  • 11. Data: 2004-10-06 22:06:38
    Temat: Re: GG - podmiana banera
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli chamska ingerencja i oszukiwanie. Popatrz na to tak:
    >
    > ,,W skrocie polega to na podmianie adresu www.mbank.com.pl na jakis
    > moj.''

    No dobra, a gdyby w umowie pomiędzy dostawcą internetu a klientem był
    punkt mówiący, że klient wyraża zgodę na podmianę niektórych adresów?
    Oczywiście byłoby to odpowiednio niejasno napisane - np. że wyraża
    zgodę na zastąpienie bannerów reklamowych w GG komunikatami o stanie
    sieci. To samo w regulaminie, itd.

    I np. usługa z podmienianiem - 50 zł, bez podmieniania - 100 zł (no
    bo trzeba ponieść koszty powiadaniamia użytkownika o stanie sieci przez
    telefon, a to dodatkowe etaty, bla bla bla).

    Czy teraz będzie wszystko w porządku? Wobec użytkownika i wobec twórców
    GG? Czy to jest 'naruszanie tajemnicy korespondencji'? Przecież to jest
    za zgodą użytkownika - tak jak filtry antyspamowe i programy antywirusowe.

    P.

  • 12. Data: 2004-10-06 22:29:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paszczak wrote:

> [...]
    > Oczywiście byłoby to odpowiednio niejasno napisane - np. że wyraża
    > zgodę na zastąpienie bannerów reklamowych w GG komunikatami o stanie

    Niejasno napisane... [ocenzurowane niecenzuralne słowo, piętnujące m.in.
    twoje pochodzenie]

    Że też takich bezczelnych, zasmarkanych oszustów ziemia w ogóle nosi!!!

    [ciach]

    > Czy teraz będzie wszystko w porządku? Wobec użytkownika

    Nie.

    > i wobec twórców GG?

    Zdecydowanie nie.

    > Czy to jest 'naruszanie tajemnicy korespondencji'? Przecież to jest
    > za zgodą użytkownika

    Celowe wprowadzenie w błąd. Taka zgoda sie nie liczy.

    > - tak jak filtry antyspamowe i programy antywirusowe.

    One blokują - a nie podmieniają.

  • 13. Data: 2004-10-06 22:51:35
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > Że też takich bezczelnych, zasmarkanych oszustów ziemia w ogóle nosi!!!

    Och, od wczoraj żyjesz na tym świecie?

    > Nie.

    > Zdecydowanie nie.

    Sprecyzuję pytanie - czy będzie w porządku z prawnego punktu widzenia
    (nie moralnego, itp.)? Jeśli nie - to dlaczego?

    > Celowe wprowadzenie w błąd. Taka zgoda sie nie liczy.

    W powyższym przykładzie nie było wprowadzania w błąd - zastąpienie
    reklam informacjami o stanie sieci (czy też czymś innym, do czego
    pytający w pierwszym poście tego podmieniania potrzebował). Tylko całość
    zorganizowana tak, żeby użytkownik nie miał wyjścia (np. zniżka za możliwość
    podmieniania).

    > One blokują - a nie podmieniają.

    Nie tylko - niektóre obcinają załączniki, zastępują je informacją
    o wirusie, dodają [SPAM] w nagłówku, itp. A najsampierw przeglądają
    wnikliwie maila od A do Z. Za zgodą użytkownika oczywiście.

    P.

  • 14. Data: 2004-10-07 10:25:26
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-10-06, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Niejasno napisane... [ocenzurowane niecenzuralne słowo, piętnujące m.in.
    > twoje pochodzenie]
    >
    > Że też takich bezczelnych, zasmarkanych oszustów ziemia w ogóle nosi!!!

    Ja akurat korzystam z Jabbera, to mnie to pikuś - ale, tak z punktu widzenia
    konsumenta, to w rzeczy samej o wiele bardziej użyteczna byłaby wspomniana
    informacja o działaniu sieci, niż "zaliczanie reklam"...

