  • 21. Data: 2012-09-12 13:53:43
    Temat: Re: Firmowa strona WWW
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Sep 2012, nkab wrote:

    > Tu koledzy mówią o jakiejś umowie a tej umowy to ja nie widzę.

    A skąd pomysł, że umowa musi być widoczna?
    Problemem jest wyłącznie ustalenie treści :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2012-09-12 13:55:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Sep 2012, witek wrote:

    > To nie jest bezumownie, bo umowa jest. nawet mu za to płacą.

    Prawdę mówiąc, tu może leżeć ewentualny "hak" po stronie pracownika.
    Idzie mi o to, czy pracodawca nie zapomni że ma płacić :>

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2012-09-12 15:40:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Wysłał e-mail.

    kto wysłał email? z treścią umowy?

    > Ale tak było w umowie. Ustnej.

    Ale nie potrafisz tego wykazać, że tak było.

  • 24. Data: 2012-09-14 12:47:10
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Oczywiście, że nie.
    > Natomiast możesz to uczynić zgodnie z umową.

    Sądzisz, że umówił się na trzymanie ?

  • 25. Data: 2012-09-14 13:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Sep 2012, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Sądzisz, że umówił się na trzymanie ?

    Nie wiem jak "Bydlę", ja się zgodziłbym że nie.
    Problem w tym, że wtedy w miejsce luk w umowie wchodzą
    przepisy ogólne z Kodeksu cywilnego.
    Te zaś miejsca przewidują pewne regulacje mimo braku
    umowy. Rozumiem przez to również brak woli drugiej strony
    (czyli jednostronność świadczenia lub zobowiązania).
    Widzisz jakieś przeciwwskazania, aby doszukać się np.
    "prowadzenia spraw bez zlecenia"?

    IMVHO, jest tak, że "wyrażanie woli" poprzez brak sprzeciwu
    pociąga za sobą (przynajmniej niekiedy) skutki prawne.
    I - jak na mój gust - lista tych przypadków wcale nie kończy
    się na zasiedzeniu.
    Sprawa ustalenia zaś, czy było to "wykorzystywanie własnych
    narzędzi na potrzeby pracodawcy" (które skończyło się wraz
    z umową o pracę) czy też osobne "zlecenie" (być może nieodpłatne
    lub stanowiące "umowę wiązaną") jest co najmniej sporna :(

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-09-14 16:27:59
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-09-14 13:36:20 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Nie wiem jak "Bydlę", ja się zgodziłbym że nie.

    A ja chciałem podkreślić, że fakt _bycia na posadzie gdzieś_ nie
    zmienia niczego, bo liczy się umowa. Zaś autor pytania bardziej wiązał
    to na zasadzie:
    "Gdy się umawialiśmy miałem na sobie spodnie sztruksowe.
    Teraz mam rower i czy umowa obowiązuje?"

    Jeśli się umówili: utrzymuj serwer tak długo, jak długo masz u nas
    posadę, to byłby to ten _jeden szczególny_ przypadek istnienia związku
    etatu z usługą.
    :-)

    W pozostałych przypadkach (rób to do odwołania/jak długo będę ci
    płacił, jak długo będziesz chciał świadczyć mi taką usługę) trzeba
    postępować zgodnie z umową.
    Ot, co.

    --
    Bydlę

  • 27. Data: 2012-09-14 17:36:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie wiem jak "Bydlę", ja się zgodziłbym że nie.
    > Problem w tym, że wtedy w miejsce luk w umowie wchodzą
    > przepisy ogólne z Kodeksu cywilnego.
    >..

    No tak, ale to nie jest "zgodnie z umową" tylko w związku z nią

  • 28. Data: 2012-09-14 18:24:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

> [...]
    > zasadzie:
    > "Gdy się umawialiśmy miałem na sobie spodnie sztruksowe.
    > Teraz mam rower i czy umowa obowiązuje?"

    Jakieś wymysły.

    Powinien wymówić i zaczekać na wygaśnięcie by bezpiecznie skasować.

  • 29. Data: 2012-09-15 17:01:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Sep 2012, John Kołalsky wrote:

    > No tak, ale to nie jest "zgodnie z umową" tylko w związku z nią

    Trzeba przyznać, że "związek z umową" (o pracę) faktycznie
    komplikuje wszystkie zarzuty.
    Dlatego podniosłem kwestię istnienia oddzielnie wypłaconego
    wynagrodzenia po zakończeniu stosunku pracy (jak nie wypłacił
    to faktycznie marnie widzę jak pracodawca miałby się obronić
    przed odesłaniem sprawy do sądu pracy i pogrzebania tamże)

    pzdr, Gotfryd