  • 11. Data: 2019-09-26 00:24:56
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    > pojmowania przedsiębranego działania, a w szczególności tego, że zgodnie
    > z regulaminem środki przekazane będą stanowić własność organizatora
    > zbiórki i mogą być przez niego dowolnie zadysponowane, przyjął od niego
    > kwotę ...............
    >
    > Rzecz nie jest w tym, na co on te środki przeznaczył i co było w
    > regulaminie, tylko w tym, że w chwili organizowania zbiórki wprowadzał w
    > błąd ludzi, ze to zbiórka na samochód, podczas, gdy z regulaminu - jak
    > ustaliła prokuratura - wynikało, ze to była zbiórka na rzecz organizatora.

    Ten organizator to oszust i powinien te pieniądze ludziom zwrócić.

    --
    animka

  • 12. Data: 2019-09-26 00:26:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem?

    -----

  • 13. Data: 2019-09-26 00:27:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież P0 i P0-wski TK postąpiły tak samo z naszymi składkami itp. itd.

    -----

  • 14. Data: 2019-09-26 00:46:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-25, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > https://krakow.onet.pl/zbieral-pieniadze-na-sebastia
    na-koscielnika-oddal-je-zonie-prokuratura-umorzyla/r
    g3cnsz

    > Cyniczna interpretacja prawno-polityczna jest tak że prokuratura woli
    > być "przymuszona" do ścigania tego "przypadku" a co po mediach będzie
    > ekstra to już czysty zysk polityczny :-)

    Tu jest ciekawe stwierdzenie:
    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25233981,p
    rokuratura-umarza-sledztwo-w-sprawie-przywlaszczenia
    -pieniedzy.html#S.main_topic-K.C-B.4-L.1.maly
    "Choć postępowanie umorzono, prokuratura akta skierowała do działu
    cywilnego, który ma monitorować, czy organizator zbiórki wywiąże się z
    podjętego zobowiązania."

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-09-26 06:04:12
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-) [KK286 ?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > błąd ludzi, ze to zbiórka na samochód, podczas, gdy z regulaminu - jak
    > ustaliła prokuratura - wynikało, ze to była zbiórka na rzecz organizatora.

    <adwokat-diabła> Darczyńca tak czy siak pozbyłby się mienia darowizny.
    Dlaczego więc to co się stało ma być "bardziej niekorzystne" dla
    darczyńcy (finansowo)? </adwokat-diabła>

    --
    A. Filip

  • 16. Data: 2019-09-26 06:17:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2019 o 06:04, A. Filip pisze:
    > Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > <adwokat-diabła> Darczyńca tak czy siak pozbyłby się mienia darowizny.
    > Dlaczego więc to co się stało ma być "bardziej niekorzystne" dla
    > darczyńcy (finansowo)? </adwokat-diabła>

    Dlatego, że zapłacił za przekazania kasy na sejcza, a "usługa" ta nie
    została wykonana.

    Przez analogię - planowałeś urlop i zapłaciłeś 7 koła za wakacje all
    inclusive na bali. Biuro podróży wysłało cię do wąchocka. Ty jesteś
    oburzony, zgłaszasz sprawę do ziobrokaratury, a ziobrokurator mówi, że
    nie ma tu żadnej twojej szkody, bo chciałeś wydać 7 koło i wydałeś:P

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2019-09-26 06:30:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-26, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    ><adwokat-diabła> Darczyńca tak czy siak pozbyłby się mienia darowizny.
    > Dlaczego więc to co się stało ma być "bardziej niekorzystne" dla
    > darczyńcy (finansowo)? </adwokat-diabła>

    Raz, że jakby nie został wprowadzony w błąd to niekoniecznie by się
    pozbył. Dwa, że przekazanie na cieniasa to było dla niego zamierzone
    (korzystne*) rozporządzenie jego mieniem, a na zone zbiórkowego
    wspanalca juz bezspornie nie.

    *) Korzystne lub nie rozporządzenie mieniem nie dotyczy oczywiście
    wyłącznie materialnych i wymiernych zysków a np. to, że odczułby
    satysfakcję, czy ucieszył sie, że pomógł tej konkretnej osobie.

    PS. Cos dawno nie wspominałeś Polańskiego? Wszystko ok?

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-09-26 11:23:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > "Choć postępowanie umorzono, prokuratura akta skierowała do działu
    > cywilnego, który ma monitorować, czy organizator zbiórki wywiąże się z
    > podjętego zobowiązania."
    Ile dekad ma na wywiązanie się? :-)

    Robert

  • 19. Data: 2019-09-26 14:41:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25.09.2019 o 19:40, A. Filip pisze:
> [...]
    g3cnsz

    >Dziwna interpretacja. Zbiórka była celowa. Darczyńca został celowo

    Istotnie dziwna.

    Ale ... zakladajac ze prokuratura uzna przestepstwo, to co powinna
    potem zrobic ?

    -odzyskac srodki w miare mozliwosci ... i przekazac na celowemu
    odbiorcy ?
    -oglosic przepadek na rzecz SP ?
    -zawnioskowac o 155 tys grzywny ?

    To co sie dziwic, ze lepiej nie dostrzec przestepstwa :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-09-26 14:49:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >z regulaminem środki przekazane będą stanowić własność organizatora
    >zbiórki i mogą być przez niego dowolnie zadysponowane, przyjął od

    Biorac pod uwage, ze ten XXX zamierzal darowac pieniadze obcej osobie
    to czy zmiana tej osoby aby na pewno jest niekorzystnym
    rozporzadzeniem ?

> [...]
    >jak
    >ustaliła prokuratura - wynikało, ze to była zbiórka na rzecz

    A jak sie podeprze, ze wtedy zamierzal przekazac, a taki zapis byl ze
    wzgledow formalno-prawnych ?

    Bo jakby tak zapisu nie bylo ... jak to potem formalnie przekazac ?
    Nie byloby problemow ze strony skarbowki ?

    A potem dopiero wyszly inne okolicznosci, w wyniku ktorych nie
    przekazal ... i dodac "na razie" :-)

    J.