  • 41. Data: 2007-11-24 15:41:47
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

    >Jeśli się nasz pytający uwinie, to może jeszcze uda się zabezpieczyć
    >nagranie z kamer sklepowych, Jeśli obejmują parking (a często obejmują).

    Niestety, ale kamery były z drugiej strony parkingu. Ochrona "dobrze" wie co
    robi.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 42. Data: 2007-11-24 15:41:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Photo M pisze:

    > Ale proszę naprowadź mnie na "swoją" drogę bo prawnikiem nie
    > jestem.

    Po prostu lepiej szukaj.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 43. Data: 2007-11-24 15:43:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fi9g8g$oc9$1@news.dialog.net.pl Photo M

    > Ale to już nie podpada pod jakiś paragraf, gdy chcę ochronę umyślnie do
    > czegoś sprowokować? Ja chcę tylko wyciągnąć konsekwencje wobec zajścia,
    > które już miało miejsce.
    Pisałeś, że masz zamiar zrobić to jeszcze nie raz i do tego sie odnoszę.
    Zastanów się - jak ty filmujesz coś to jest OK, a jak ktoś robi to samo to
    jest prowokacja?
    Wręcz przeciwnie. Nauczony złymi doświadczeniami dbasz o materiał dowodowy
    na wszelki wypadek.

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2007-11-24 15:43:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Photo M pisze:

    > Wiem, wiem. Dzięki, ja po prostu taki uparty jestem, że o swoje zawsze
    > walczę.

    Pewnie że tak. W końcu 300 zł to nieduże pieniądze a z procesu trochę
    rozrywki być może.

  • 45. Data: 2007-11-24 15:43:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:1na0gtxjf0zr9$.1083opg4fgzz5.dlg@40tude.net...

    > Pomijajac to, ze ochrona przegina, to czy nie wypadaloby jednak nie robic
    > zdjec, jesli wlasciciel terenu sobie tego nie zyczy?

    Ochrona teraz ściga fotografujących. Za dwa dni nie będzie im pasował gość
    w kaszkiecie. Ja tam nie jestem pieniaczem, ale takie zachowania bym tępił,
    bo nie wiadomo, kiedy ktoś z nas stanie się ofiarą debilizmu ochrony, która
    z nudów szuka sobie problemów.

  • 46. Data: 2007-11-24 15:46:13
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości

    > Ten temat był 100001 razy wałkowany. Niektórzy uważają, że za nic można
    > mieć takie rzeczy "bo ja chcę i chuj!"

    Z racji tego, że jest to grupa prawnicza proponuję, abyśmy skupili się
    jedynie na prawnych zagadnieniach. Oczywiście w sprawie tzw. "dobrego
    wychowania" Ty masz takie zdanie i ja je szanuję, ja mam inne, ale nie
    zmienia to nic w sytuacji prawnej.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 47. Data: 2007-11-24 15:46:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Photo M" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A jeszcze jedna kwestia. Podejrzewam, że w prokuraturze zastanę
    > kompetentne osoby, ale gdyby nie... na jakiej podstawie dowieść, że ich
    > punkt w regulaminie dot. zakazu fotografowania nie ma mocy prawnej?

    A po co chcesz tego dowodzić? Przecież nei zamierzasz ścigać twórcy
    regulaminu za pisanie bzdur, tylko pracopwnika ochrony za napaść na Ciebie.

  • 48. Data: 2007-11-24 15:48:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Po prostu lepiej szukaj.

    Coś mu pomógł :-)

  • 49. Data: 2007-11-24 15:50:26
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości
    > Pisałeś, że masz zamiar zrobić to jeszcze nie raz i do tego sie odnoszę.

    Faktycznie tak napisałem, jednak chodziło mi o to, że taka sytuacja napewno
    się jeszcze zdarzy bo jestem fotoreporterem i fotografuję "wszystko". Nie
    chodziło mi natomiast, że specjalnie będę prowokować ochronę.

> [...]
    > jest prowokacja?
    > Wręcz przeciwnie. Nauczony złymi doświadczeniami dbasz o materiał dowodowy

    Brzmi rozsądnie, jednak sporo się naczytałem na tej grupie przypadków tzw.
    "polowania" na aukcje za 1zł i późniejsze egzekwowanie i tak straszyli, że
    mogło to być sprzeczne z prawem. Ale zapewne to jest inna sytuacja i masz
    rację.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 50. Data: 2007-11-24 15:52:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Photo M pisze:

    > To jest grupa prawnicza, a nie dobre.wychowanie. Pozatym naprawdę nie
    > odróżniasz terenu prywatnego publicznie dostępnego od np. Twojego
    > mieszkania?

    Spytam po raz ostatni co to jest "teren prywatny publicznie dostępny" i
    gdzie jest napisane że na takim terenie można robić wszystko. A skoro to
    grupa prawnicza, może ktoś w końcu wskaże mi podstawę prawną.