    I druga sprawa: jakiś czas temu przeczytałem na Interii o takim pudełku,
    które można (podobno) kupić w Niemczech - a które to pudełko wyłącza obraz
    względnie zmienia na inny (z taśmy?) w trakcie emisji reklam w TV. To też
    oszustwo? Ja to pudełko kupię, jak tylko będę mógł - reklamy mnie kompletnie
    nie interesują
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 15. Data: 2004-10-07 11:58:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbigniew B. wrote:

    > Ja akurat korzystam z Jabbera, to mnie to pikuś - ale, tak z punktu widzenia
    > konsumenta, to w rzeczy samej o wiele bardziej użyteczna byłaby wspomniana
    > informacja o działaniu sieci, niż "zaliczanie reklam"...

    Wiesz, co innego za pełną i świadomą zgodą zainteresowanej osoby. A co
    innego takie celowe formułowanie umowy, żeby wprowadzić laika w błąd.

    Ja akurat 'siedzę' na Linuxie i używam GnuGadu, które reklam w ogóle nie
    ma nawet w planach wyświetlać (a ani Tlen, ani GG nie są zainteresowane
    tą platformą).

  • 16. Data: 2004-10-07 15:48:18
    Od: Piecu <p...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Oglądanie tych bannerów, to forma wynagrodzenia za używanie darmowego GG.

    Czy w takim razie korzystanie z innych programów obsługujących protokół
    GG też jest niedozwolone?

    --
    ____ _
    | _ \(_) ___ ___ _ _ piecu(malpka)go2.pl gg:1277308
    | |_) | |/ _ \/ __| | | | --------------------------------
    | __/| | __/ (__| |_| | "jutro to dziś - tyle, że jutro"
    |_| |_|\___|\___|\__,_| Sławomir Mrożek (1981)

  • 17. Data: 2004-10-07 15:49:52
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-07 17:48, Piecu wrote:

    > Czy w takim razie korzystanie z innych programów obsługujących protokół
    > GG też jest niedozwolone?

    Na pewno jest niezgodne z regulaminem GG.
    KJ

  • 18. Data: 2004-10-07 15:54:33
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-10-07, Piecu <p...@g...pl> wrote:

    > Czy w takim razie korzystanie z innych programów obsługujących protokół
    > GG też jest niedozwolone?

    O ile pamiętam ich regulamin, to wyraźnie zastrzegają sobie korzystanie
    przez usługobiorcę wyłącznie z ich "firmowego" komunikatora. Ale to już sam
    sprawdź...
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 19. Data: 2004-10-07 16:56:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piecu" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w takim razie korzystanie z innych programów obsługujących protokół
    > GG też jest niedozwolone?

    Nie tyle korzystanie - bo w końcu nie mam obowiązku sprawdzać każdego
    darmowego programu, czy czasem nie zawiera jakiegoś komercyjnego elementu -
    co jego świadome rozpowszechnianie. Kłopot może mieć programista i kłopot
    ten będzie wynikał z prawa autorskiego.

  • 20. Data: 2004-10-07 17:52:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie tyle korzystanie - bo w końcu nie mam obowiązku sprawdzać każdego
    > darmowego programu, czy czasem nie zawiera jakiegoś komercyjnego elementu -

    Protokoły transmisji zdaje się nie podlegają pod prawo autorskie - czy
    może się mylę?

    > co jego świadome rozpowszechnianie. Kłopot może mieć programista i kłopot
    > ten będzie wynikał z prawa autorskiego.

    Prędzej użytkownik - bo to jego obowiązuje regulamin, w którym
    zobowiązuje się do korzystana z 'firmowego' klienta GG pod rygorem
    możliwości blokady konta.

    Problem tkwi w tym, że ci kretyni od GG zrobili program tylko pod
    'jedynie słuszny' system - ale niestety nie dołączają do swojego
    programu jakiejś wersji wingrozy gratis...