20:43:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Oct 2004, Jurek_nurek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ od sprzedazy ale ja bede musial w remont tego "nowego" wlozyc conajmniej 40
    >+ jak nie 50 tys. Wiec jakby zamieniam mieszkania.

    Umowa zamiany jest umową nazwaną... art. 603 KC;
    To co ty robisz to NIE JEST zamiana !

> [...]
    >+ mieszkania i potraktuje jak zamiane a nie jak sprzedaz z zyskiem tego

    Primo: NTG ! (grupa .podatki).
    Ad rem: bardzo wątpię :] (po polsku: jedyny znany przepis który na
    to pozwala był stosowany jedynie na niekorzyść podatnika i został
    uchylony przez TK; IMHO nie ma szans !).

    >+ Czy podatekj zaplace od roznicy czy od calosci??

    Zajrzyj do ustawy - od *przychodu* (czyli "całości").

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-09 22:38:03
    Od: "Jurek_nurek" <n...@o...pl>

    > Primo: NTG ! (grupa .podatki).

    zgadzam sie, juz znalazlem wlasciwa

    co do reszty to niekoniecznie. Jeslipieniadze ze sprzedazy przeznacze na
    nowe mieszkanie to nie jest to "zamiana" w swietle prawa ale podatku nie
    place.

    Jeli juz udzielasz informacji to prosze o rzetelne gdyz tematem jestem
    zainteresowany na powaznie. Ale jak juz napisales NTG wiec EOT.

    pozdrawiam serdecznie

    J.J.

  • 6. Data: 2004-10-11 23:07:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Oct 2004, Jurek_nurek wrote:
    [...]
    >+ co do reszty to niekoniecznie. Jeslipieniadze ze sprzedazy przeznacze na
    >+ nowe mieszkanie to nie jest to "zamiana" w swietle prawa ale podatku nie
    >+ place.

    Fakt. Mój błąd bo jest zwolnienie...

    pozdrowienia, Gotfryd