  • 41. Data: 2019-10-04 11:26:48
    Temat: Re: Walka o frankowicza jest twarda. Poszliśmy na spotkanie w warszawskim kinie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:23, Liwiusz pisze:

    > "w sprawach o roszczenia wynikające z czynności bankowych o których mowa
    > w art. 5 ust. 1 i 2 Ustawy Prawo Bankowe opłata stosunkowa wynosi 5%
    > wartości przedmiotu sporu, jednakże jej wysokości nie może być mniejsza
    > niż 30 zł ani nie może przekroczyć kwoty 1000 zł jeżeli jest pobierana
    > od konsumenta lub osoby prowadzącej gospodarstwo rodzinne."

    O dzięki. Zmieniło się w ostatniej noweli czy zawsze tak było, bo ja z
    racji "mojej" sprawy raczej w sprawach pracowniczych się dokształcam.

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2019-10-04 11:29:51
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 11:22, Shrek pisze:

    > A gdzie napisałem, że jest inaczej? Z tego co się zorientowałem to w
    > wyroku stoi napisane, że możesz unieważnić umowę, czyli oddać co
    > dostałeś (plus odsetki jak sądzę). Z tymi odsetkami to nie wiem
    > dokładnie jakie (sądzę, że takie jak w umowie) - nie interesowałem się
    > aż tak, bo nie mam kredytu we frankach.

    Tam, gdzie wyciąłeś. Przypominam:

    "minister właściwy dojrzy korzyść majątkową w braku konieczności spłaty,
    to 18%"

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2019-10-04 11:30:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 11:23, z pisze:

    > Ale gdy sąd nakaże przewalutowanie i trwanie umowy co będzie skutkowało
    > spłaceniem nie powiedzmy 300 tys. a 200 tys. to te 100 jako zysk do
    > opodatkowania. ;-)

    Jaki zysk? Dostał 200 tysięcy, oddał 200 tysięcy, zysk zero.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2019-10-04 11:35:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:29, Liwiusz pisze:

    > Tam, gdzie wyciąłeś. Przypominam:
    >
    > "minister właściwy dojrzy korzyść majątkową w braku konieczności spłaty,
    > to 18%"

    Ponieważ dyskutujemy w wątku o wyroku TSUE, to założyłem, że z kontekstu
    wynika, że chodzi o brak konieczności spłaty części kredytu, która
    wynika z tego wyroku.

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2019-10-04 11:38:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 2019-10-04 o 10:49, Shrek pisze:

    >Pisałeś o braku konieczności spłaty - takowa tu nie zachodzi -
    >otrzymane środki należy oddać, nawet (właściwie: dlatego że) umowa
    >okazała się "nieważna".

    Nie pamietasz jednej z interpretacji ?
    Umowa okazala sie niewazna, wiec trzeba splacic. Ale zobowiazanie
    zaciagniete ponad 10 lat temu, wiec sie przeterminowalo :-P

    Z drugiej strony ... czy raty wplacone odpowiednio dawno temu do banku
    tez sie nie przeterminowaly ? :-)

    J.

  • 46. Data: 2019-10-04 11:39:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:30, Liwiusz pisze:

    > Jaki zysk? Dostał 200 tysięcy, oddał 200 tysięcy, zysk zero.

    Oja tam. Skoro banki "poniosły straty" to ktoś musiał zyskać. I minister
    postara się żeby zyskało również państwo.

    Już minister coś wymyśli.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2019-10-04 11:39:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 11:26, Shrek pisze:

    > O dzięki. Zmieniło się w ostatniej noweli czy zawsze tak było, bo ja z
    > racji "mojej" sprawy raczej w sprawach pracowniczych się dokształcam.

    Nie wiem kiedy była ostatnia nowela. Przepis jest nowy, to znaczy ma
    dopiero kilka lat.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2019-10-04 11:41:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 11:35, Shrek pisze:

    > Ponieważ dyskutujemy w wątku o wyroku TSUE, to założyłem, że z kontekstu
    > wynika, że chodzi o brak konieczności spłaty części kredytu, która
    > wynika z tego wyroku.

    Ale to żadna korzyść - brak konieczności spłaty odsetek wynikał już od
    samego początku, tylko teraz zostało to usankcjonowane przez sąd.

    Przykładowo - jeśli pożyczę ci 1000zł w zamian za nerkę, i po 10 latach
    batalii sądowych sąd stwierdzi, że nerki nie musisz mi dawać, to
    przecież nie zapłacisz podatku od 18% nerki.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2019-10-04 11:44:56
    Od: r...@o...pl

    W dniu piątek, 4 października 2019 11:22:51 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > A gdzie napisałem, że jest inaczej? Z tego co się zorientowałem to w
    > wyroku stoi napisane, że możesz unieważnić umowę, czyli oddać co
    > dostałeś (plus odsetki jak sądzę).

    Jak oddać? Nie bierze kredytu ten, kto może go w każdej chwili i na zawołanie
    oddać w dowolnej części.

    Umowa może stać się nieważna i nagle zrobi się dług do oddania - np. z 400tys
    zostało 100tys do spłacenia - 400 tys. w całości skonsumowano, oddanie reszty
    potrwa lata - no i co teraz? Ciekawe ilu zdecyduje się na zachowanie umowy z
    "nieuczciwymi klauzulami", po to by nie narobić sobie większych kłopotów.

    Najlepiej wyjdą ci, którzy oddali całość lub więcej.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 50. Data: 2019-10-04 11:54:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:41, Liwiusz pisze:

    > Ale to żadna korzyść - brak konieczności spłaty odsetek wynikał już od
    > samego początku, tylko teraz zostało to usankcjonowane przez sąd.

    Jesteś pewny, że odsetek nie trzeba spłacać? I skąd przekonanie, że
    wynikało od samego początku?

    --
    Shrek