  • 31. Data: 2019-10-03 22:47:08
    Temat: Re: Walka o frankowicza jest twarda. Poszliśmy na spotkanie w warszawskim kinie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 22:44, z pisze:

    > A to już nie jest POprawny politycznie POgląd? ;-)

    Jako sprzeczy z ustawą zasadniczą to raczej nie.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2019-10-04 09:36:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spytaj o uzasadnienie ustawy autorstwa PiS (strony Sejmu).
    P0 wolałoby 10 tys. zł żeby im wszystkim żyło się lepiej.

    -----

  • 33. Data: 2019-10-04 09:41:44
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A mało to wytransferowali do Włoch, Holandii, Hiszpanii, ...?

    -----

  • 34. Data: 2019-10-04 10:11:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 09:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > Spytaj o uzasadnienie ustawy autorstwa PiS (strony Sejmu).
    > P0 wolałoby 10 tys. zł żeby im wszystkim żyło się lepiej.

    Poważnie pytam. Nie zmnieniono tak, że tysiąc to dla sporów o wartości
    15 000 - 20 000, co jest podwyżką w stosunku do dotychczasowych 5% a dla
    więcej niż 20 000 dalej jest 5% tylko że maksymalnie zamiast 100 000
    jest 200 000?

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2019-10-04 10:40:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-03 o 16:37, Shrek pisze:

    > Samych opłat sądowych będzie 5%, do tego obstawiam, że skoro już po
    > wyborach, to minister właściwy dojrzy korzyść majątkową w braku
    > konieczności spłaty, to 18%, prawnicy pewnie koło 20%. Zbliża się do
    > fifty-fifty;)

    Ależ to, co się otrzymało, trzeba będzie spłacić!

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2019-10-04 10:49:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 10:40, Liwiusz pisze:

    > Ależ to, co się otrzymało, trzeba będzie spłacić!

    Podkręć jasność wypowiedzi.

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2019-10-04 11:14:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 10:49, Shrek pisze:

    > Podkręć jasność wypowiedzi.

    Pisałeś o braku konieczności spłaty - takowa tu nie zachodzi - otrzymane
    środki należy oddać, nawet (właściwie: dlatego że) umowa okazała się
    "nieważna".

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2019-10-04 11:22:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:14, Liwiusz pisze:

    > Pisałeś o braku konieczności spłaty - takowa tu nie zachodzi - otrzymane
    > środki należy oddać, nawet (właściwie: dlatego że) umowa okazała się
    > "nieważna".

    A gdzie napisałem, że jest inaczej? Z tego co się zorientowałem to w
    wyroku stoi napisane, że możesz unieważnić umowę, czyli oddać co
    dostałeś (plus odsetki jak sądzę). Z tymi odsetkami to nie wiem
    dokładnie jakie (sądzę, że takie jak w umowie) - nie interesowałem się
    aż tak, bo nie mam kredytu we frankach.

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2019-10-04 11:23:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 10:11, Shrek pisze:

> [...]
    > 15 000 - 20 000, co jest podwyżką w stosunku do dotychczasowych 5% a dla
    > więcej niż 20 000 dalej jest 5% tylko że maksymalnie zamiast 100 000

    "w sprawach o roszczenia wynikające z czynności bankowych o których mowa
    w art. 5 ust. 1 i 2 Ustawy Prawo Bankowe opłata stosunkowa wynosi 5%
    wartości przedmiotu sporu, jednakże jej wysokości nie może być mniejsza
    niż 30 zł ani nie może przekroczyć kwoty 1000 zł jeżeli jest pobierana
    od konsumenta lub osoby prowadzącej gospodarstwo rodzinne."

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2019-10-04 11:23:36

    W dniu 2019-10-04 o 11:14, Liwiusz pisze:

    > Pisałeś o braku konieczności spłaty - takowa tu nie zachodzi - otrzymane
    > środki należy oddać, nawet (właściwie: dlatego że) umowa okazała się
    > "nieważna".

    Ale gdy sąd nakaże przewalutowanie i trwanie umowy co będzie skutkowało
    spłaceniem nie powiedzmy 300 tys. a 200 tys. to te 100 jako zysk do
    opodatkowania. ;-)

    Ja pier... Jak to się można nakręcić w tym DEBILIŹMIE ;-)